18 February 2013

Amah Indon Baling Baby

sejak aku ada anak,aku x suka tgk org yg dera baby,
aku x suka tgk kes baby kena pukul,
kena campak,kena baling or sebagainya.
bukan sejak aku ada anak je,
sebelum sebelum ada anak pon aku x suka,
kalau mak kita yg pukul kita lain,
lain sgt dgn org lain pukul.
dan apatah lg bila dilambung lambung kan.
arrggghhhh ko xde perasaan ke?!

sume dh tau kan pasal kes amah yg lambunglambung
anak majikan dye tu kan,baru je sari kerja dh buat cm tu,
aku xpaham kenapa dye buat cm tu.
ada kah dye x suka baby,
ada kah dye pesakit mental,
adakah dye x suka jd amah,
adakah dye berdendam dgn mak baby tu,
but apa pon alasan dye,bukan dgn
baby tu dye nk tunjuk or lepaskan geram.

"Ya Allah lindungilah anak aku

masa aku tgk video tu,
mulut aku xlari dr sumpah seranah,
istigfar aku banyak banyak,
aku tgk anak aku,kalau lah jd kat anak aku,
aku BUNUH,aku BUNUH kau!

"Ya Allah,lindungilah anak aku

penat aku mengandung 9 bulan,suka suka kau nk buat anak aku,
aku kalau boleh mmg nk jaga anak aku,
tapi aku kena kerja,aku kena bantu suami aku,
mmg cukup kalau suami aku keje sorg,
tp just cukup cukup mkn,
and aku dh keje gov,dh menjamin masa depan.
i have no choice,

nk hantar rumah org,
kat KL ni mana ada org duk umah mengasuh baby,
mmg kebanyakkan hantar taska,

nk ajak makpak duk KL jaga anak aku?
mak aku mmg boleh je,tp segan lah sbb aku pon
menumpang umah MIL aku,takkan nk bawak makpak segala.
kalau lah ada umah sendiri,dah lama aku suh mak aku tlg jaga,
nk bg mak aku bela kat ipoh? ahhh x sanggup lak jauh ngan anak.

"Ya Allah lindungilah anak aku

so apa yg aku buat skrg hanya berdoa,
mintak pada Allah,jauh kan malapetaka kt anak aku,
lindungilah dye.Al-Fatihah.teringat anak,baca ni.

"Ya Allah lindungi lah anak aku

dan menurut berita smlm,baby tu
ada jugak alami luka dalaman kan,
kesian dye,moga baby tu selamat.
Amin.

aku tak nk bayangkan apa baby tu rasa
masa kena baling tu,sbb aku rasa kalo aku kena
cm tu pon,sakit.

"Ya Allah,lindungilah anak aku.


20 comments:

mama leen said...

hmm.. tu la.. nasib nak dapat bibik yang baik... macam bibik kawan saya baru ja lari.. haduii.. ngeri dengar

faraherda.razalan said...

Sy mls nak amik tau. Klu sy amik tau, nanti sy skt hati. Sy tak lrt nak skt hati. Ishhh!

Phat said...

x sanggup nk tgk..rasa bersalah pun ada ni sebab smlm terbabab syaza ;-) cian dia

fifi said...

i tak nak tengok video tu.tak sanggup..betul cakap u,kalau dia buat anak i, memang i belasah cukup2 dia tu

e k i n ♥ y u s r i said...

x suke...
sbb tertengok kat berita....
waaa....x snggup nk tgk
sbb mesti susah hati bile tgk anak

Cik Syida said...

hahahaha, samalaa.. kte pun tengok, kecut perut haih!

Sue-Rya Qistina said...

rasanya dia ni mental/giler kot. teruk giler! dah xde perikemanusiaan langsung. sedangkan kita yg dah dewasa ni terasa sakit kalau dilambung2, apatah lagi baby yg kecik camtu.
baru ni pun ada dgr dari cite officemate yg bibik dia lari. baru 2-3 hari kerja kot

Nursaila Norman said...

mmg xsanggup nk tgk..saila pun kalau boleh nk jaga anak sendiri,byk sgt kes bkn2 psl pengasuh ni..nk je benti keja..huhuhu

With Julia said...

mmg x sanggup tgk video tuh semalam adik juju ada tag kt fb...tp Allah bg ju tgk semalam dlm berita...berderauuuu ju jerittttttt tgk...terkejut Qaiser tgk umi dia meracau sakan...yelah wpun Bb Hareez tuh bukan sedarah sedaging gan umi juju....tp kita as IBU, Wanita dan Perempuan pasti punya hatiiiiiii...itu orangggg xdakkk hatiiii...malu lah kt haiwan...haiwan pun sygkan anak...siap jilat2 bulu si anak dari ibunya....Allahhhu Akbar...lindungilah anak2 kami ya Allah

Aty_Fared said...

Sakit hati giler tngk amah tu...siyes kalau aty mmng aty dan mengamuk sawan....seb baik gak ar hnye sehari tu makpaknyer dah tau..kalau dr awal tak tau..apelah naseb bb tu...ya allah..kejam nyer manusia....

shazrina said...

ya allah lindungi lah anak kami ..

ct kektus said...

gila agaknya orang indon. kesian baby tu tau. -_-

Ibu Lala said...

Saya x sanggup tgk. Terbayang anak sendiri. Kesian kat bb tu. harapnya bb tu okey la kan.

ieda immi said...

dik cantik umah baru !
lebih berseri .. memang macam pewincess !!

aah dikk
kita doakan sama2 anak2 kita sentiasa dilindungi ...
tu yg akak dari dulu memang x akan antar anak ke pengasuh @ ambil pengasuh , risau sngat benda2 macam nie berlaku
kira risiko dia lebih tinggi lah kan huhu

fazilzura said...

uuhuh sama la kite..
xsmpi ati nk tgk pun kes2 gitu ... rs nye beter kne ada undg2 yg setimpal ..

Cho Zila said...

memang sangat kejam.. tak tauler apa yang ada dalam hati diakan... tak terfikirker dia... agensitu tak periksaker biodata dia dulu.. mungkin ada masalahker... yang susahnyer majikan...

diana said...

akak kan kat sini dah berapa kali dah orang tanya kot2 nk jaga budak.tapi akak tak mau.memaqng kesian bila tengok sebab kita paham mak ayah klu hantar ank ke rumah asuhan mesti libang libu je dlm hati.risau jadi apa2.cuma tak bersedia la nk jaga ank orang lagi.tunggu adik besar sikit la.boleh buat kawan.jaga sorang dua dah la..hehe.

mOoN said...

senak perut bila tgk klip ni.. sangat2lah kejam smpi sanggup buat macam tu.. kita bagi dia rezeki jaga anak kita tpi mcm tu balasannya?

mas saari said...

akak tak sanggup tengok kalau video dera2 baby ni.. automatik akak nangis sedu2..

Nor Suhaiza said...

gggggrrrr...geram je rsa bila ingt balik video tu.spnjg tgok video tu mmg kna carut je indon tu.nasib la mk bpk budak tu psg cctv.kalo x, mmg xtau la pe jd kt ank diorg.bila dah da kes2 cm gni, rsa sush ati pulak nk keje ..huhuhuhu...
ag 1 pnjara 20tahun yg indon ~!@#$%^&* ( )_+ tu kena macam xstimpal lgsung...
elok sebat skali sebulan sekali..sampai la sudh selesai pnjara20tahun tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...