Image and video hosting by TinyPic

09 January 2012

recipe ice cream goreng

hai haiiiiiii ramai yg tanya i cane buat eskrem goreng ritu kan?
ala senang kacang goreng je buatnya.senang mudah sedap sume lah.
pakage.meh i nk tunjukkan cara-cara nya.i tau pon sbb i tgk
ayleen buat eskrem ni dulu.




bahan-bahan :
- roti gardenia.
- ice cream of course,kalo x cane plak nk buat kan.hehe
- cawan plastik

cara-cara :

seketul ice cream goreng korg kena pakai 2 keping roti taw.
letakkan eskrem kat atas roti,then tekup kan dgn sekeping lagik roti.



then korg tekup roti pakai cawan.i guna cawan plastik sbb senang nk buat bulat tu.
lg pon cawan senang nk pegang kan.heeee.


lepas dh tekup ngan cawan dye akan jadi cam ni.
pas tu korg kena simpan dlm peti sejuk,bg dye beku dulu.

esok nya baru lah boleh goreng.kalau nk goreng,korg kena panaskan minyak dulu.
bg minyak tu betul-betul panas baru leh goreng.dye kena goreng sekejap je.jgn lama.
dah agak-agak kekuningkan tu boleh cepat-cepat angkat oke!

k.diana tanya tak berminyak ke? oh mmg tak berminyak,
sbb kite goreng kejap je then angkat letak atas tisu bg minyak diserap oleh tisu tu.
then boleh makan.mmg sedap sgt.heeee.jgn lupa try oke!


kredit piccy kat google sbb lupa nk snap!heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 comments:

  1. dah buat. mudah je kan? lagipun boleh simpan lama...buat byk2 simpan dlm peti sejuk. bila2 pun bleh goreng bla nk mkn...sedap :)

    ReplyDelete
  2. terliur la plak.....nk try buat la nanti..hehe..tanks for share..=D

    ReplyDelete
  3. tak menahan! aku da la puasa ni.hahahadoi...

    ReplyDelete
  4. wow! Senangnya! Nak cuba lah nanti... :) Mesti anak2 suka ni

    ReplyDelete
  5. wah2 memang kena cuba nie ..
    tgk lahh ujung minggu nanti
    TQ dikk sharing ;)

    ReplyDelete
  6. yummy! nk try jugak lah nanti..=D

    ReplyDelete
  7. sedapnya...thanks sis...nak cuba lah! senang rupanya..hehe

    ReplyDelete
  8. mudah sangat cara buatnya...hehehe. terima kasih atas perkongsiannya...

    ReplyDelete
  9. baru tahu.. boleh cuba ni.. seyes x pernah makan lagi...

    ReplyDelete
  10. heheh..mau try nti..xsabar nk cuti sem.. ^^

    ReplyDelete
  11. erm,simple+lazat,tersangat rugi kalau xmencuba..hehe

    ReplyDelete
  12. Sedapnyer :)

    Boleh try..
    Ingatkan guna tepung, rupanya roti :)

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com