Image and video hosting by TinyPic

10 August 2011

sekali lagi ku di uji Ya Allah.

Ya Allah,kau sedang menguji diriku lagik Ya Allah.


aku redha,aku Tabah,aku sabar Ya Allah.
aku tahu kau sedang menguji kesabaran ku Ya Allah.

memang hati ku sedih,jantung ku bagai jatuh,
saat-saat melihat deraian kaca,kereta bersepah,
habes sume barang dlm kereta.
kasut 5pasang,kad touch n go,
bonuslink,syiling yg penuh dlm laci,
segala bulu-bulu,anak patung,
barang dlm bonet sume habes.licin kesemuanya,
sekali tgk dh mcm kete baru dh.

bayangkan lah,ada kasut yg baru beli,
baru 2kali pakai kasut tu.tapi kasut tu tak kesah lah,
tapi kunci spare kereta tu,risau sgt.

dh takde air mata dh nk menanges.
bulan lepas kereta kena langgar,bulan ni
kena pecah pulak,Ya Allah.aku redha Ya Allah.
jika ini balasan atas dosa-dosa ku,ada kesalahan yg aku
buat,aku redha Ya Allah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

44 comments:

  1. sabar sis..
    stiap yg berlaku tu ada hikmah d sebaliknya..

    ReplyDelete
  2. sbr sis..

    ada hikmahnya semua ini..

    dugaan.. stu ari t berbalas pa yg orang jht tu buat..

    ReplyDelete
  3. sabar rara!!percaya ader hikmah ook =)

    ReplyDelete
  4. uikk kereta kena pecah..kesiannye...hrp tabah dan sabar la..lepas ni jgn paking luar umah la..

    ReplyDelete
  5. Ya Allah, kak long turut simpati dgn dugaan yg Allah berikan pada cik rara...

    cik rara sabar yer, kak long tahu, cik rara kuat! ok... tabahkan hati yer..

    Semoga sgl dugaan ini akan mnguatkan lagi dirimu..kak long doakan kamu diberkati n diredhai Allah.amin!

    ReplyDelete
  6. dugaan :) harus kuatkan hati ye. bulan ramadhan ada je yg buat onar. hurm. manusia kan. mmg sedih jika berlaku mcmtu. semoga pencuri itu mendapat hidayah drpd Allah. semua ada hikmah ok.

    ReplyDelete
  7. kak pura, kalau kite ni diuji Allah. maksudnye, Dia sayangkan kite kan.
    Sabar k. Tambah2 bulan mulia ni, byk berkatnye kalau kite sabar.
    Org paham perasaan akak.

    ReplyDelete
  8. byk sabar k... stp y berlaku mesti ada rahmatnya... nk2 d bln mulia nie... jgn nanges byk2 tau nti jd cam kasim selamat... :-)

    ReplyDelete
  9. sabar banyak2 rara..
    ujian bulan ramadhan ni..
    nak melihat kesabaran rara mungkin...
    sabar ye...

    ReplyDelete
  10. sabar erk..
    buat xreport polis...
    mcam2 sekrang nie..

    ReplyDelete
  11. ermm sedeynyer . sabar lah kak, mgkin xde rezeki akak . hope ade hikmah disebalik ape yg terjadi ni . sabar ea kak..

    ReplyDelete
  12. akak..sabah ehhh..
    mesti ade hikmah tu..
    kuat kat semangat k..
    x ley nangis2 yer kak...

    ReplyDelete
  13. ksian akak..sabar ye kak..bulan puasa pon org wat keje cam toh..tak berhati perut langsung..

    ReplyDelete
  14. Sabar syg..akak pernah rasa apa yang rara rasa.. kereta akak juga pernah kena pecah pada bulan ramadhan.. ramadhan yg ke 15 pd tahun lps..time akak pergi beli makanan di bazar, time tulah dia buat dosa! habis segala barang dlm kereta.. mmg sakit sgt hati.. tapi, percayalah org yg buat tu takkan hidup sng setelah menyusahkan org lain..

    ReplyDelete
  15. Ya Allah kesiannye sis. sabar ye. dugaan bulan ramadhan ni..

    ReplyDelete
  16. alahai dear,
    simpati dengan kamu.. sabar banyak2 ye.. dugaan ramadhan.

    tenang k, jgn nangis2.. doa byk2 minta tuhan permudahkan semua urusan kamu mengenai kereta tu.. sabar dear..

    ReplyDelete
  17. yaAllah kesiannya....sabar rara...

    ReplyDelete
  18. masyaALLAH spela yg bedebah mncuri dibulan puasa nie..mmg xde otak btol org tu..xpun org bkn islam yg mrompak..byk2 Istighfar ye..mmg xde dgr ke bnyi kace pecah tu? park kt dpn umh or lot parking?

    ReplyDelete
  19. awk, byk2 kan sabar ye. mmg berat dugaan ni. laki ape neh curi kasut pompuan. eiii

    ReplyDelete
  20. Erm Ya Allah sedihnya..bulan puase pon nak romak kereta org..xde moral langsung!

    ReplyDelete
  21. sabar...dugaan ni..

    jahat btl yg tergamak pecah kete rara tu..

    ReplyDelete
  22. ujian bulan puasaa tu dear.. sabar lah.. think +ve.. :)

    ReplyDelete
  23. adoii kesian lah..sabar dugaan besar di bulan puase nih..

    ReplyDelete
  24. sori rara lmbat kesini..huhu..saba taw..kita sama la sedang diuji..tapi dari care berbeza..saba taw..doakan yg baek2 je k~

    ReplyDelete
  25. sabar yer... dugaan d bulan Ramadhan... tapi yg tak leh tahan kasut pun nak amek ker... hrmm..leh jual bundle kot nak cri duit lebey agknye...

    ReplyDelete
  26. ya allah..
    saba ye kak..
    ade hikmah allah uji akak bulan2 pose ni..
    taulah ape yang Allah bagi kat orang yg buat tu nanti

    ReplyDelete
  27. aduhai rara mcm mana blh jd camtu? dugaan bulan ramadhan.. mungkin ada rezeki yg besar di balas nanti. sabar ye dik.. ambil iktibar dr kejadian. lepas ni hati2 & jgn letak brg2 berharga dlm kereta. walau duit syiling pun mat2 dadah ni bkn kira. dia nampak jer.. dia sanggup pecahkan. tu tips hubby akak..

    ReplyDelete
  28. ha ciannye kene pecah kete.. i pun da 2kali kene pecah kete.. n laptop kene curik walaupun letak kat bonet cover ngan aluminum foil..mmg terduduk tepi jalan bile tgk kete kene pecah.. sabar eh dear.. buat report cepat2 kay...

    ReplyDelete
  29. YA Allah.. kesiannya Rara. Hana tumpang simpati. Sabar ye Rara. Mungkin ada hikmah di sebalik semua kejadian ni.

    ReplyDelete
  30. wah byk sungguh dugaan yer...harap sabar...mungkin ada hikmah di sebaliknye...

    ReplyDelete
  31. sabar lah kak... mohon lh pertunujk kt DIA supaya DIA blh tunjuk kite jalan yg benar.. akk sabar k :(

    ReplyDelete
  32. Innalillah.. sabar ek rara..
    ujian tuh..huhuhu..

    ReplyDelete
  33. ya allah sabar ya dik ..
    yg dirisaukan diri rara .. sib baik x diapa2kan .. insyaallah ada galang gantinya .. sabar ya dik ..

    ReplyDelete
  34. kena rompak ka ?? sabar jelahh.. ujian dariNya

    ReplyDelete
  35. ishk! kete kene pecah ke fura? dah buat report? sabar ye dear :)

    ReplyDelete
  36. rara, rina pun penah kete kene pecah. dah 2 kali. mase tu baru pakai kete x sampai setahun. time tu mmg sedih sgt2 la. hope rara tabah ek. dugaan d bulan puase.

    ble kete kene pecah, kite report polis pun x gune. bukan boleh dpt tgkp pn si jahat tu. rara, nex time jgn tinggal kunci spare dlm kete ek. 2x bahaye tu. t8 care dear!

    ReplyDelete
  37. alala..sbr ea rara..fhm sgt prsn tue..but apa yg berlaku ttp berlaku..
    mybe ada hikmah di sebalik cubaan ini.. :)

    ReplyDelete
  38. Sabar sis sabar :')


    *smpainya hati org tu, skrg kn bln puasa :(*

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum.

    Semoga tabah menghadapi ujian di bulan Ramadhan. InshaAllah hilang rezeki-rezeki yang itu, akan datang rezeki yang lebih baik.

    ReplyDelete
  40. Akak kesiannye! Kucing spare tu cane? Ade solution tak?

    ReplyDelete
  41. dugaan di bulan puasa. mungkin ade hikmah yang tersembunyi.

    ReplyDelete
  42. kejamnye..huhu..banyak bersabat ye akak..

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com