Image and video hosting by TinyPic

10 May 2011

jadi CIKGU pakai PMR

Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan. 

Dia pun berfikir bagaimana hendak
mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut
supaya tak percaya wujudnya Tuhan.
Tiba-tiba, dia mendapat satu akal.

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya
untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya.
Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu
ada seorang budak yang pintar yang bernama
Amin lalu dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh, mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : Nampak.
Amin : Cikgu ada kan?
Murid-murid : Ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : Tak nampak.
Amin: Cikgu ada otak tak?
Murid-murid : Tak ada.


huh!sabo jelah kan,ada ke cikgu cm ni eh?
harap jgn lah ada kan.knp nk pesongkan budakbudak lak.
ish ish.dan anda jgn lupa,budakbudak nowdays dh bijak taw.
otak mereka cepat sgt tangkap.yelah,kecikkecik
parents dorg bg minum susu degrow *betol ke eja ntah.
chill~



thanks akk senyumsenyum @ diana
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 comments:

  1. hahhahaha padan muka cikgu tu tak dak otak..

    ReplyDelete
  2. ;) walaupown daa bace cerite nie..tpi bile bace ag..still gelak..hehe..

    ReplyDelete
  3. la..
    rupanye akak tak follow pun blog kamu lagi..
    padahal dah ada dalam bloglist dah..
    heheheheh..
    lalai!!

    ReplyDelete
  4. hhaha pdn muka cikgu tu..pandaii bdak skolah tu eaaa

    ReplyDelete
  5. terbaik budak ni :D, cikgunya pun haishh

    ReplyDelete
  6. ades , kalau 10 lagi cikgu macam tuh habislahhhhhh . tak pakai akai ka ? grr ~ nasib baik anak didik lagi cerdik dari dia ..

    jom baca ni sat Al-Kisah Blog dan Blogger

    ReplyDelete
  7. hahaha.. sebat je murid tu.. :P

    ReplyDelete
  8. hahaha..padan muke cikgu tu..huhuhu

    ReplyDelete
  9. hahahhaa padan muke ko cekgu hahahaa

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com