16 December 2011

Sijil HALAL bersama.

hai semua,i bersiaran di ipoh ni.heee.

rini cuti coz kena gagahkan diri amik sijil kawen.
ad nk dekat 2 bulan kawen,dh berjalan sana sini,
but without sijil halal.
kalau kena tangkap,huh baru berakal.


kami keje jauh,sorg kl sorg manjung,
so mana lah nk sempat nk g amik kan.
last-last i decide utk amik cuti,kalau xamik
mau berkurun sijil Nikah kami kat pejabat agama tu.

pg tadi sampai-sampai terus bg tarikh n nama kat pakcik
jaga kaunter tu,dr nk nikah smpai dh nikah,asek berusan ngan pakcik tu je.
dulu dye mcm garang sket.tp td elok pulak.leh gelakgelak,
heeee.hati manyak sinang kot kan.

lepas amik sijil nikah,i baca sambil senyumsenyum.heee.
betul kata member i,bila baca balik sijil nikah,mst
senyum sorg-sorg.heee.mmg betullah.i pon senyum je td.
rasa nk nanges pon ada,mcm xcaye lak i dh kawen.haih!

tadi ingat nk buat kad nikah trus,but rupanya kalau nk buat
kad nikah,kita kena ada photostat ic pasangan n kita,
alamak,mana lah bawak,so xjd jugak lah nk buat.
lain kali lah gamaknya.ntah bila lah pulakkan.

takpelah,janji dh ada sijil nikah,ok lah kan.
nt kalau nk g honeymoon bawak lah sijil nikah tu kemana-mana,
kalau nk tido hotel,tampal jelah sijil nikah tu depan pintu hotel.
hehehe.

sape yg nk buat kad nikah tu nt,jgn lupa bwk photostat ic,
gambar 2 keping sorg,n photostat sijil nikah oke!

ok lah nk mandi jap.byeeee~

12 comments:

syrupmasin said...

ohh sijil kawen macam tuh..mak dgn abah punye laen..errr ohh mak zaman dulu2 mmg lah kan =="

umie naziera said...

sijil halal?ingatkan sijil apa la tadi

Cik Nasha said...

hahaha..
kena la bawak besar2 tu yek.. nsib sijil nipis je.. hikhik.. bestnyerr.. ahaks! ;p

mas saari said...

akak masa mula2 kawin dulu letak sijil nikah ni dalam kereta, takut apa2 hal kan? bila dah ada kad, bawak kad jelah..

Juliet_iRa~" said...

hee..akk kena photostat la sijil tu..xkan akk nk bw ori kot?heee

kwn sy photostat pastu msk dlm purse..hehe..lawak bila tgk da keromot2..kekkee

Pok Amai-Amai said...

Sy smpi skg tak mohon2 g kad kawen. Heee~

minah senget said...

Waaaa leceh juga kan..huhu
Macam2 kena buat ea.
Berani cik rara kemana2 tanpa sijil@kad nikah..puas nnt nak menjawab,:ehehe
Apepon yang penting da setel..:)

shedameor said...

seronoknya dah kahwen :)

alif ismail said...

salam...

sambil2 jejalan rapatkan ukhwah.., jom singgah sini jap..hehe

http://bloggeralif.blogspot.com/2011/12/tanya-pendapat-sweet-couple.html

~~Ticer Wann~~ said...

da dpt gak sijil halal.. kad tu nanti nk kena wat gak..susah la usung kertas besar tu ke mana2 kan.. :)

::EIDA:: said...

Masa ida dulu, amik sijil nikah dengan hubby.. terus buat kad nikah... Photostat bagai semua kat situ je.. sekejap je siap! sayang kad nikah sayaaa.... hiihi

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhmdulillah..dh dpt sijil kekal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...