24 June 2011

tutorial : DIY paper flower

1st - potong kertas kalerkaler,utk tema wedding i pink hitam,
so i amik kaler pink.lukis bulat then gunting,if takmo lukis,
tak yah lah,gunting trus.


2nd - potong kertas bulat tu berbulatbulat lagik.
hehehe.mcm dlm gambar.tak reti lah nk ckp cane.
korg paham kan.heee.senang kan?

3rd - bile dh siap gunting,boleh gulung kertas tu,
dr pangkal sampai hujung.
jgn rapat sgt sbb nt tak nampak kelopaknya.

4th - bile dh siap gulung,amik manik,letak kat bahagian tengah bunga tu oke!


so akan jd cam ni,tadaaaaaaaa.mudah kan.
maisara anak k.diana pon boleh buat ni.ahaks!


lagi 1,if korg ada gunting yg bentukbentuk tu,
yg kerawangkerawang tu,korg leh buat bunga ni
lagik nampak real.
lagik nice kan kan.

tool box kesayangan.heee.





29 comments:

Mama Gee said...

owhh inilah seni yg lipat2 tu ya...hehe chomel dan kreatif..

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

yeayyyy cantiknyerrr

aMAZy EVE said...

senang! dan cute! leh try pas ni..

~sue~ said...

COMEY!!!!

diana said...

bila akak nak start menggulung entah!!hehehe...

UyaRayza said...

rar siap sedia k nnti uya suh rara buatkan untuk uya hehehe..quilling n mende alah nie hehehehe

kucarkacir said...

wahhh..lawalaaaaaaaaa

Plankton Seksii said...

saye akan cuba! :)

ieda said...

aloh2 dikkk cute nya .. rajin lah rara nie .. huhuh kalau akak susah lahh sbb dulu buat jugak utk weeding adik akak tapi x lah guna kertas mcm nie .. huhuh mauu rabun kuat akak nanti ekeke :)

makdara TERdiva said...

kreatipnye lah kamu dik!

niena shopping2u said...

eee... comel la..
kreatif!!!
^.^

@ dramatic @ said...

yeayyy...!!
nak curi toolbox kamu...sebab ada manik2 comel...hehehe..


p/s : kita ada gunting yg "ropol2" tu...heeeeeeee...nk try mlm ni gak..!! :)

sha a.s said...

cantek...creative adik ni :)

Cik Azizah said...

haah la dear..sng nak buat..

♛ Azie Azra ♛ said...

menariknya! azie ske craft tgn ape semua tapi da jrg la. dulu waktu skola suka sgt.

p/s : nak cucur badak! hak3

ArulchelseA said...

wowo..cantik..

BillyNain said...

wah..kreatif ler,bleh bukak giftshop klu cmni kan?

Siti Arfah said...

Wah cantek.^^. InsyaAllah nak try buat kalo ade kelapangn .

Jiejah Gorjes said...

cantekkkkk tp saya seorg yg keras tangan huhuhu

Mun said...

nmpk senang, tp x tau lah kite boleh buat or tak..

Miecyber said...

Aduss... susahnyer nak buat...


Pemerdagangan Orang

HonEyBuNNy said...

cantik la...

comeii kot...kalau ila....xreti ank wat..bukan tangan seni..ehhe

Cik Aish said...

waaaa kreatifnyaa! aish takde bakat lngsung bab2 ni..huhuhu

kotak bulat said...

wah..senang je ye nk wat.. nk try la.. :)

Cik Kamoo said...

Cantiklah Rara ... nak satu ... heeeee

KAMIHIDUP said...

wah, seninya rara. :)

-k.Hani- said...

cik rara.. makin kretip ye...
nasib keje gov, ada je masa nk buat benda2 remeh nie... klu keje INTEL lg.., alamat nyer..wassalam la.... :)

anismelon said...

jeles nye ngn sis nie...sume reti..itu boleh..ini boleh..santik santik lak toh..

anis??ape pon xboleh..ape pon xboleh..huuu

L.e.e.z.a said...

sangat kreatif la sis =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...