Image and video hosting by TinyPic

06 October 2011

Saya Hanya Menyusahkan Awak!


Hayati lah perbualan di bawah dan renung renungkan lah :


PENSIL: Saya minta maaf....

PEMADAM: Untuk apa? Awak tidak berbuat apa-apa yang salah.  
 
PENSIL: saya minta maaf sebab awak cedera di sebabkan saya. Setiap kali saya membuat kesilapan, awak sentiasa ada untuk saya.Tetapi apabila awak membuat kesilapan saya tiada. Awak akan kehilangan sebahagian daripada diri awak.
Awak akan menjadi lebih kecil dan lebih kecil lagi setiap kali di sebabkan kesilapan saya.



PEMADAM: Itu betul. Tetapi saya tidak kisah. Awak lihat, saya telah di lahirkan untuk melakukan tugas ini.Saya telah dibuat untuk membantu awak pada bila-bila masa awak melakukan sesuatu kesilapan, walaupun satu hari saya tahu yang saya akan hilang dan awak akan menggantikan saya dengan yang baru. Saya sebenarnya gembira dengan tugas saya.Saya tidak suka melihat awak sedih, dan saya berharap awak dapat teruskan perjuangan hingga ke titisan karbon terakhir.. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 comments:

  1. baiknya pemadam.....

    patah tumbuh hilang berganti

    ReplyDelete
  2. tanpa pensil sapo la pemadam....

    ke terbalik ek...haha

    ReplyDelete
  3. wahh.. sgt2 mendalam.. sy jugak sanggup bertugas demi bangsa & negara walaupun terpaksa korbankan diri.. InsyaAllah :D

    ReplyDelete
  4. Cube kalau kaitkan dengan kehidupan kita dengan orang yang sentiasa ada di sisi kita...

    ReplyDelete
  5. setiap insan punya nyawa yg tersendri.. terokai hidup dengan nyata ada...

    ReplyDelete
  6. hee penah bace gak ni kt fb kalau tak silap

    ReplyDelete
  7. Mesej ni byk pengajaran yg kite boleh dpt...kdg2 manusia pun xsebaik pemadam tu... suke entry ni....^.^

    ReplyDelete
  8. saling melengkapi..sama seperti manusia..kan? :)

    ReplyDelete
  9. bayangkan jikalau pensil dan pemadam digantikan dengan watak manusia. :')

    ReplyDelete
  10. hahaha,,,nice entry,,terima kasih yer kerana berkongsi :)

    ReplyDelete
  11. da macam karangan ak sebiji pemadam.hihi.eh sebiji ke?hoho

    ReplyDelete
  12. pas nie padam gune air liur je lh ek :)

    ReplyDelete
  13. Pensil pun akan hilang jugak nanti... Mereka tu mmg rapat... Byk jasa pemadam...

    ReplyDelete
  14. Andai kata pensil sentiasa berhati-hati, ia akan seiring seperti pemadan. Pensil bertambah pendek, pemadan akan mengecil. Saling lengkap melengkapi.

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com