06 October 2011

Saya Hanya Menyusahkan Awak!


Hayati lah perbualan di bawah dan renung renungkan lah :


PENSIL: Saya minta maaf....

PEMADAM: Untuk apa? Awak tidak berbuat apa-apa yang salah.  
 
PENSIL: saya minta maaf sebab awak cedera di sebabkan saya. Setiap kali saya membuat kesilapan, awak sentiasa ada untuk saya.Tetapi apabila awak membuat kesilapan saya tiada. Awak akan kehilangan sebahagian daripada diri awak.
Awak akan menjadi lebih kecil dan lebih kecil lagi setiap kali di sebabkan kesilapan saya.



PEMADAM: Itu betul. Tetapi saya tidak kisah. Awak lihat, saya telah di lahirkan untuk melakukan tugas ini.Saya telah dibuat untuk membantu awak pada bila-bila masa awak melakukan sesuatu kesilapan, walaupun satu hari saya tahu yang saya akan hilang dan awak akan menggantikan saya dengan yang baru. Saya sebenarnya gembira dengan tugas saya.Saya tidak suka melihat awak sedih, dan saya berharap awak dapat teruskan perjuangan hingga ke titisan karbon terakhir.. 


27 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

(^_^)

hira said...

wuuuu.. mendalamnya >.<

azam said...

baiknya pemadam.....

patah tumbuh hilang berganti

Papa Mifz said...

tanpa pensil sapo la pemadam....

ke terbalik ek...haha

Fariza said...

:)

mizzkechique said...

huhuhu...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

baiknya pemadam

Niena Pengembara Ilahi said...

wahh.. sgt2 mendalam.. sy jugak sanggup bertugas demi bangsa & negara walaupun terpaksa korbankan diri.. InsyaAllah :D

syu said...

Cube kalau kaitkan dengan kehidupan kita dengan orang yang sentiasa ada di sisi kita...

.:shura shushi:. said...

i PEMADAM.. u PENSIL..hihihi

ArulchelseA said...

setiap insan punya nyawa yg tersendri.. terokai hidup dengan nyata ada...

ieda said...

sayu kannn :)

mamaNoriz said...

lawak bermesej ni...

uhukkk

nazirah said...

hee penah bace gak ni kt fb kalau tak silap

♥Lady Ainaa♥ said...

Mesej ni byk pengajaran yg kite boleh dpt...kdg2 manusia pun xsebaik pemadam tu... suke entry ni....^.^

Elie Lily said...

saling melengkapi..sama seperti manusia..kan? :)

Rtp Farra Arisha said...

bayangkan jikalau pensil dan pemadam digantikan dengan watak manusia. :')

yen(toka ziizokukuto) said...

hahaha,,,nice entry,,terima kasih yer kerana berkongsi :)

Fara E's said...

(:

sailaaf said...

saling memerlukan..

budakijaupendek said...

nice entry.
suke entry ni! (:

Shaherah said...

mcm so sweet gtu.. heee ^_^

zOeY zAu YaH said...

menyentuh jiwa sungguh ;)

zati embong said...

da macam karangan ak sebiji pemadam.hihi.eh sebiji ke?hoho

aimi said...

pas nie padam gune air liur je lh ek :)

msredcheesecake said...

Pensil pun akan hilang jugak nanti... Mereka tu mmg rapat... Byk jasa pemadam...

Hana Soffelia said...

Andai kata pensil sentiasa berhati-hati, ia akan seiring seperti pemadan. Pensil bertambah pendek, pemadan akan mengecil. Saling lengkap melengkapi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...