19 August 2011

Tak Lengkap Kalau Tidak Ke Mekah

salam jumaat semuaaaaaa
cane harini,puasa di hari yg ke 19?
ada yang dh RAYA ke?hehe

rini i rasa excited sbb dh jumaat.
sekejap je rasa dh jumaat.sok dh sabtu kan.
rini i nak kena g buat buku ASB i balik
yg telah dicurik tu.haih.malas tol lah.
sume nk kena buat balik,buku asb,
buku rhb,kad touch n go,
mcm-mcm lagik lah.

bile barang kite dicuri,benda tu sekali
gus menyusahkan kite bile nk buat balik semua kan.
hmm tak pelah,nk merungut pun tak guna kan.
g jelah buat.kalau merungut je mmg tak kemana.
teeeeeeeeeeeeeetttttttttttttttt.

jom dgr cite tok' ti yg rasa tak lengkap
ramadhan dye bile dye tak ke makkah.


Penyanyi Datuk Siti Nurhaliza Tarudin mengakui kehidupannya tidak akan lengkap jika dia tidak menunaikan umrah setiap kali menjelangnya bulan Ramadan.
Siti berkata, dia mula merindui Mekah selepas kali pertama menjejakkan kaki pada tahun 1997 kerana merasakan banyak ketenangan dapat diperoleh apabila melakukan umrah.
“Saya rasa bulan Ramadan saya seperti tidak lengkap jika tidak ke sana (Mekah) Saya merasai suasana yang berbeza setiap kali berada di sana pada bulan yang berbeza. Tetapi pahala lebih berganda jika kita mengerjakan ibadat pada bulan Ramadan berbanding bulan biasa,” kata Siti yang juga telah mengerjakan haji pada awal tahun 2008. mstar

bile pulak lah saye nk kesana ye. =)
lepas kahwin boleh lah simpan duet sikit-sikit
untuk g umrah kan.beshnyaaaaa.

20 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

same jugak ngan ekin
teringin jugak nak ke sane
lg2 ms kuat lg nie

ArulchelseA said...

insyAllah sy kalau de duit pun nk g sana jugak..

sha a.s said...

kak sha n hubby pn harap sgt dpt ke sana satu hr nnt :)

Ct Arina said...

teringin sgt nak g sane. tp terlalu banyak kekhilafan diri yg perlu dperbaiki. insyaallah termakbul 1 day soon =)

.:shura shushi:. said...

hurrrmmmm bile lor i dpt g kn =(

syaz@rozelt said...

kalau buku hilang macam leceh siket..hr tu teman membe..die nak salinan IC yg disahkan kot..x ingat la..rasa bwk la pape yg rara rase perlu..hihi

p/s: best la org kaya kn..nk p haji ke umrah pon leh stiap tahun..

Anisa Hang Tuah said...

tok ti cantik

mamaNoriz said...

harap2 tahun ni lebih berkat, dan dia berhijab dengan betul kan :)

diana said...

bestnya bila banyak duit..kan???
nak pi tetiap tahun pun boleh...
mencari ketenangan...

mizzkechique said...

teringin nk g sana gak..

ieda said...

alhamdulillah rejeki yg dia dpt dia kerjakan umrah .. tapi apa salahnya duit dia yg banyak tuu tolong org2 yg susah mcm kita kerjakan umrahhh lagi afdal kan :))

wahida said...

mmg berharap sgt jejak kaki ke sana...

kita doa sama2 yer...

shedameor said...

kite nak pegi sekali pon payah. dorang seronok je berulang alik ke sana kann :)

kakchik@ella said...

Insyallah .. 1 hari nnt rara akan sampai sana jugak. keep on berusaha dan berdoa ye dik.

Rtp Farra Arisha said...

how i wish i could go there too!! mesti byk manfaat dan kebaikannya ;)
btw, dato's siti becomes more gorgeous when she wears scarf..isn't it? ;)

Sofya said...

best kan... banyak duit leh pergi sana..

cik najihah said...

sangat cantik bile die full pakai cmtu

Hana Soffelia said...

Pun sama, berdoa harap impian jadi kenyataan utk mejejakkan kaki ke sana. After khwn br leh kmpul duit sikit2 utk ke sana. ^_^

THE LEKAT LEKIT STORY said...

bila berkemampuan.. seronok kan dpt pergi mana saja tempat yg kita nak. Lebih2 tempat beribadat mcm makkah

Miszyuyu said...

wah..seronoklah ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...