09 July 2011

Xpayah lah cite hal dlm kain

U oulsss ke mana?
Now i kat phang,huaaa xpenah smpai sini.
Ada kenduri sepupu tunang i,
Sini buat mlm sanding,nikah lepas zohor ni.

Bile kenduri biasalah kan,
Org org jumpa sekali sekala.
Borakborak.gossip gossip kan,
But i rs jgn lah sampai cite hal dlm kain sendiri.

Kalau org tny tu.
Tk payh lah nk cite sampai
Memburukkan org lain.

Masuk pulak hal politik.
Aduhh lemahnya.
Dh kenduri kawen tak perlu
Politik kot kan.

Free ur mind.
But manusia lainlain kan.
Masa ni lah dye nk hentam org lain.
Terpulang lah.but hatihati.
Lidah boleh membunuh.

12 comments:

Cik Aish said...

hehe especially time rewang..mmg berat bahu kiri

HARITH ISKANDAR said...

hehe biase la..time tu je la nak nampak mcm meriah sikit..hehe

Shaherah said...

ape org ckp.. lidah lebih tajam dari mata pedang kan.. ehee..

tu lar.. kengkadang pelik gak ngan org2 yg ske cerita hal dalam kain ni.. tak tahu sbb pe.. >.<"

Bigdaddyz said...

kalau boleh elak kan ...nanti ayam melayang2 terbang ke kepala...hehe..:)

Mun said...

haha..dah hilang topik kot..

Gadis Kecil said...

ha itu lah. sume pun nak cerita! ish3 ~

Cinderella said...

yaaa...betul tu...semue soalan cepu emas nak ditnye =.="

diana said...

sembang politik sembang bermusim..
mcm time pilihan raya la..
heheh..

masuk musim bola nanti
sibuk pulak cerita bola..

tapi cerita yang paling
tak patut disembangkan..
cerita dalam kain la..
hehehe..
huduh!

Jiejah Gorjes said...

time rewang adalah masa untuk kepochi kihkihkih

Papa Mifz said...

bila dah ramai2 berkumpul mcm tu la jadi nye....

Far8 budak baik said...

betul betull..
standard lah kalau jumpe
mesti cite psl org lain..
hahaha..

KAMIHIDUP said...

patutnya masa kenduri kahwin, ceritalah pasal lauk nak masak ke, pengantin pakai baju warna apa ke, teka umur pengantin ke, kan? betul tak? heee. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...