Image and video hosting by TinyPic

11 May 2011

PELARASAN GAJI MINIMA

"majikan perlu bersedia untuk pelarasan gaji minima pada hujung tahun ini" 

masa dgr PM kat hokfm minggu lepas,i senyum je masa drive,td masa dgr sinar i gelak berdekah-dekah bile dgr SEPAH kat sinar FM,then bile dgr berita sinar,i senyum meleretleret,sbb apa?sbb pelarasan gaji tu lah.hujung tahun ni.huaaaaa.sgt best.hopefully apa yg diberitakan akan terlaksana.

mmg terasa sgt dgn gaji skrg,bygkan lah,monthly nk byr rumah,kereta,minyakkereta,makan,baju,barangan keperluan,
nk byr ptptn lagik.huh! + kalau stay KL.bygkan lah,tak ke sesak hujunghujung bulan?bile dgr ada pelarasan gaji ni.leganya rasa.sekurgkurg nya boleh lah bernafas sket hujung bulan,takde lah ngamngam je kan. thanks for this good news.

"CUEPACS meminta kerajaan mengkaji kenaikan elaun perumahan sedia ada, terutama bagi kakitangan gred 1 hingga 40, iaitu daripada RM180 kepada RM350, manakala elaun perumahan untuk kakitangan gred 41 ke atas dikekalkan kerana sudah dianggap mencukupi"

"Dari segi pelarasan gaji pula, Osman menggesa proses itu disegerakan kerana kira-kira 20 peratus daripada lebih 700,000 kakitangan awam rendah bergaji kurang RM2,000 sebulan dilaporkan terpaksa membuat kerja kedua atau kerja sampingan bagi mengatasi masalah kewangan yang dihadapi"

"Bagi COLA pula, kesatuan itu menuntut bayaran sama rata RM300 berbanding amalan sekarang yang mana kakitangan awam di bandar besar dibayar RM300, bandar kecil (RM200), manakala RM100 dibayar kepada mereka di luar bandar" yang ni plak i rasa mcm tak aci.sepatutnya yg stay KL ni lah kena dinaikkan. hurmmm tapi nanti org kata tak bersyukur pulakkan.so ok lah chilll~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 comments:

  1. bestnye!!! tak sabo dni nak keje nak merasa gaji gak :)

    ReplyDelete
  2. utk guru DG41 yg duk mngjar luar semennjung naikn la gaji bnyk sikit bila dah berjwtn tetp..demam nak blik2 kg tikiet kapal mahal..

    ReplyDelete
  3. mudah2an diperkenankan... hihihi...

    ReplyDelete
  4. sy x keje...kejekan gaji suami jer...hihi...

    ReplyDelete
  5. huh nadia kije macammanapun gaji tetap same saja... hurmmm hopefully dimurahkan rezeki...

    ReplyDelete
  6. yup2,dgn harga barang naik 3 4xsetaun mane xparak..hu3

    ReplyDelete
  7. emm betul ke boleh dpt nie?hehe klu dpt Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  8. huhuu..yg 41 xde kenaikan ke???klau x leh rase tempias jgk..kahkahakha

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com