08 June 2012

robotkah aku?

aku bukan lah sebuah robot yg dicipta untuk menjaga perasaan semua org.
aku hanya seorang hamba Allah yg diciptakan dgn izin Allah.

aku hanya mempunyai satu otak dan akal untuk berfikir,
tapi aku boleh lagi berfikir secara waras.
aku belum gila lagik untuk membuat sesuatu yg boleh memalukan org lain.

aku hanya insan biasa,fahamilah aku.
fahamilah apa yg ingin aku sampai kan.
bukan menuduh tanpa usul periksa.

salah aku ke?

13 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

abaikan...orang yg ckp takda bukti tu cakap x guna akal.menuduh jd satu racun dlm pergaulan seharian

pok amai-amai said...

Dr kite terlalu menjaga hati org, lebih baik kite jage hati keluarga, suam idan diri sendiri je. Jgn peningkan kepala.

Yana Libra said...

tak perlu terlalu memikirkan org lain..huhU~

pena rozie said...

memang kadang kala kite penat melayan kerenah org yg buat kite mcm robot

shedameor said...

kenapa ni kak ? sedih pedih je ?

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

tau xpe.. ingat kita ne transformers 3 ke.. hahaha..

KhaiRin : anies said...

pentingkn diri sendiri dulu...

ieda said...

sabar ye rara .. inilah lumrah hidup , adakalanya manusia nie memang bersifat menuduh melulu ..
x per org buat kita .. kita istigfar banyak2 .. dan berdoa kekalutan dan prasangka itu berkesudahan ;)

Bazilah (^0^) said...

bykkn bersabar ek :)

aimi said...

sabar ye kak dont stress =)

Cik tikah said...

ignore pe org ckp yer akak :)

zOeY zAu YaH said...

sabar ya.byk hikmah kalau bersabar.manusia mmg mcm tu..

Azza Azman said...

kesimpulan... muhasabah diri je baru leh tau salah atau tidak.. kami tak tau kecuali empunya badan dan Allah... hai kak safura, lama tak jengah sini.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...