08 November 2011

teringin DAGING DENDENG

sape tau daging masak dengdeng tu cane?ramai gak yg tak tau.dan ramai gak yg tahu.daging masak dendeng ni fav i taw,dulu masa kecik-kecik mak suke buat,makan ngan nasi panas-panas.sedapppppp nyaaaaaa.



ntah piccy sape aku curik ni.soorrryyy tuan gambar.tp cm ni lah.sedap taw.
mula-mula hiris daging tu,lepas tu rebus sume,mak akan goreng dgn kunyit garing-garing,tak yah garing pun xpe.then mak akan panggil i untuk tumbuk daging tu sampai nipis.sambil tumbuk daging sambil i ratah daging tu.hehehe.sedap taw,then lepas tumbuk tu bagi balik kat mak,mak pun masak.mak masak mcm mana i pon tak tau,rasanya pakai halia,bawang,kicap,sos tiram n cili boh.awesome sgt rasa dye.huaaaaaa teringin lah tetibe.dh terasa-rasa kat lidah ni.cane ni?padahal baru je lepas makan nasi briyani mama masak td.heee.

daging ni boleh disimpan berhari-hari taw.mmg tak basi n rasa dye stilll sedap bila dipanaskan balik.so korg try lah masak,then bg i rasa k.eheheheh.nt i rekemen korg masuk master chef tu.


MAKKKKKK! tolong lah masakkan.

14 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

nama dia tu x penah dengar.. serunding daging ker?

kiz said...

belajar lah buat..hehe..isteri saya
pandai buat tau..

Fathiah Hamim said...

eh umi fa baru je masak dendeng semalam. tengahari tadi fa panaskan, makan lagi. ngeheheh

ABU said...

ehem ehem...:P

Cik Bambam said...

sedap lar rara!!! nyummy2!! ehhh dah kawen kena msk sndiri lar! ngehehehe

msredcheesecake said...

Akak kalau daging sume jenis masak mmg layan.... Even goreng kering pun layan.... Ratah satu pinggan..

Aisyah Humaira said...

meh la makan kat rumah kita! baru masak tadi ^_^

merahitujambu said...

dh kawin kena masak tuk somi...pasni tuk anak plak..heee

Nadzirah K. said...

wahhh...sedapnye :)

diana said...

opah akak pandai masak ni..tapi kami tak pernah makan sebab dia buat jamu kat orang lain..heheheh

Azzah said...

nak try..nak try..daging korban banyak ni

e k i n ♥ y u s r i said...

wah,mengidam ke rara?
hehehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

pergh..sedap tu kak!

Niena Pengembara Ilahi said...

xpenah dgr... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...