Image and video hosting by TinyPic

08 November 2011

teringin DAGING DENDENG

sape tau daging masak dengdeng tu cane?ramai gak yg tak tau.dan ramai gak yg tahu.daging masak dendeng ni fav i taw,dulu masa kecik-kecik mak suke buat,makan ngan nasi panas-panas.sedapppppp nyaaaaaa.



ntah piccy sape aku curik ni.soorrryyy tuan gambar.tp cm ni lah.sedap taw.
mula-mula hiris daging tu,lepas tu rebus sume,mak akan goreng dgn kunyit garing-garing,tak yah garing pun xpe.then mak akan panggil i untuk tumbuk daging tu sampai nipis.sambil tumbuk daging sambil i ratah daging tu.hehehe.sedap taw,then lepas tumbuk tu bagi balik kat mak,mak pun masak.mak masak mcm mana i pon tak tau,rasanya pakai halia,bawang,kicap,sos tiram n cili boh.awesome sgt rasa dye.huaaaaaa teringin lah tetibe.dh terasa-rasa kat lidah ni.cane ni?padahal baru je lepas makan nasi briyani mama masak td.heee.

daging ni boleh disimpan berhari-hari taw.mmg tak basi n rasa dye stilll sedap bila dipanaskan balik.so korg try lah masak,then bg i rasa k.eheheheh.nt i rekemen korg masuk master chef tu.


MAKKKKKK! tolong lah masakkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 comments:

  1. nama dia tu x penah dengar.. serunding daging ker?

    ReplyDelete
  2. belajar lah buat..hehe..isteri saya
    pandai buat tau..

    ReplyDelete
  3. eh umi fa baru je masak dendeng semalam. tengahari tadi fa panaskan, makan lagi. ngeheheh

    ReplyDelete
  4. sedap lar rara!!! nyummy2!! ehhh dah kawen kena msk sndiri lar! ngehehehe

    ReplyDelete
  5. Akak kalau daging sume jenis masak mmg layan.... Even goreng kering pun layan.... Ratah satu pinggan..

    ReplyDelete
  6. meh la makan kat rumah kita! baru masak tadi ^_^

    ReplyDelete
  7. dh kawin kena masak tuk somi...pasni tuk anak plak..heee

    ReplyDelete
  8. opah akak pandai masak ni..tapi kami tak pernah makan sebab dia buat jamu kat orang lain..heheheh

    ReplyDelete
  9. nak try..nak try..daging korban banyak ni

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com