31 December 2011

takut kepada 2012

kadang-kadang aku takut nk melangkah ke tahun 2012.




aku tak tau knp aku takut.
tahun hadapan? kita tak tau apa cabarannya.
apa dugaan nya.

kalau lah ada senarai flow kehidupan untuk tahun depan.
mudah! sblm ditimpa kesusahan,kita dh tau apa nk buat.

tapi ni takde,semua akan berlaku secara mengejut.
tanpa kita sedari.
ahhhh takut.

tapi even aku takut mcm mana pon,
jauh mana aku lari dr 2012,
masa tu tetap mengejar aku,
dye tetap dtg melangkah dekat dgn aku,
dan akhirnya sampai pada aku tarikh dan tahun 2012.

nk tak nk aku kena terima tahun 2012 dgn hati yg terbuka.
suke duka aku kena hadapi.
aku kena kuat.

aku kena tabah mengharungi kehidupan
sebagai isteri,sebagai menantu,sebagai anak,sebagai kawan,
sebagai sorg IBU InsyaAllah,
sebagai pekerja GOV,sebagai hamba ALLAH.

permudah kan jalan ku Ya Allah.
semoga segala nya tidak tersasar dr landasan hidupku.
AMIN.

7 comments:

erin moshimoshi said...

sama saya syg ..xpe la dear... sbr la tu semua dugaan

Munnafendy said...

laaaa knp nak takut??

sy ni xsabar tunggu 2012...dah gatai sgt nak kawin ni..haahahaha

cherryzeyra said...

best entry . tu la pasal , nk takut cmana pun , tetap akn lalui gak , kita hnya mampu b'doa la kn .

pena rozie said...

Jgn takut. Hadapinyer dengan tabah yer... Dengan ati yg terbuka jgk...

ieda said...

aminnnnnnnnnnnnnnnnn ;)

Ros said...

Salam Safura,

selamat tahun baru 2012...doa Kak Ros yang terbaik saja dari Allah buat rara ngan suami di tahun baru ni.......

Papa Mifz said...

semoga tahun baru yg cerio menanti kito...happy new year!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...