Image and video hosting by TinyPic

17 July 2012

sbb tunggak 40sen astro anda boleh dipotong!

haku mmg hangen satu badan neh.hehehe.kes nya my mom
hantar msg,kata nya " ra,astro msg mak,dye kata astro ada bil tertunggak "
i yg baru nk landing lelapkan mata trus segar mata.mana x nya,hangin gak.
tiap tiap bulan mmg i yg bayar kan bil astro utk mak,pakai cimb click je.
risau jugak lah kalau x masuk kan,salah num acc ke.tapi i pelik
takkan bulan ni baru dorg kata tunggak,bulan2 lepas ok je.

lepas tu sepantas kilat i call astro,
nasib x tgu lama,trus bg details and suh dorg cek.
i ckp lah, " td dpt msg kata bil tunggak,apa yg tunggak sedangkan i
xpernah miss bayar,tolong cek kejap "
then korg tau dye ckp hape?!

" cik ada bil tertunggak bulan lepas sebanyak 40sen "
aku rasa nk hentak kepala kat dinding masa tu,haku ingat 40rm,
rupanya 40sen je,wehhhh tu pon mau kira ka?

aku paham kalau msg ni dorg hantar random je,
by setting,but takkan 40sen pon nk hantar msg.
agak agak lah der! masukkan je dlm bil bulan depan 
xboleh eh? kena jugak mention yg tunggak 40sen eh?
adoooiiii aku sabo je banyak banyak.

lepas tu aku ckp kat kat budak tu,
takkan 40sen pon nk mention,bukan banyak pon.
then budak tu kata,bukan apa cik,disebabkan 40sen tu
astro anda boleh dipotong!

huh lagik lah aku berbulu dgr,sbb 40sen nk potong sgt!
hahahaha mmg desprate btol astro ni kan!
sabo jelah aku,bulan depan bukan 40sen aku byr astro,
aku byr lebih 40rm terus! huh servis hampeh!

xboleh nk say no! nt tv xclear!

34 comments:

Anne Nurain said...

astro memang hampeh..
nak potong laju je tapi bila dah bayar lambat giler nak sambung balik..

Gadis said...

same la kiter..
tadi baru kene mcm tu jugak...
hampeh betol..
tak pasal2 kene transfer duit bawah rm1.00 kat astro..baru astro ok balik...huhuhu

CikPuanHaLia said...

Asteruk ni mmg menyakitkan hati. Patut rara cakap jer kat dia.."takpe la, sebab tunggak 40 sen ni korang msg saya ingat nk terminate jer asteruk ni"...

Huh..sy yg baca ni pun geram..

fifi tiez said...

hahaha.kelakar..tapi astro memang camtu pun.takde saingan, tu yang naik lemak

faraherda. razalan said...

Pnh bil astro sy tertunggak sebulan. Skg dah langsai sbb sy byr sket2. Hahahahah! Tp so far tak kena ptg. Kdg2 astro ni gile. Benda tak munasabah pun die ley ptg.

=(

Sue-Rya Qistina said...

sbb tu la saya xnak psg astro kt rumah. bazir satu hal sbb jarang ade kt rumah, keduanya sbb cerita asyik berulang2 je, ketiganya sbb bila tertunggak wpun 10sen kena potong! giler ah..mmg say NO la jawabnye!

careno said...

skali baca macam nak gelak pun ade... hahaha... ape ke bangang sangat astro ni... 40sen pun nak mintak cara kasar... siap nak potong2.. lebih dr ahlong la pulak...

Munnafendy said...

itu la, hampeh mmg hampeh tp kalau tak pasang tv xde gmbr lgsung

maszull said...

assalamualaikum safura....memang dengki betol astro ni ...sabo jer la...:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

beselah kak..

kalau depa masuk dlm bil bulan dpn pon apa slhnya kan..sbr jela.

Suria said...

melampau betol!
dah nazak sgt ke smpai 40sen pn nk potong..adoii gile dorang ni

miss she said...

gila berkira..padahal duk ulang cite same je

Mrs. Norrie said...

100% HAMPEH...siaran ulangan takyah ckplah....selagi boleh nak siarkan.

✿ pink velvet ✿ said...

hampehnyer astro skrg ni, huh!

CikPuan Ira said...

astro kedekut & bekira..

Wawa said...

ekekeke...bace entry ni senyum2 sbb en suami vendor kpd astro ni haaaa...so keje nye mmg duk astro je la...selalu gak gado ngn org astro...hahaha...

Aeen said...

berkira betul astro ni .....bape sen je pun ....masuk je la bil bulan dpn..sush ape kn..

SURIA AMANDA said...

melampau..citer dah la ntah apa2..tau nak potong jer..40 sen berkira..

rATu kEBaYA said...

ngada betul.. bukan astro je.. TM net pun sama.. hari tu terkurang bayar rm 1.. boleh hantar sms n call sekali.. macam hutang 1 ribu pulak.. tapi kalau kita byr lebih.. pandailah diorang senyap.. kotlah bagi extra srvis ke..

Cik Tqah said...

dush..sgt melampauuu.. kalau byr lebih diorg x bsg lak ehh.. hishh

KhaiRin : anies said...

dia x kira time dia wat hal bila ujan!

Bazilah (^0^) said...

jgn guna astro dah! hehehe. bazi tak guna astro skrg. kitorg guna line tv dari UNIFI, hypp tv hehhee. masa hujan pon boleh tgk tv x mcm astro tu! hehe

Bitt (double IS) said...

i berbulu dengan astro pon lama dah...skang rasanya 1 tahun tak pakai astro...happy jek u..hehehe

mia-ina said...

astro bab ada tunggakan mmg cepat ja warning...hi,40 sen pn berkira

:: Mrs.Eady :: said...

Hokk alloohhh!!

Cik tikah said...

dia nak ajar org supaya jgn pernah tertunggak kot tpi kalau 40 sen? mcm x logik je. haha

Syima Syaz said...

astro mmg btl2 amik kesempatan.dia tau kalau tak pasang astro nanti tv tak elok...tp nasib baik rumah i sewa ni tv ada antena yg cucuk tu.cantik je gambar so kitorang mmg tanak pasang astro...membazir

Ila Aqilah said...

haha cam kelakar je 40sen je pun
sabar je la..

pas ni kena alert lah kan ngan bayaran huhu

mas saari said...

hampeh betul! kebulur benor dgn duit org.. sbb tu akak selalu byr lebih kalau astro ni, dah tau dah servis dia camne..

With Julia said...

hurmmm rara sabo2...itulah kalau ada swasta yg monopoli satu siaran cm tuh...so nak x nak mmg kenalah ikut ckp diorg...huhu rara why not buat aduan pelanggan..mana tau aduan rara dpt menyelamatkan ribuan dan jutaan pelanggan astro yg terjadi mcm rara... :)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

astro mmg camtu, dahla siaran berulang.. terpaksa pakai sebab kalau nak harapkan ARIEL semata mata, mmg tak tengok tv la !

Mak Jem said...

mmg hampeh punya astro! mak jem pun penah ngamuk2 gak..apsal bil kena potong..rupanya tertunggak RM1 rasa mcm nak mencarut pun ada..diorang sengaja sbb nak charge penyambungan..tp kita no choice coz astro monopoli servis penyiaran..huhu puas la dah kena hamun org astro...

shedameor said...

haha. mengada gila astro ni !!

siti kektus said...

astro saje2 je tuu. 40sen pon berkira.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...