26 January 2012

harini rumah kenduri,semalam kena rompak.

teruk btol pencuri sekarang kan!
endon kalau dtg ke malaysia tak buat keje jahat tak boleh ke?
terok tol dorg ni.dh tau rumah ada kenduri,tau anak cucu ramai balik,
dye amik kesempatan merompak.hilang lappy n duet.

kesian opah sedara i,
masa dorg g jumpa tok bomoh,
tok bomoh tu kata,org tu mmg dh tgu dlm rumah,
tgu masa dorg sume tidur je,lepas tidur trus g merompak.
bayangkan lah lappy hilang,banyak fail dlm tu.
jenuh nk cover balik.

lepas ni dh lah opah i tu duk sorg kat rumah.
hopefully takde pape jd kat dye.

mmg pandai kan dorg ni skrg.
masa org ramai balik,nk buat kenduri,
dorg pon buat kenduri jugak.
i rasa mcm nk hapuskan pendatang asing kat malaysia ni.

lg pon,masa i nk g amik my mom kat pudu hari ahad lepas.
Ya Allah,penuh pudu tu dgn warga asing.dh tak nmpk dh warga Malaysia.
seriousely, mmg org dorg je.i tgk pon jd takut.
knp ramai sgt dorg ni skrg eh?
tu sbb kes curi,kes pecah kete banyak.
sume gara-gara dorg lah ni.

bukan lah nk menuduh sebarangan,
tapi mmg hakikat nya mereka yg buat keje keje ni.
hope polis-polis ni boleh lah buat rondaan lebih kan.
bayangkan lah bila kita duduk kat rumah sendiri pon rasa tak selamat.


gambar tuan rumah masa g kenduri mmg harus ditepek.hehehe

32 comments:

merahitujambu said...

semoga baik2 je yaa

shaFazie said...

mne2 p je ade aje warga asing nie....naik seram pun ade...

cik fadh said...

geli la dgn pendatang asing ni !

*motip : terlalu geram smpai geli . hihi

KAMIHIDUP said...

aduhai indon ni.

Miss Nadya said...

Ya Allah...seramnye...betoi ke kak..hish terok betol la...eee...

mizzkechique said...

mostly yg buat keje jht tu mmg org seberang... haishh

Kakzakie said...

Bila tahu yg merompak pendatang luar lagilah hati kita sakit kan...

Hanis Azla said...

tak bestnya dgr cerita yg macam ni.. takut pun iye juga..

cunnya rara.. manis aje..

KhaiRin - anies said...

kalu jumpa tembak je pencuri tu

cheqna said...

mintak jauh tau semua2 ni
nauzubillah

cik najihah said...

akk nampak berseri2 lah hihi

diana said...

akak pun nak buat entry pasal indon jam 12 kang...jahat la depa ni..


eh!!rara dah check ke belum,,
teruja nak tau keputusan nih..:)

Gadis Gingsul said...

gilerr pula, cam org umah ramai smpatpula rompak...

sailaaf said...

eh.eh rara. mcm da chuby sket tang pipi. hahaha!! gurauuu je..

Phat said...

perkara mcam ni ntah bila nak habis pun x tau..org luar ni x sedar di untung sebenarnya..cuba org Malaysia buat jahat kat negara dia org mahu disembelih nya kita..Malaysia ada budi bahasa lagi

Cho Zila said...

kalau kenduri memang selalu berlaku kecurian.. harap kita sendir lebih berwaspadakan... doa selalu mohon perlindungan dari Nya

L said...

dunia skrg... huhuu.. xcyer bomoh2 ni.. yes! nt boleh buat en3 pasal bomoh2.. hhaha

Liyana said...

dh bg keje kt msia, buat x senonoh plk ek.. huhu... hntr je blk indon, pdn muke

Niza Romli said...

tak suka pi tempat2 sesak yg ramai org2 asing ni..bau pun tak sedap. hapak. macam tak basuh baju sebulan je kan.

~ yus ~ said...

memang tak seronok bila dengar citer macam ni kan...

itulah, baik hantar balik je, tp mereka ni suka pula masuk sini, senang2 je pulak tu...huhu

Alin Marlini said...

dah standby dlm umah? x perasan ke?

Hana Soffelia said...

Nasib baik tak ada kemalangan jiwa berlaku. Memang tkt sgt kalo cite mcm tu jd kat diri sendiri.

UdinZ.com - Fakhruddin said...

gila punya pencuri...memang nak kena lempang ni...

♥e'in♥ said...

skrg pencuri dh byk guna tektik mcm nie.. mmg bahaya!

betul laa kan.. nak pegi mane2 penuh je warga asing.. dh mcm kite lak kat negara dorang.. -.-'

aTy _faRed~ said...

kalau bace atau dengar pasal perompak indon memang sakit hati sangat...derang tak ley dipercayai langsung...mintak2 kite semua dijauhkan malapetaka dari mereka..amin...

mas saari said...

pendatang asing memang menyusahkan!

~izan~ said...

alahai,kesiannya opah tu..harap2 semua selamat lps ni..

akak gi KLCC pun takut dik,ramai benor yg asing2 ni. kalau yg jenis mmg nk bershopping bagai tu ok lg tp yg bersidai aje dgn bau2an bagai adeh...

Cik FaRiZaM said...

syukur la tkde pa yg berlaku cuma brg ilang, sabar la ye....sy pon penah kene...sedar2 pencuri tu tgh nak amik laptop di kaki sy, sy terjg dan terus menjerit, dia lari ketakutan....dan bila sy buka lampu beg tgn dah tkde, kire ic , lesen smua tkde dah....external hd pon (syg sgt sbb byk simpan gambar dr belaja sampai skrang) , pendrive pon di kebas sbb smua dlm beg tu....

pastu sy sedar ada pisau di bhgn bucu katil, ya Allah syukur pada mu, kau lindungi aku.

sujud syukur sy lepas kejadian tu >_<

msredcheesecake said...

Dah terasa mcm kita ni kt indon plak... Seb baik family rara tak pepe...

Renee Meow said...

eee jahatnyee...semoga Allah membalas perbuatan perompak tu.. kalau kat negara sendri tu bila terkantoi dgn org kampung confirm kene belasah smpai mati..

yana-feehily said...

klu pegi KL tu rasa macam ddk kat bangladesh pun ad..tiba-tiba dah pegi indon pulak..tak masuk nepal bagai..

jom la sama2 hapuskan pendatang asing ni..menyusahkan je..

fierrasofea said...

sokong 100%....erm betul I pun g CM time CNY tu mmg penuh ngan PATI!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...