05 September 2011

renungan malam hari.

‎"Aku terima nikahnya si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM.."

Bunyi macam senang? Nah ini erti sebenarnya:"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka, aku rela malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badanku”



7 comments:

ArulchelseA said...

tu pasal la fmily pmpuan tk leh letak mahal2 sangat.. bak kata ustaz azhar ada org nak tangung dosa anak pmpuan dia jd tk perlu lah letk mahal2 kan..kih kih kih..

bukn aku kata..ustaz azhar kata..

sifu im said...

erkkk..insaf kejap org laki baca entry ni..hehe

aimi adilah said...

bg en.bambam bce entry ni hihiihih.....

sgt besar tangongjwb seorg lelaki... :)

Nurnajwa said...

Ishhhhhh, beratnye ><

kaklong said...

tanggungjawab insan bernama suami mmg berat, sesungguhnye bersebab Allah amanahkan mereka..

kita sebagai insan bernama isteri nnt, bykkan beramal soleh semoga kita sama2 menuju pintu syurga bersama..insyallah..amin ! ;)

ღ p!nk veLvet ღ said...

susah gaq jadi laki ni kan ... slame ni dok ingat jadi pompuan je susah, huhu~~

mizzkechique said...

tanggungjwb sbg ketua kluarga sgt besar n berat..klu btl2 dh sedia je br leh pikul t/jwb tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...