02 February 2012

makcik,please behave urself!

sampai je ke kantin td,nk pilih pilih lauk,
dtg lah sekumpulan makcik ni.ramai oohhhh.
aku pon disebabkan nmpk makcik makcik ni ramai sgt,
cepatcepat aku g buat pilihan makanan,sbb mls nk bersesak ngan makcik
makcik tu,dh lah badan ni rasa cm tak sihat sgt.xde mood nk berebut lauk ngan
makcik makcik tu.dh pilih ikan goreng,trus i ke kaunter bayaran.
tgu abg tu nk kire,salah sorg dr makcik makcik tu pon
trus duk depan i,kire memotong kawan i yg dekat blakang i,
i tgk muka makcik tu,dye buat muka tak bersalah,
siap ckp kat abg tu " dik ni bape"
sambul hulur bungkusan kuah tomyam dye,
ni sayur n ikan seketul.


dlm hati i " boleh sabar x,bg dye kira aku punye dulu"
tak reti nk beratur satu hal,kelam kabut satu hal.
pelik tgk perangai org cm ni.

yg paling best nya bila,
dye dh berjaya potong kwn i then 
lepas bayar dye boleh ckp kat kwn kwn dye
sambil tunjukan plastik lauk dye,
"mcm ni je 2.50"

huh dlm hati i," makcik what do u aspect harga dr abg tu?"
kuah tomyam sayur with ikan 1.50 ke?
makcik sedar tak makcik duk KL?
tak yah nk jd gangster sgt lah kan.relax sudah.

yg i geram ngn sikap makcik ni,
dh lah memotong,kelam kabut,then dh org kire harga lauk dye,
bising bising lak.malunya i tgk.kalau rasa mahal,
masak lah sendiri,jgn bli kat kantin.faham.
haihssss masalah org cm ni.bikin org pening n sesak nafas.

tapi nk buat cane kan.mata hanya mampu memandang,
hati hanya mampu berckp didalam,
tak tau nk luah kan macam mana kat makcik tu.
sabo jelah.anggap jelah sikap makcik makcik mmg cm tu kan.
tettttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt! heeeeeee.



22 comments:

mOoN said...

sib baek x penah lagi jumpa org cam ni... hampeh betul.. =_=

cik fadh said...

makcik kannn..ditegur karang org tua..so pandang n kutuk dlm hati je..hihih

✿ pink velvet ✿ said...

nama pon MAKCIK, sure perangai MAKCIK2 tu ade gaq kat dorang, hihihi~~

Yana Libra said...

sedapnye tgk tom yam tu..terliur~~ hehe :P

Pok Amai-Amai said...

Tuhlah namanya, menggelabah!

leya said...

eii geramnya ngn org cmtu..mkcik xmkcik knela respect sesama mnusia..kalo nk tegur nmpk cm xsopan kn so bt je muka marah+xpuas ati bg die sedor skit

Errah said...

pernah jgk trkna cmni..mmg tak trkta..tgok jela apa rgamnya

cik najihah said...

makcik yg rakus haha

Bitt (double IS) said...

mcm2 la makcik tuhhhh....

Anamarza said...

mmg boleh naik angin ngan perangai org camtu kn..huh sabar je la

mas saari said...

susah dengan orang yang suka potong barisan ni...

KhaiRin - anies said...

ala org tua...sabo je la

diana said...

anggap je dia makcik yang tak sempat nak belajar tentang moral masa sekolah dulu..mungkin masa tu mata pelajaran tu tak de lagi..muahahaha

umie naziera said...

makciks yg kureng btol kesedaran sivik..smash jer lain kali..kasi sedarr ckit

Faidhatul Arfah said...

HOLA,
Already follow u heee ;p
nice blog (:

aimi said...

peh.. mmg sakit aty lau cm ni..

kalo aimi.. aimi spund blkng je kak..biar dye trase =)

butterfly said...

perggh.... kalau sy dah berasap dah kak.

Cik Nasha said...

tu bukan dah kelam kabut dah tu..
tu menggelabah.. bwahaha..

Zahirah Dzulkifli said...

Erk. Masalah sangat tu kak. Hahaha. Kalau saya, mesti rasa macam lebih baik blah dulu. hahaha

aTy _faRed~ said...

selalu kan..mak cik2 pak cik2 yang suker wat peranagai macam ni..tak tau ape yg derang pikir.. kite ni rase nak hormat pon pikir banyak kali..huhu

Munnafendy said...

annoying la org mcm ni =.=*

anisalya said...

sabar je la. akak ckp hangin kalau org potong que. tp kalau makcik2 ni nak marah2 pun tak sedap jgk. nnt dia menjawab kita lg la nak menjawab kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...