Image and video hosting by TinyPic

23 July 2011

Allah yang menentukan segalanya.

mcm mana kire rapi merancang sesuatu,


begitu mengharap benda tu akan berlaku.
TeTAPI,jika Allah kata ianya TIDAK
akan terjadi,so ia takkan terjadi.

ajar lah HATI agar tabah menerima apa-apa
sekali pon aral yg melintang dan segala dugaan
yang dtg dlm hidup anda.

kecewa pasti akan tiba,tapi,belajar lah 
untuk tidak terlalu kecewa.

SAYA?saya sedang belajar untuk menerima segala dugaan
yang dtg,sy berserah.berserah dgn ketentuan Allah.
saye merancang untuk gembira,tapi saya berhak untuk sengsara.

tak faham kan?hmmm faham-faham kan lah.
TOLONG jgn cuak,ini cume kejadian td.
i tgh kemas kemas rumah,konon nk sidai karpet kat lua.
sbb cuaca panas sgt,tapi tibe tibe ngah kemas dapur,
HUJAN lebat sgt sgt,tak sempat nk angkat karpet tu.
so basah dgn lenjun,nk buat cm ne,benda dh nk jd.
so i redha,sok jemur lain lah.hopefully sok panas.
kalau i nk nanges teresakesak sbb karpet tu lenjun basah
TAK GUNA jugak kan.heeee.
hopefully mak tak terkejut tgk karpet tu.

p/s : redha jelah.senyum!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 comments:

  1. btl tu hari y panas jgn disangkan xkan hujan....

    ReplyDelete
  2. akak kalu bab kain jemuran basah dek ujan kerana xsempat diangkat..mahu menangis tau kesedihan..huhuhu

    ReplyDelete
  3. ujian pasti ada buat kita.yang penting cara kita menghadapi ujian itu..
    bersedia dalam apa juga keadaan..

    ReplyDelete
  4. lor karpet basah ke?hehe..btol jugak tu..semua pon ketentuan Allah swt~

    ReplyDelete
  5. hmm.. biasa la tu... benda yang tak tersangka tu kadang2 wat kita nak marah.. tapi semua tu ujian... baguslah ada sifat redha tu :)

    ReplyDelete
  6. ' saya merancang utk gembira, tapi saya berhak utk sengsara'..aku suka ayat itu :D

    ReplyDelete
  7. huhu.. nak buat macamana lagi kan dearr.. terima jelaa..

    ReplyDelete
  8. keredhaan tu pntg sbb allah dh merencanakan yg lbey baik utk kite..

    ReplyDelete
  9. Betul..semua itu kententuan dariNYA..

    ReplyDelete
  10. ada hikmahnye...hujan tu menapis jerebu kan :)

    ReplyDelete
  11. aha, sis buat kte cuak hbis td XD

    ReplyDelete
  12. haha..same la hujan td..kelam kabut bgun angkat kaen..adoii dgn mak ta de dekat umah..mcm nk roboh pintu sbb kelam kabut :D

    ReplyDelete
  13. huhu kalo baju kena ujan pun dah tension, neh kan pulak karpet.

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com