Image and video hosting by TinyPic

02 December 2011

BANJIR KAJANG,kereta tenggelam habes


gambar ni i amik dr fb member kat FB.
(thanks anith)

Ya ALLAH,rini banjir teruk kat kajang. 02disember2011
korg mesti dh tgk kan kat semua tempat,mmg teruk,ni salah satu piccy yg tuan punye kenderaan amik sendiri.

apa perasaan korg bile kereta korg tenggelam mcm tu.kalau i,rasanya dh pengsan dh kot.masa tgk kereta kena pecah dulu pon cm nk pitam dh rasa,ni pulak kena tenggelam kan air cm ni.habes pulak tu.nk dekat separut kereta tenggelam.Ya Allah.dugaan nya Ya Allah.

Allah marah kat kita semua.mcm-mcm kesalahan yg kita buat sekarang ni.negara berbalah sesama sendiri,manusia dh buat undang-undang sendiri,yg haram jadik halal.Ya Allah.sesungguhnya hamba mu ini takut sgt.lindungi lah kami.

kpd kwn yg duk kajang,sabar lah eh.

mulut untuk mengucapkan "sabar lah" mmg senang kan.but bahu yg memikul ni,Allah saje yg tahu.tapi hanya perkataan tu yg boleh diucap.

Moga air boleh surut dgn cepat.sama-sama lah kita berdoa.Amin.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 comments:

  1. Masyallah, dugaan dari Allah. Kalau saya tak tahu lah nak jerit mcm mana. :(

    ReplyDelete
  2. sokong your statement..masyallah, teruknya la banjir..ni mesti parking underground ni..tu yg truk tu..moga2 cepat beransur banjir tu =]

    ReplyDelete
  3. ya allah..x penah jadi mcm ni kan..takutnye

    ReplyDelete
  4. wowww buleh gugur jantung....hope dipermudahkan semuanya..

    ReplyDelete
  5. takziah untuk penduduk kajang..
    hati2 la..jaga diri baik2 semua..

    ReplyDelete
  6. hurm.. tu la rara. ujian ALLAH nak datang . tapi kalau masalah perparitan dekat kajang ni diselesai kan dulu rasanya risiko banjir kilat ni kurang kot.tapi semua sibuk nak berbalah pasal politik.

    ReplyDelete
  7. nasib baik uniten tak banjir. kalau tak berkampung lah saya dekat uniten. dah la rumah dekat kl. huhu

    ReplyDelete
  8. ye kita hanya mampu ucapkan sabar .. tapi itulah sahaja yg mampu kita katakan dari jauh .. kalau dekat punn x dpt nak buat ape2 ..

    dugaan allah buat kita .. memang kerana dunia skrg dah akhir zaman .. semua nie sebagai persediaan akan kiamat besar nanti

    semoga kita lebih kuat keimanan dlm mengharungi sisa2 kehidupan yg dah semakin dekat nie

    ReplyDelete
  9. betul ke kajang banjir mcm tu skali??

    ReplyDelete
  10. kajang xpnh banjir lg kn...
    dugaan dr Allah ad hikmahnye...:)

    ReplyDelete
  11. sekarang musim hujan jer..tiap2 ptg ujan.....kesian penduduk kt kajang tu...banjir teruk kan,...

    ReplyDelete
  12. takutnya bencana sekarang ni kann. kita kena ingat sentiasa maha pencipta.

    ReplyDelete
  13. pocket xpenah banjir lg.
    tp kalau pocket pun tengok keter
    tenggelam gtu, mahu lembut lutut gak wo!

    moga org kat kajang selamat lah adanya. ohh

    ReplyDelete
  14. erk....ssudah bbeno gini ha...
    dkt dah kat ukm..seb bek x kne sini skali..

    kuasa Allah kn. skjp je sume jd..huhu

    ReplyDelete
  15. ya allah teruknya...
    tgk kat youtube mcm paras lutut je...huhu~
    cuaca xmenentu kan skrng nie ...risau la huhu~


    http://kumbangmerahbintikhitam.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. tak sangka Kajang boleh banjir teruk mcm tu kan...

    ReplyDelete
  17. Ya Allah, teruknya keadaan dia dear...

    ReplyDelete
  18. Ya Allah, teruknya keadaan dia dear...

    ReplyDelete
  19. dulu kjng pnh gak naik naik tapi nie paling teruk.....

    ReplyDelete
  20. Ya Allah teruknya...Rosak habis la kreta..huhu..Insaflah..

    ReplyDelete
  21. jangan beli kereta kat kajang! hahaha.

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com