14 December 2011

Suamy Bermesra dgn Perempuan lain kata Istery Cemburu!



"Dear Fara, seorg isteri mengadu mempunyai suami yg terlampau ramah dgn wanita & kerap curang melalui telefon. Perbuatannya itu beberapa kali telah ditangkap oleh si isteri, bila ditegur si suami marah & katakan si isteri kuat cemburu sehingga ingin menamatkan perkhawinan. Si suami juga menegaskan, dia mempunyai hak utk BERKAHWIN 4 "



bila dgr masalah org lain,rasa kesian dan rasa bersyukur sgt sbb mslh yg menimpa org lain lg berat dr masalah kita.tu lah sebabnya kite kena selalu ada perasaan bersyukur.ni masalah seorg isteri yg suaminya suke sgt bersosial.jenis suke berSMS dgn perempuan lain,ni spesis yg mesra alam lah ni.mesra terlampau.kalau dh sampai boleh bersms dekat rumah,kalau kat FB mst lagik sakan kan.

dan dorg jugak pernah kantoi dgn gambar-gambar aksi manja suami dye dgn perempuan lain.Ya Allah,betapa hancur luluh nya seorg perempuan bile tgk suamy nya beraksi dgn wanita lain.am i ryte?

kalau i i tak tau nk ckp cm ne lah.mst menanges je.dan lelaki ni boleh ckp pulak istery nya ni kuat cemburu,i masa dgr td rasa mcm nk sumpah seranah je laki dye ni.apa ke jenis lelaki cm ni?kau gila ke hape,kau bermesra dgn pompuan lain then kata istery kau gilak!

ah gila gila gila dunia skrg ni.

kalau dh jadi suamy tu,jalankan lah tanggungjawap as a suamy,kalau kata nk kawen,kawen btol-btol,jgn lah pulak g buat benda-benda tak baik dibelakang istery.tu dh termasuk dlm katergori curang terlampau dh tu.

kepada akk tu,sabar lah kan,jalan yg terbaik,kalau boleh keluar dr kepompong tu,akk keluar lah,kalau x,akk tgu jelah balasan dr Allah pada suamy akk tu,Allah bg seronok selalu kejap je.dh sakit nt baru dye tau langit tu tinggi ke rendah.
p/s : patut lah dlm drama ada cerita mcm ni kan.rupanya realitynya mmg terjadi.


8 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg teruk lelaki camtu..xbersyukur!

Fariza said...

semuanya ada benar. sedih kan dpt lelaki mcmtu. hurm... minta pada Allah supaya dijauhkan benda2 mcmtu. Amin

e k i n ♥ y u s r i said...

mintak jauhkanlah dr keluarga ekin...
amin

saffiya_aleesya @ echa said...

yang si suami tu agak2 nak ada ramai aweks baik jgn gatal nak bernikah..ni org nak nikah dia pun nak nikah tapi tak de otak!!!

Jay said...

memang betul..syukurilah segalanya..tetapi tak semua lelaki sama.adakala seorang isteri juga tidak pernah mensyukuri dapat seorang suami yang tersangat baik..hinggakan sanggup berbuat dosa pada suami..suami baru jer sampai pintu dah kene bebel itu ini.biarlah sama2 saling bersyukur..
"Ya allah aku bersyukur engkau kurniakan kepadaku seorang isteri yang solehah.Semoga engkau kekalkan jodoh kami hingga ke hembusan nafas terakhir".
Kepada isteri pulak..
"Ya allah,Aku bersyukur kepadamu atas kurniaan mu padaku.engkau telah kurniakan aku seorang suami yang bertanggungjawap,membahagiakan dan membimbing hidupku.Engkau kekalkanlah jodoh antara kami hingga ke hembusan nafas yang terakhir." Amiinn

minah senget said...

kejam lelaki mcm tu..

takot plak nak kahwin..

tapi apapon kn sama2 perbetolkan setiap mslh yang belaku.
wanita juga harus pandai jaga diri supaya lelaki a.k.a suami x cari lain..

NeenaAnuar said...

itu lah hakikat akhir2 ini... ramai lelaki yg berkahwin berteraskan nafsu semata dan bukannye atas dasar satu tanggujawab dan kasih sayang yg hakiki! moga kite semua sentiasa dilindungi dan dijauhi olehNYA dari berada dlm situasi seperti ini.. insyallah...

mas saari said...

kalau akak senang...berpisah je dengan lelaki camni! buat apa siksa jiwa dan hati sendiri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...