09 January 2012

recipe ice cream goreng

hai haiiiiiii ramai yg tanya i cane buat eskrem goreng ritu kan?
ala senang kacang goreng je buatnya.senang mudah sedap sume lah.
pakage.meh i nk tunjukkan cara-cara nya.i tau pon sbb i tgk
ayleen buat eskrem ni dulu.




bahan-bahan :
- roti gardenia.
- ice cream of course,kalo x cane plak nk buat kan.hehe
- cawan plastik

cara-cara :

seketul ice cream goreng korg kena pakai 2 keping roti taw.
letakkan eskrem kat atas roti,then tekup kan dgn sekeping lagik roti.



then korg tekup roti pakai cawan.i guna cawan plastik sbb senang nk buat bulat tu.
lg pon cawan senang nk pegang kan.heeee.


lepas dh tekup ngan cawan dye akan jadi cam ni.
pas tu korg kena simpan dlm peti sejuk,bg dye beku dulu.

esok nya baru lah boleh goreng.kalau nk goreng,korg kena panaskan minyak dulu.
bg minyak tu betul-betul panas baru leh goreng.dye kena goreng sekejap je.jgn lama.
dah agak-agak kekuningkan tu boleh cepat-cepat angkat oke!

k.diana tanya tak berminyak ke? oh mmg tak berminyak,
sbb kite goreng kejap je then angkat letak atas tisu bg minyak diserap oleh tisu tu.
then boleh makan.mmg sedap sgt.heeee.jgn lupa try oke!


kredit piccy kat google sbb lupa nk snap!heee

19 comments:

Fariza said...

NK BUAT !!!
thanks :)

::EIDA:: said...

Nak cuba nanti =)

Niza Romli said...

dah buat. mudah je kan? lagipun boleh simpan lama...buat byk2 simpan dlm peti sejuk. bila2 pun bleh goreng bla nk mkn...sedap :)

Aeen said...

terliur la plak.....nk try buat la nanti..hehe..tanks for share..=D

KAMIHIDUP said...

senang je nak buat rupanya.

Pn. Sheila said...

emm... yummyy.... :-)

sailaaf said...

tak menahan! aku da la puasa ni.hahahadoi...

ibuhebat said...

wow! Senangnya! Nak cuba lah nanti... :) Mesti anak2 suka ni

nuyui a.k.a miss YUI said...

menarik..leh try.

KhaiRin - anies said...

sng je..tp ntah bla la nk buat nyer

ieda said...

wah2 memang kena cuba nie ..
tgk lahh ujung minggu nanti
TQ dikk sharing ;)

fyna said...

yummy! nk try jugak lah nanti..=D

Munnafendy said...

laaa senang je??? isy3

Cik Azizah said...

sedapnya...thanks sis...nak cuba lah! senang rupanya..hehe

Rtp Farra Arisha said...

mudah sangat cara buatnya...hehehe. terima kasih atas perkongsiannya...

Masya said...

baru tahu.. boleh cuba ni.. seyes x pernah makan lagi...

Cik Yuyu said...

heheh..mau try nti..xsabar nk cuti sem.. ^^

Ejat said...

erm,simple+lazat,tersangat rugi kalau xmencuba..hehe

Myra Jay said...

Sedapnyer :)

Boleh try..
Ingatkan guna tepung, rupanya roti :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...