Image and video hosting by TinyPic

05 October 2011

korg pon bukan FLUENT sgt berbahasa inggeris!

rini banyak berita yg i ketinggalan.lepas jejak-jejak blog lain td,i tertarik ngan entry.



SEBAB SATU PERKATAAN,ELFIRA LOY DIKUTUK

ayat yg salah nya nk tau apa?ayat ni.

Guess what , tomorrow m wearing versace and it cause abt 45k. OMG!

 i just nk sentuh 2 perkara je.kite ni sape lah nk kutuk org sbb salah satu perkataan je kan.kite ni manusia biasa.melayu pulak tu,makan belacan,mkn budu,mkn cencalok.mana lah tak tergeliat lidah tu.yg kite ni pantang pulak tgk org salah sikit.sedapppp je mulut nk mengata,sedappp je nk membahan.tunggu lah bile kite salah pulak.tgk mcm mana.tu lah kdg-kdg org melayu ni.kutuk org mmg sedap.cube kalau kena batang hidung sendiri,tgk pulak mcm mana.tak kena tetak org yg mengata tu.cubalah ubah perangai tu.yg silap tu ditegur,bukan dikutuk,melainkan org tu tak boleh nk terima nasihat,masa tu,ko bg tangan je. bak kata en.bambam "ni makan die" hehehe.

satu perkara lagik,maybe Allah marah sbb elfira ni riak sgt kot.nk tunjuk n bermegah sgt sbb dye pakai versace,org lain tak pakai.dye sorg je lah yg pakai.kite ni nk pakai tshirt 45rm pon pk 2 3 kali,ni dye pakai yg 45K,kau hado! mmg tak do looooohhhh.so tu yg bangga sgt tu.lain kali jgn lah nk bangga sgt.Allah marah.dh pakai tu senyap-senyap je sudah.bile dh kena ejek cm tu udahhhh malu dapat sakit hati dapat.dapat DUA.oke! heeee.chilll yaw!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 comments:

  1. Oh.. mesti kene cari blog tu..hehe

    ReplyDelete
  2. org kita mmg suka bab2 kutuk mengutuk ni

    ReplyDelete
  3. ada jugak eh yang suka check grammar org? hehe at least dia try ckp. prektis gitu,mahai no baju dia.

    My Latest Entry: The Greatest Love Story Earth Ever Had.

    ReplyDelete
  4. ala sikit punya hal la..dia riak lantak dia la kan..tp kita kutuk2 dpt apa..

    ReplyDelete
  5. pada pandangan arisha, that's her right to show off and so whatever. cuba adakan perasaan happy juga bila tengok orang lain happy..aiyooo.
    inilah saatnya untuk memajukan diri :)

    btw, sepantasnya sikap riak tidak boleh dicontohi kan..cubalah kita praktikkan benda yg baik2 saja!! hehe. pasti hidup tenteram aman dan bahgia ;)

    ReplyDelete
  6. takat versace 45k bole makan sampai kenyang kot..opss

    ReplyDelete
  7. hebat la retis pki baju mahal..

    ReplyDelete
  8. Kalau dia riak, sepatutnya kita tegur dan bila dia salah kita perbetulkan...


    rasanya itu sebaiknya kot ... tapi kita nie lebih suka kutuk mengutuk seolah kita sudah cukup bagus, sedangkan 2x5 sahaja(peringatan utk diri sendiri)

    ReplyDelete
  9. huhuh ,,,, biasa lah tu retis,,hahaha :) ,,,

    ReplyDelete
  10. mula2 x perasan apa salah ayat die nie..bace 2x baru perasan..hehe..

    ReplyDelete
  11. hahahaha
    biaselah manusia nie

    kesalahan org len nmpk je
    bende kecik pon leh jd besar
    hehehehe
    lg2 artis....

    ReplyDelete
  12. sbb dia retis, tu yg org canang silap dia.. manusia..manusia..

    ReplyDelete
  13. teringat la sorang hamba allah ni, nak ckp dia naik darah.. dgn hebatnya dia cakap, my blood go upstairs.. ape2 je la..

    ReplyDelete
  14. mayb org bukan mengutuk kot. org menegur. tp klu dah statement ala2 riak gitu kan, ade la sket2 teguran yg berbaur kutukan gaknye. ehe^^
    tak semua melayu fasih berbahasa inggeris dgn grammar yg betul. peace ;)

    ReplyDelete
  15. susah kalo semua nk di show off . skit2 pasti ade yg makan diri..

    ReplyDelete
  16. manusia mmg suke kutuk mgutuk

    ReplyDelete
  17. i pun x suka kalau org cepat sgt nmpk kesalahan org lain.. kutuk2 ni dh jd habit org melayu ke eh.. sedih lah.

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com