20 January 2012

dh meninggal baru nk berbuat baik.

i dpt idea nk up entry ni bile terbaca entry k.diana (my fav blogger oke) pg td.


gerun aku dgr,gagah aku baca,sampai ke part yg last aku berasa sedih sgt.

"Dia merasakan belum melakukan apa-apa untuk kekasihnya selama 10 tahun ini. Sebelum kekasihnya meninggal kerana kemalangan, kekasihnya itu sudah minta berkahwin Tapi dia memilih untuk menunda perkahwinan tersebut," begitulah isi tulisan yang menjelaskan pernikahan aneh tersebut.

selalu nya cm ni lah lumrah manusia kan.
bila org tu sihat walafiat,hidup,dye mintak sesuatu tak penah nk lunaskan.
tapi bila dh meninggal,baru rasa menyesal,sampai sanggup menikah dgn mayat.
tapi apa maknanya? berbaloi ke?tak berbaloi kan?

tapi mcm tu lah kita,
bukan kita,tapi i lah selalunya.
i suke menyesal bila tak buat yg terbaik.
dh lepas baru nk menyesal.

dlm life lepas kawen pon sama.
bila hubby i ada dekat ngan i rasa nk marah je.
tapi bila dye dh jauh,rasa rindu.menyesal gaduh gaduh.

mcm tu jugak dgn mak ayah,
ramai blogger dh pesan,tambah ag kak mas.
dye selalu pesan.selagi ada mak ayah,jaga baik baik.
jgn lah mnederhaka atau buat benda yg tak baik pada mereka.
bila mereka dh tak de,baru nk menyesal.masa tu tak guna dh.

dan i pon sekarang ni buat perkara yg baik baik je dlm life.
InsyaAllah.
i dh banyak kali merasa menyesal.dan selalu ckp.
knp lah aku tak buat baik dulu,knp lah aku mcm ni dulu.
knp dn knp dan knp.tahun ni rasa mcm berazam nk buat benda yg baik
baik dan tak nak menyesal kemudian hari.

sama-sama lah kita semua eh.hargai sesuatu bila didepan mata.
buat baik baik sesuatu perkara bila ia nya susah sampai didepan mata.
jgn sia sia kan kehidupan dan masa depan.

12 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

kt cuba buat yg terbaik yer kak..

mas saari said...

thanks mention nama akak!
sebab tulah ada pepatah, menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya...

jadi selagi kita hidup ni buatlah yang terbaik utk diri kita, mak ayah, suami, anak2, adik beradik, ahli keluarga, kawan2 dan sesama umat manusia... sentiasa dekatkan diri dengan Allah SWT!

mizzkechique said...

ms ada xnk hargai...dh xde br nk menyesal.. hurmmm

aimi said...

menyesal kemudian hari tiada gune nye

Gadis Gingsul said...

nice info....soo,hargai sesuatu walapon itu hal yang keci

Aini Azman said...

huhu dah x guna dah nyesal skunk,.

Lea Isnawi said...

selagi masih ade peluang
gunakan sebaik baiknya kan

diana said...

ada banyak sesalan dalam hidup akak..kadang2 pernah rasa nak hentak kepala kat dinding supaya hilang ingatan..

bila teringat semuanya mula la menyesal..padahal kita diberi peluang untuk buat yang terbaik cuma kita sendiri je yang tak nak..

cik najihah said...

jangan hilang bru nk tercari2

shark said...

hai cik rara :)

shedameor said...

same dengan sheda. bila time cuti balik rumah, selalu melawan cakap mak. bila dah balik kampus, baru rasa menyesal. hmmmm

Ungu Violet said...

manusia memang mudah lupa..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...