15 February 2013

Bayi Berusia 12 Bulan Telan 42 Magnet



Chelyabinsk - Bayi berusia 12 bulan menelan 42 magnet yang tertempel pada peti sejuk di rumahnya. Hal itu tiba-tiba membuat keluarga bayi tersebut panik.

Seorang perempuan yang namanya tidak mahu diketahui, terkejut setelah menyedari semua magnet yang ada dikulkas miliknya telah hilang.

Hilangnya semua magnet di peti sejuk ternyata ditelan oleh anknya yang masih berusia 12 bulan. Ia langsung membawa anaknya ke rumah sakit dekat rumahnya di Chelyabinsk.

Salah seorang jurucakap rumah sakit mengatakan, sang ibu melihat anaknya sedang asyik bermain di bilik sambil bermain magnet peti sejuk itu. Beberapa saat semua magnet kulkasnya telah hilang dan ia mengira telah ditelan anknya.

"Anak itu berada di bilik sendirian sambil bermain magnet kulkas dan sekarang semua magnet itu hilang. Dia pikir anaknya telah menelan semua magnet tersebut," kata jurucakap rumah sakit, seperti dikutip dari Orange, Khamis (14/2/2013).

Kepala pakar bedah kanak-kanak, Nikolay Rostovtsev mengatakan, setelah dilakukan pemeriksaan menggunakan sinaran x-ray diketemukan 42 magnet dalam sistem pencernaan bocah tersebut. Kejadian ini sangat mengejutkan semua pihak rumah sakit.

"Selama bertahun-tahun, saya sering mengambil pelbagai benda asing termasuk magnet dari tubuh pesakit," ujar Rostovtsev.

"Lebih dari 20 orang pesakit mengalami hal yang serupa, tetapi kejadian yang dialami anak kecil malang ini adalah rekod baru mengambil magnet terbanyak di dalam tubuh seorang kanak-kanak," tambahnya.


.................................................................................

perrrgghhhhh mmg gila lah kan.mcm mana lah keadaan magnet dlm bdn budak tu.
mmg rare gila lah.takut aku dgr,tapi yelah,budak 12bulan mmg time tu tgh aktif,
sama mcm niece aku,aktif gila.mmg aktif even perempuan,
kalo g dapur tu mmg habis lah magnet nenek dye.
tapi nasib tak mkn,dye bawak turun je sume magnet tu.
aku pon ada anak jugak.and cane lah peel nanti.
cumanya kite kenalah selalu kawal budak budak tu kan.
kalau x,hmmm mcm ni lah jadinya.

neway,selamat pagi,selamat hari jumaat.yeay esok cutiii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...