Image and video hosting by TinyPic

24 June 2011

tutorial : DIY paper flower

1st - potong kertas kalerkaler,utk tema wedding i pink hitam,
so i amik kaler pink.lukis bulat then gunting,if takmo lukis,
tak yah lah,gunting trus.


2nd - potong kertas bulat tu berbulatbulat lagik.
hehehe.mcm dlm gambar.tak reti lah nk ckp cane.
korg paham kan.heee.senang kan?

3rd - bile dh siap gunting,boleh gulung kertas tu,
dr pangkal sampai hujung.
jgn rapat sgt sbb nt tak nampak kelopaknya.

4th - bile dh siap gulung,amik manik,letak kat bahagian tengah bunga tu oke!


so akan jd cam ni,tadaaaaaaaa.mudah kan.
maisara anak k.diana pon boleh buat ni.ahaks!


lagi 1,if korg ada gunting yg bentukbentuk tu,
yg kerawangkerawang tu,korg leh buat bunga ni
lagik nampak real.
lagik nice kan kan.

tool box kesayangan.heee.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 comments:

  1. owhh inilah seni yg lipat2 tu ya...hehe chomel dan kreatif..

    ReplyDelete
  2. senang! dan cute! leh try pas ni..

    ReplyDelete
  3. bila akak nak start menggulung entah!!hehehe...

    ReplyDelete
  4. rar siap sedia k nnti uya suh rara buatkan untuk uya hehehe..quilling n mende alah nie hehehehe

    ReplyDelete
  5. aloh2 dikkk cute nya .. rajin lah rara nie .. huhuh kalau akak susah lahh sbb dulu buat jugak utk weeding adik akak tapi x lah guna kertas mcm nie .. huhuh mauu rabun kuat akak nanti ekeke :)

    ReplyDelete
  6. yeayyy...!!
    nak curi toolbox kamu...sebab ada manik2 comel...hehehe..


    p/s : kita ada gunting yg "ropol2" tu...heeeeeeee...nk try mlm ni gak..!! :)

    ReplyDelete
  7. cantek...creative adik ni :)

    ReplyDelete
  8. menariknya! azie ske craft tgn ape semua tapi da jrg la. dulu waktu skola suka sgt.

    p/s : nak cucur badak! hak3

    ReplyDelete
  9. wah..kreatif ler,bleh bukak giftshop klu cmni kan?

    ReplyDelete
  10. Wah cantek.^^. InsyaAllah nak try buat kalo ade kelapangn .

    ReplyDelete
  11. cantekkkkk tp saya seorg yg keras tangan huhuhu

    ReplyDelete
  12. nmpk senang, tp x tau lah kite boleh buat or tak..

    ReplyDelete
  13. cantik la...

    comeii kot...kalau ila....xreti ank wat..bukan tangan seni..ehhe

    ReplyDelete
  14. waaaa kreatifnyaa! aish takde bakat lngsung bab2 ni..huhuhu

    ReplyDelete
  15. wah..senang je ye nk wat.. nk try la.. :)

    ReplyDelete
  16. Cantiklah Rara ... nak satu ... heeeee

    ReplyDelete
  17. cik rara.. makin kretip ye...
    nasib keje gov, ada je masa nk buat benda2 remeh nie... klu keje INTEL lg.., alamat nyer..wassalam la.... :)

    ReplyDelete
  18. jeles nye ngn sis nie...sume reti..itu boleh..ini boleh..santik santik lak toh..

    anis??ape pon xboleh..ape pon xboleh..huuu

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com