Image and video hosting by TinyPic

22 June 2012

panduan ibu mengandung : cara memilih baju mengandung

alahaiiiiii nk mengajar org lah pulak ibu rara ni.heee.
actually i bukan nk mengajar,tp bagi para para bloggger yg mahu
merancang menjadi ibu atau baru di awal awal bulan pregnancy,
i nk share pengalaman sket pasal baju mengandung ni.

cerita nya begini,masa diawal mengandung,
i banyak bli blouse yg yg labuh takat lutut tu.
i bli size besar sbb ingat kan boleh pakai sampai 9bulan.
tapi ITU SALAH ye kawan kawan.

lepas 5bulan,perut kita akan membonjol ke depan sbb baby
akan membesar dgn jayanya,dan saya mengalami kesukaran itu.
kesukaran bila,baju lepas didada akan tetap sangkut diperut.
akibatnya,bila lepas mkn akan terasa bertambah tambah ketat diperut.
huh kesian princess i xleh bergerak bebas,
and last month pon i bli lg blouse tu.dgn harapan
bila dh amik size XL mybe muat.tapi tak jugak.
sangkut jugak bahagia perut.sayang je bli blouse banyak banyak.
tapi mmg xleh pakai.

n moral or da story,sejak dr awal preggy,korg bli lah siap siap baju preggy,
sekurang kurang nya korg ada banyak baju nk rotate,sbb baju mengandung selalu nya
ada tali di bahagian belakang kan,so kalau perut dh besar pon leh adjust.
sampai 9 bulan pon boleh pakai.kalau i tau,dr awal preggy lh i dh bli baju preggy.
huh! menyesal sgt!

and baru last week i berjinak jinak bli baju preggy,
sbb dh xlarat nk pakai baju sendat.so selamat bershoppink
baju mengandung,i sllu bli kat scarlet je,baju mengandung dye cantik cantik gak.


kalau pakai blouse cm ni leh gak,tp nmpk cekci sbb
dye ikut betul2 perut kite.maluuuuuu~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 comments:

  1. comelnya rara...seri ibu mengandung

    ReplyDelete
  2. sy masuk 6 bulan baru la beli baju2 preggy ni...hihi...awal2 tu sumbat je baju2 lame...tp bile perut da makin kedepan, terpakse la beli baju preggy...heeee..

    ReplyDelete
  3. dlm proses nk beli bju prggy ni...baru 3 bulan...tp dah x selesa pakai buju kurung g keje...riny pon nak beli yg ade tali blkg..dorg cakap boleh pakai lame..hehehe...

    ReplyDelete
  4. em btol2 kalo ibu2 preggy pki blouse ni lg seksi tau. so kne pki bj pregnant y btol

    ReplyDelete
  5. baju scarlet mmg cantik2..
    rasa nak beli sume je... hihi.

    ReplyDelete
  6. comel la bju yg rara pakai tu..mmg ikut btk perut,tp bila pakai dgn cardigan tu xde la seksi sgt..comel2 je :))

    ReplyDelete
  7. aeen bju mgandung sepasang pun xde beli...semua aeen pakai kakak aeen punye baju time dy mengandung dulu...heheheh.....harapkn seluar je la beli...tu pun 2-3pasang je..lain sume rembat kakak aeen punya..hehehe...

    ReplyDelete
  8. cantiknya awk peknen..sy takde seri ibu mengandung pun.seri dah kena ambik baby kot sebab dia girl.hehe..

    ReplyDelete
  9. linda smpai skang stil pkai bju yg mne muat...hehehe...suke pkai bju yg lh nmpk perut n selesa..coz bile jln2 tingat la yg kite mengndung,x lh lsak sgt...

    ReplyDelete
  10. omeyy lahhh kak rara ni . petua ni akan kite gunekan 7 tahun ++ lagi . hihi

    ReplyDelete
  11. salam

    harap2 ibu yang mengandugn lebih prihatin dalam memilih baju mengandung, silap2 boleh tambah saham dosa suami.

    ReplyDelete
  12. cantiknya rara..suke tengok..hik tiba2 :-)

    ReplyDelete
  13. hahaha..akk buat sendiri jer..mama buat google pic cantik2 bg contoh..sb nak beli xberape tgi so akan jadi melerettt..kekeke

    ReplyDelete
  14. sepanjang mengandung akak x pernah pun beli baju mengandung.. maybe akak senang pakai baju sbb badan akak kan kecik. baju besar skit pn dh ok.. tp memang sepanjang mengandung akak kalau keluar memang malu nak pakai baju yg melekat.. segan org pandang2 perut. kalau boleh nak sorok sesoroknya perut tu...

    ReplyDelete
  15. akak pun suka beli kat scarlet.. klu preggy mesti beli baju n seluar dalam 5 pasang.. jadinya ada gak untuk pakai dalam seminggu.. klu boring akak pakai baju kurung yang besar sikit...

    ReplyDelete
  16. ai dulu jarang beli baju yang betul2 tuk pegnan...i beli jer ape jenis baju asalkan muat dan sesuai tuk waktu tu..huhu..n now..dah beranak..ade antara baju tu yang masih boleh i pakai..baju yg betul2 baju pegnan tak banyak tak cun pulak biler nak pakai balik..;p

    ReplyDelete
  17. hehe.. tomey...=D

    jom baca kejap..=D
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/06/still-jahat-walaupun-dah-solat.html

    ReplyDelete
  18. Rara pkilah ape2 pon...nmpk comel! Suke...

    =D

    ReplyDelete
  19. petua nie.. mmg moon akan ingat... wlpun daku belum kawen.. hahahha

    ReplyDelete
  20. preggers mmg seksi... perut seksi... heee... comel je

    ReplyDelete
  21. cantik dik
    aah akk beli banyak dress lah ..
    lama sikit leh pakai ;)

    ReplyDelete
  22. Sy pn beli dekat scarlet..tapi selalu g memana pakai suar scarlet je la..dlu dok beli jugak baju size besar2 tapi bila dah masuk 6 7 bulan memang tak muat la..sangkut kat perut..nampak jelas bntuk perut..malu pulak kadang2..

    ReplyDelete
  23. kita suka beli 2 in 1 maternity and bf shirt/ blouse..mmg guna lama sikitla...smpi lps bersalin pun leh pakai..
    tp org pun perasan apesal asik pakai baju sama...hehe lps tu mix2 la ngan baju lama yg mana muat

    ReplyDelete
  24. akak masa ngandung maisara badan memang gemuk.jadi memang beli baju mengandung je terus.tak boleh nak pakai yang jenis blouse takat lutut tu.sekarang tak payah beli lagi dah sebab memang dah ada.walaupun badan sekarang tak naik macam dulu tapi pakai baju mengandung je kalau nak keluar.baju mengandung ni macam rara kata la..senang nak ejas..jadi badan kecik ke,besar ke,baik pakai baju menagandung terus,.

    ReplyDelete
  25. saye pegnen msk 5bulan...ms mule2 dlu leh lg nk pkai bj kurg g kje...leh sorok perut...tp skg ble prt da mkin beso,ken bj kurg da xmuat nk zip...huhuhuhu...nmpknye kne bli bj pegnen da...

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com