02 August 2011

berhati-hati membeli makanan di bazar

salam.hai u oullssss,dh masuk tgh hari dh kan.


rini i tak leh nk balik awal cm semalam,
kalau hari-hari balik kul 3 mao kena rembat ngan bos.
hehehe.so rini terpaksa lah balik kul 5 cm biasa.
rini i ingat nk ajak en.bambam g bazar,
nk bli air tebu and nak cr karipap,
hmmm dapnyeeeee tebu n karipap.
smlm mama en.bambam cite,
kwn dye 1 family muntah lepas minum
AIR SOYA yg bli kat bazar.
huh,mmg naye,bygkan kite sonok-sonok nk
makan untuk berbuka,pas mkn muntah sampai lembik.
mmg teruk.ianya maybe berpunca dr soya tu.
selalu kalau kite muntah-muntah mst sbb air nya kan.
maybe pakai air yg tak dimasak or cr penyediaan yg kotor.

sebelum kite beli makanan kat bazar tu i rasa
kena lah tgk-tgk dulu makanan tu,jgn main beli je.
kdg-kdg peniaga ni main hentam je.
nk kaut untung je.tak baik lah mcm tu kan.
tak rasa berdosa ke.

p/s : bak kata mama en.bambam,disebabkan soya 2rm,habes beratus-ratus sbb g klinik.

29 comments:

ieda said...

baru je semalam belikan anak2 akak air soya .. lepas minum soya segar satu badan .. makan punn kurang ! :)

ermm kalau pose nie dik akak memang selalu beli soya utk anak2 tuu jer mereka nak .. ermm karipap pun best !

aah ada jugak kes kebersihan nie .. tapi selalu tuu akak perhatikan dulu gerai yg jual soya tuu tgk mcm mana baru beli :)

Cik Aish said...

huhu mmg...time kat bazar tu mmg nampak sedap..sekali rasa..out!

najmi_paddy said...

ish kesian nye kt family en bambam...
paddy penah belia air tebu bulan pose la,,, tym bukak tu beriye iye la nak minum sekali air tebu tu masam sangat sangat... terus buang tak jadi minum... sedeyyy...

Hanis Azla said...

mmg kena pilih2 & tengok2 sikit masa nak membeli kan.. tp kdg tu gerai dah bersih tp cara penyediaan kita tak tahu kan.. selamat makan karipap dan air tebu dia waktu berbuka nnt..

Freaky said...

karipap.. air tebu.. adusss =_=

syaz@rozelt said...

..sodapnye nampak karipap tu..opppsss..hehe..ok rara..mungkin hr nie 1st day nak p bazar..tu pon kalau x terperangkap dalam jemm balek karang,,ehehe

kaklong said...

air soya mmg air biasa dlm listing bila kat bazaar..

kak long pun fvrt gak air soya, tp xpe la...yg penting kne tgk mcm ne kedai jual ayor tu kan..

AIR TEBU?? adoi...mggugat gak ni..cik rara, tolong la kak long..time puasa ni..nafsu syoh jauh2..jgn ggu iman kak long ;p

sha a.s said...

halamkkk..sedapnye karipap pusing!

Piasara said...

"kdg2 org yg jual kt bazaar tu nampak kemas dn bersih jer..tp rumah diorng lebih tepat lg dapur tempat diorang memasak menu2 utk dijual tu hanya diorang dan allah jer yg tau...diorang nk jual ptg kan..ntah2 dr pagi2 dah masak di rumah..mungkin basi..bukan soya jer kan..semua makanan kena hati2..selamat berpose rara.."

cik najihah said...

aah..betul tu kak..
takut nnt ade yg die goreng balik..
baru ingat nak post pasal ni jugak huhu

aLyA_syGS said...

baik minum air teh buat sniri je...
lagi sihat ^^
kat bazar tuh,org na kaut keuntungan je
kita yang menanggung

ILA HonEyBuNNy said...

bahaya tu...

family ila pun suka beli air dekat bazar...lepas ne kena hati2 n beringat la kan...

kalau ila..bgtau dah dekat org jual tu..haha..nak saman..ehheh..(kasi takoot ckit n beringat)heheh

PinKy MoMMa said...

apa pasal gbr karipap tu sgt menyelerakan sanubariku hahahaha..

pasar ramadhan kena berhati hati dgn harga dia..jgn pengsan dgr harga tu nanti hehe

Afikah Aziz said...

haihhh bahaya tu sampai muntah2..kena sentiasa beringat la lps ni

CutieLiesa said...

btol2....muntah tu sesuatu yg amat menyakitkan ok!!!

mOoN said...

tak berkesempatan g bazaar lagi...

Miecyber said...

Kami sekeluarga pernah sakit perut kerana terbeli ayam percik yang di ragukan kebersihannya..

sifu im said...

betul tu..asenya lebih baik masak sndri..ank dara ramai kn kt umah..suh la diorang masak..ni ank dara zmn skang pon x pandai masak..haha

Hanis MY said...

berhati2 on next visit k... owh "kapirap" tu i likeeee...mcm krup krap rangup je...

Cik Domo said...

ish3...
asfz pon terkena tp bukan mase buka..
a day before puasa...
bayangkan dalam kuih ada rambut..gumpal2 plak tu..Ya Allah, sabar je lah..T_T

Hana Soffelia said...

Kesiannya..Hana pernah tgk penjual air balang masa jom heboh kt suatu tmpat, ambk air dlm bekas air botol yg mana org dh celup bekas ais tu untk pilih air botol, then air tu dicampur ke dalam air dalam balang. Yakk.. smpai skarang fobia nk bli air balang.

mizzkechique said...

yg niaga ni langsung tak ikhlas.. fikir nk untung je.. giler!!!

MAMA CACA said...

adoi sedapnye karipap!

diana said...

air tak masak la tu..
tak pun soya nye dah lama tu..
mana nak bau sebab sotya sekarang pun bubuh pengawet..

kaizen said...

ye.. peniaga dpt untung+dosa free sbb x jujur... hasilnya = haram....

*biar rugi didunia untung diakhirat...

latest entry Jangan SPAM kat BLog orang lain & Urban : Camera Paling CANGGIH

Wanie said...

huhu..mungkin perut kosong same, pastu air tu lak tak bersih..baik buat air sendiri je kat rumah..terjamin bersih..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

kesiankan? gara2 rm2, jd beratus2. takpelah, redha dan ambil iktibar dr apa yg berlaku. selAmat berbuka sis:)

msredcheesecake said...

beli soya kat bazar mana tu?

Nurnajwa said...

Org skrg ni sis, tak fikir org lain dah. Dia fikir diri dia je ><

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...