Image and video hosting by TinyPic

14 October 2011

BALI : Gempa Bumi,beringat lah kita


BALI semalam mengalami gempa bumi, 6.0 skala Richter.huh! agak teruk jugak tu kan.takutnya i dgr,baru je pasang niat nk pre-honeymoon kat bali,but tak jd lah kot.skrg ni nk g luar negara pon mmg takut sgt kan,sbbnya mcm ni lah,sana perang,sini gempa,sinun gunung berapi.

Allah mungkin dh marah dgn kita sbb hamba-hamba Nya dh semakin tak takut,dh berani dlm semua hal.umat akhir zaman,kiamat pon dh nk dekat,banyak benda-benda pelik yg kita dh lihat skrg ni kan.takutnya rasa.

sama-sama lah kita berdoa banyak-banyak,kurang-kurang lah buat jahat,kurang-kurang kan lah berdengki dgn org,jaga lah diri sendiri,muhasabah diri,termasuk jugak i,mana salah dan silap i,hopefully ada lah yg sudi tegur.kadang-kadang kita takkan nampak salah kita sehingga org tegur.

tegur org juga ada caranya.so selamat beramal =)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 comments:

  1. setuju dik
    takut dgn macam2 hal yg berlaku skrg nie .. huhuh ..
    banyak2 lah kita beramal kan .. semoga allah berikan kita peluang dan jalan kebaikan tu sentiasa luas ..

    ReplyDelete
  2. tkt bila tgk kejadian yg mcm ni..huhu

    ReplyDelete
  3. samalah. ingtakan nk pre honeymoon kat sana, tp cancel. takut apa2 terjadi. buat di malaysia dulu. he3.
    Allah Maha Berkuasa

    ReplyDelete
  4. :0

    dalam negara dah la honeymoon....hehehe

    selamat mendirikan masjid ye

    ReplyDelete
  5. Kesian kat saudara kita yang kena musibah macam ni kan. Semoga mereka tabah dengan ujian Tuhan.


    Muhasabah diri selalu, itu yang terbaik. ;)

    ReplyDelete
  6. ramai suka honeymoon kt bali kan...pergi dlm masia je la..=p

    ReplyDelete
  7. hurmmm..kuasa Allah kak..tapi ramai yg masih tak nampak..Allah nak bg seklip mata..nak tarik sekelip mata..nak tunjuk pon sekelip mata..

    bile kawin nye kak..nak pg..heeee..

    ReplyDelete
  8. sekejap jer kan bende nak jadi... aritu bali teruk ngan jerebu..sekarang gempa bumi pulak...ade petande tu..

    ReplyDelete
  9. macam-macam kan sekarang.. harap kita sentiasa mengingatti.

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com