Image and video hosting by TinyPic

10 October 2011

Jemaah maut jatuh tingkat 9

Jemaah maut jatuh tingkat 9
Seorang jemaah haji wanita Malaysia meninggal dunia selepas dipercayai terjatuh dari tingkat sembilan hotel penginapannya di Hotel Al-Haram di Madinah, Arab Saudi, kira-kira jam 4 petang waktu tempatan (9 malam waktu Malaysia), kelmarin.
Sumber memberitahu, mangsa yang berasal dari Selangor, bersama suaminya ke Makkah untuk menunaikan Rukun Islam kelima.

Katanya, sebelum kejadian, mangsa dikatakan berada dalam biliknya di tingkat sembilan hotel berkenaan.
“Mangsa dipercayai terjatuh dari biliknya sebelum meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya.

Sementara itu, jurucakap Tabung Haji ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Katanya, pihaknya masih menjalankan siasatan berhubung kejadian itu.
Sementara itu, seorang jemaah haji Malaysia yang turut menetap di hotel sama, Mohd Faizal Mohd Noor berkata, ketika kejadian, dia dalam perjalanan ke Masjid Nabawi, tidak jauh dari hotel itu untuk menunaikan solat Asar.


Ya Allah.sama-sama lah kita sedekahkan Al-Fatihah.moga Allah permudahkan perjalanan mereka utk menunaikan ibadah mereka.mcm mana lah jemaah ni boleh jatuh kan.hanya Allah je yg tahu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 comments:

  1. mcm mana la bleh jatuh tu..

    al-fatihah..

    ReplyDelete
  2. Ya Allah...apa2 pun takziah

    Al Fatihah...

    ReplyDelete
  3. al-fatihah..

    cik rara, lagi 2weeks nak kawen.. mesti berdebor2 kan?kan? ;)

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah, semoga roh arwah dicucuri rahmatNya.

    ReplyDelete
  5. Al Fatihah.. mcm mana dia leh trjatuh agaknya... hmmm

    ReplyDelete
  6. moga keluarga mangsa tabah...

    al-fatihah

    ReplyDelete
  7. Innalillah..
    Cemana boleh jatuh tu..
    APe2 pon,semoga jemaah yang lain selamat menunaikan haji..

    Al-fatihah..

    ReplyDelete
  8. Innalillah...

    ya allah sedihnya...

    meruntun hati family dia kat mlsia kan...

    Alfatihah..

    ReplyDelete
  9. Allahuakbar...
    Al fatihah buat beliau..

    ReplyDelete
  10. al fatihah..semuga ruh nya dicucuri rahmah

    ReplyDelete
  11. innalillah..
    semoga rohnya dicururi rahmat Allah SWT :'] amin..

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com