22 June 2012

panduan ibu mengandung : cara memilih baju mengandung

alahaiiiiii nk mengajar org lah pulak ibu rara ni.heee.
actually i bukan nk mengajar,tp bagi para para bloggger yg mahu
merancang menjadi ibu atau baru di awal awal bulan pregnancy,
i nk share pengalaman sket pasal baju mengandung ni.

cerita nya begini,masa diawal mengandung,
i banyak bli blouse yg yg labuh takat lutut tu.
i bli size besar sbb ingat kan boleh pakai sampai 9bulan.
tapi ITU SALAH ye kawan kawan.

lepas 5bulan,perut kita akan membonjol ke depan sbb baby
akan membesar dgn jayanya,dan saya mengalami kesukaran itu.
kesukaran bila,baju lepas didada akan tetap sangkut diperut.
akibatnya,bila lepas mkn akan terasa bertambah tambah ketat diperut.
huh kesian princess i xleh bergerak bebas,
and last month pon i bli lg blouse tu.dgn harapan
bila dh amik size XL mybe muat.tapi tak jugak.
sangkut jugak bahagia perut.sayang je bli blouse banyak banyak.
tapi mmg xleh pakai.

n moral or da story,sejak dr awal preggy,korg bli lah siap siap baju preggy,
sekurang kurang nya korg ada banyak baju nk rotate,sbb baju mengandung selalu nya
ada tali di bahagian belakang kan,so kalau perut dh besar pon leh adjust.
sampai 9 bulan pon boleh pakai.kalau i tau,dr awal preggy lh i dh bli baju preggy.
huh! menyesal sgt!

and baru last week i berjinak jinak bli baju preggy,
sbb dh xlarat nk pakai baju sendat.so selamat bershoppink
baju mengandung,i sllu bli kat scarlet je,baju mengandung dye cantik cantik gak.


kalau pakai blouse cm ni leh gak,tp nmpk cekci sbb
dye ikut betul2 perut kite.maluuuuuu~


25 comments:

MizzTina said...

comelnya rara...seri ibu mengandung

Wawa said...

sy masuk 6 bulan baru la beli baju2 preggy ni...hihi...awal2 tu sumbat je baju2 lame...tp bile perut da makin kedepan, terpakse la beli baju preggy...heeee..

Riny said...

dlm proses nk beli bju prggy ni...baru 3 bulan...tp dah x selesa pakai buju kurung g keje...riny pon nak beli yg ade tali blkg..dorg cakap boleh pakai lame..hehehe...

Mimin said...

em btol2 kalo ibu2 preggy pki blouse ni lg seksi tau. so kne pki bj pregnant y btol

Miss Sunshine said...

baju scarlet mmg cantik2..
rasa nak beli sume je... hihi.

Cik Saila said...

comel la bju yg rara pakai tu..mmg ikut btk perut,tp bila pakai dgn cardigan tu xde la seksi sgt..comel2 je :))

Aeen said...

aeen bju mgandung sepasang pun xde beli...semua aeen pakai kakak aeen punye baju time dy mengandung dulu...heheheh.....harapkn seluar je la beli...tu pun 2-3pasang je..lain sume rembat kakak aeen punya..hehehe...

fifi tiez said...

cantiknya awk peknen..sy takde seri ibu mengandung pun.seri dah kena ambik baby kot sebab dia girl.hehe..

adnil linda said...

linda smpai skang stil pkai bju yg mne muat...hehehe...suke pkai bju yg lh nmpk perut n selesa..coz bile jln2 tingat la yg kite mengndung,x lh lsak sgt...

gdsbnga said...

omeyy lahhh kak rara ni . petua ni akan kite gunekan 7 tahun ++ lagi . hihi

Syira said...

salam

harap2 ibu yang mengandugn lebih prihatin dalam memilih baju mengandung, silap2 boleh tambah saham dosa suami.

puan.mila said...

cantiknya rara..suke tengok..hik tiba2 :-)

iyja aidan said...

hahaha..akk buat sendiri jer..mama buat google pic cantik2 bg contoh..sb nak beli xberape tgi so akan jadi melerettt..kekeke

THE LEKAT LEKIT STORY said...

sepanjang mengandung akak x pernah pun beli baju mengandung.. maybe akak senang pakai baju sbb badan akak kan kecik. baju besar skit pn dh ok.. tp memang sepanjang mengandung akak kalau keluar memang malu nak pakai baju yg melekat.. segan org pandang2 perut. kalau boleh nak sorok sesoroknya perut tu...

rATu kEBaYA said...

akak pun suka beli kat scarlet.. klu preggy mesti beli baju n seluar dalam 5 pasang.. jadinya ada gak untuk pakai dalam seminggu.. klu boring akak pakai baju kurung yang besar sikit...

aTy _faRed~ said...

ai dulu jarang beli baju yang betul2 tuk pegnan...i beli jer ape jenis baju asalkan muat dan sesuai tuk waktu tu..huhu..n now..dah beranak..ade antara baju tu yang masih boleh i pakai..baju yg betul2 baju pegnan tak banyak tak cun pulak biler nak pakai balik..;p

L said...

hehe.. tomey...=D

jom baca kejap..=D
http://lolz-l.blogspot.com/2012/06/still-jahat-walaupun-dah-solat.html

pok amai-amai said...

Rara pkilah ape2 pon...nmpk comel! Suke...

=D

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

petua nie.. mmg moon akan ingat... wlpun daku belum kawen.. hahahha

msredcheesecake said...

preggers mmg seksi... perut seksi... heee... comel je

ieda said...

cantik dik
aah akk beli banyak dress lah ..
lama sikit leh pakai ;)

Asz Miza said...

Sy pn beli dekat scarlet..tapi selalu g memana pakai suar scarlet je la..dlu dok beli jugak baju size besar2 tapi bila dah masuk 6 7 bulan memang tak muat la..sangkut kat perut..nampak jelas bntuk perut..malu pulak kadang2..

ryy.han said...

kita suka beli 2 in 1 maternity and bf shirt/ blouse..mmg guna lama sikitla...smpi lps bersalin pun leh pakai..
tp org pun perasan apesal asik pakai baju sama...hehe lps tu mix2 la ngan baju lama yg mana muat

diana said...

akak masa ngandung maisara badan memang gemuk.jadi memang beli baju mengandung je terus.tak boleh nak pakai yang jenis blouse takat lutut tu.sekarang tak payah beli lagi dah sebab memang dah ada.walaupun badan sekarang tak naik macam dulu tapi pakai baju mengandung je kalau nak keluar.baju mengandung ni macam rara kata la..senang nak ejas..jadi badan kecik ke,besar ke,baik pakai baju menagandung terus,.

Anonymous said...

saye pegnen msk 5bulan...ms mule2 dlu leh lg nk pkai bj kurg g kje...leh sorok perut...tp skg ble prt da mkin beso,ken bj kurg da xmuat nk zip...huhuhuhu...nmpknye kne bli bj pegnen da...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...