Image and video hosting by TinyPic

19 August 2011

Tak Lengkap Kalau Tidak Ke Mekah

salam jumaat semuaaaaaa
cane harini,puasa di hari yg ke 19?
ada yang dh RAYA ke?hehe

rini i rasa excited sbb dh jumaat.
sekejap je rasa dh jumaat.sok dh sabtu kan.
rini i nak kena g buat buku ASB i balik
yg telah dicurik tu.haih.malas tol lah.
sume nk kena buat balik,buku asb,
buku rhb,kad touch n go,
mcm-mcm lagik lah.

bile barang kite dicuri,benda tu sekali
gus menyusahkan kite bile nk buat balik semua kan.
hmm tak pelah,nk merungut pun tak guna kan.
g jelah buat.kalau merungut je mmg tak kemana.
teeeeeeeeeeeeeetttttttttttttttt.

jom dgr cite tok' ti yg rasa tak lengkap
ramadhan dye bile dye tak ke makkah.


Penyanyi Datuk Siti Nurhaliza Tarudin mengakui kehidupannya tidak akan lengkap jika dia tidak menunaikan umrah setiap kali menjelangnya bulan Ramadan.
Siti berkata, dia mula merindui Mekah selepas kali pertama menjejakkan kaki pada tahun 1997 kerana merasakan banyak ketenangan dapat diperoleh apabila melakukan umrah.
“Saya rasa bulan Ramadan saya seperti tidak lengkap jika tidak ke sana (Mekah) Saya merasai suasana yang berbeza setiap kali berada di sana pada bulan yang berbeza. Tetapi pahala lebih berganda jika kita mengerjakan ibadat pada bulan Ramadan berbanding bulan biasa,” kata Siti yang juga telah mengerjakan haji pada awal tahun 2008. mstar

bile pulak lah saye nk kesana ye. =)
lepas kahwin boleh lah simpan duet sikit-sikit
untuk g umrah kan.beshnyaaaaa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 comments:

  1. same jugak ngan ekin
    teringin jugak nak ke sane
    lg2 ms kuat lg nie

    ReplyDelete
  2. insyAllah sy kalau de duit pun nk g sana jugak..

    ReplyDelete
  3. kak sha n hubby pn harap sgt dpt ke sana satu hr nnt :)

    ReplyDelete
  4. teringin sgt nak g sane. tp terlalu banyak kekhilafan diri yg perlu dperbaiki. insyaallah termakbul 1 day soon =)

    ReplyDelete
  5. kalau buku hilang macam leceh siket..hr tu teman membe..die nak salinan IC yg disahkan kot..x ingat la..rasa bwk la pape yg rara rase perlu..hihi

    p/s: best la org kaya kn..nk p haji ke umrah pon leh stiap tahun..

    ReplyDelete
  6. harap2 tahun ni lebih berkat, dan dia berhijab dengan betul kan :)

    ReplyDelete
  7. bestnya bila banyak duit..kan???
    nak pi tetiap tahun pun boleh...
    mencari ketenangan...

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah rejeki yg dia dpt dia kerjakan umrah .. tapi apa salahnya duit dia yg banyak tuu tolong org2 yg susah mcm kita kerjakan umrahhh lagi afdal kan :))

    ReplyDelete
  9. mmg berharap sgt jejak kaki ke sana...

    kita doa sama2 yer...

    ReplyDelete
  10. kite nak pegi sekali pon payah. dorang seronok je berulang alik ke sana kann :)

    ReplyDelete
  11. Insyallah .. 1 hari nnt rara akan sampai sana jugak. keep on berusaha dan berdoa ye dik.

    ReplyDelete
  12. how i wish i could go there too!! mesti byk manfaat dan kebaikannya ;)
    btw, dato's siti becomes more gorgeous when she wears scarf..isn't it? ;)

    ReplyDelete
  13. best kan... banyak duit leh pergi sana..

    ReplyDelete
  14. sangat cantik bile die full pakai cmtu

    ReplyDelete
  15. Pun sama, berdoa harap impian jadi kenyataan utk mejejakkan kaki ke sana. After khwn br leh kmpul duit sikit2 utk ke sana. ^_^

    ReplyDelete
  16. bila berkemampuan.. seronok kan dpt pergi mana saja tempat yg kita nak. Lebih2 tempat beribadat mcm makkah

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com