20 February 2013

BREAKING NEWS : Kenaikan Gaji Kakitangan Awam 2013 (RM400) 1.4 Juta Penjawat + Elaun Perumahan Naik?

Gaji Naik 2013 Najib BREAKING NEWS : Kenaikan Gaji Kakitangan Awam 2013 (RM400) 1.4 Juta Penjawat + Elaun Perumahan Naik?

sbb ni lah pekerja swata makin bengang ngan GOV,
mcm org kata,nk dekat dekat PRU ni,
mintak lah apa apa pon.mst dpt.
InsyaAllah.dan kalau dpt.Alhamdulillah.
mmg rezeki anak aku.duet tu boleh buat bayar
nursery.hehehe.

apa apa pon,kite doa lah sama sama.
moga ada rezeki utk kita.

dan undilah org yg anda rasa layak diundi
yeahhhhh~

........................................................

Kenaikan gaji kakitangan awam 2013 + elaun : Berdasarkan sumber dalaman yang kami baru terima sebentar tadi dari Putrajaya di mana bahang Pilihanraya Umum ke 13 di sana semakin terasa. Bilik-bilik gerakan yang bertempat di Jabatan Pendaftaran Negara contohnya dikatakan telah bersedia. Dalam pada masa yang sama….

Gaji Kakitangan Awam + Elaun Perumahan Naik?

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak berbesar hati di mana akan bertindak meluluskan kenaikan gaji akkitangan awam 2013 sekitar RM400 dan elaun perumahan dinaikkan kepada (antara RM350-RM450). Dan dijangka kenaikan gaji kakitangan awam + elaun perumahan (ETP) akan diluluskan pada seawal hari Khamis ini atau selewat-lewatnya awal minggu hadapan.

P/S : Nantikan kemaksini berita seterusnya daripada Berita Semasa selepas ini….

PP/S : Dalam pada masa yang sama, (CUEPACS) dilihat akan terus menekan supaya kerajaan mengkaji semula faedah pinjaman perumahan kakitangan awam sebanyak 4 peratus dengan menurunkan ia kepada satu peratus - berita semasa.

26 comments:

hanizan said...

harap2 lulus kan...aminnnn...mmg rezeki anak2 kita. in shaa allah

♥ Wina ♥ said...

tahniah & alhamdulilah jika berita ini betul :)

erna said...

untung betul kakitangan awam :) rezeki.

mOoN said...

if betul berita ni alhamdulillah.. :)

adam narzuan said...

harap2 dapat laaa.. hehehehe..

Undi adalah rahsia.. Sesiapa memerintah, kakitangan kerajaan tetap pada tugas masing2..

Dee said...

kakitangan swasta tak bengang gaji org awam naik..sbb dorang naik lagi byk kot..tp disebabkan gaji org gomen naik..brg semua naik..tu yg org swasta bengang..so, gomen kena pastikan brg tak naik harga lah..tak guna naik gaji brg mahal..sakit gitu gak..xde beza..

Sue-Rya Qistina said...

kalau ada rezeki kita, syukur alhamdulillah...moga2 benarlah apa yg mereka rancangkan buat kita. amin..kuranglah sikit beban :)

cik fadh said...

wowwww ! kalo btol, syukur alhamdulillah..

fazilzura said...

yup2...

kut2 la nk kasi , kasi la sume huuhuhuh

swsta pun keje jgk .. nk aply gov susoh dpt

Munnafendy said...

tahniah la kalau betul.. :)

JUK DIN said...

salam. harap2 ianya menjadi kenyataan. dah la sy x dpt br1m sbb gaji di atas rm3k..huhuhuhu

shura shushi said...

Entry ni i suka baca :)) insyaALLAH :))

umma sharifah said...

ALHAMDULILLAH....

Cik Awin said...

pitam baca ...bertambah la keje saya :( nk cuti kawin dh ni...haish...

mas saari said...

kalau dpt alhamdulillah, rezeki jgn ditolak..

leeza said...

harap2 betul! waaa bestnye.. hihi

e k i n ♥ y u s r i said...

mudah2an lulus....
amin....
huhuhuhu

diana said...

makin mahal la harga barang lepas nih..heheh

Nursaila Norman said...

nak reply kdp komen Dee

tula sbb nya,swasta naik gaji lebih byk tapi diam2..gov habis canang 1 msia..mmg peniaga naik kan harga la..huhuhu..effect dekat pekerja swasta yg gaji kecik, brg naik, diorg xmampu :( moralnya, gov jgn announce kalau gaji naik..diam2 je mcm swasta :)

Cik Puan Rara said...

@Dee jgn lah marah dee

Cik Puan Rara said...

@Nursaila Norman ala ni.sbb nk PRU yg kecoh tu.kalau x,x naik pon.

Dee said...

sis..jangan salah faham..dee tak marah..malahan happy dan bersyukur uoll dpt naik gaji..tapi itulah impact diakan..brg naik harga..anyway, it's just my 2 cents comments..

Dee said...

gaji gov xleh diam2lah sis nursaila..sbb ianya involve duit rakyat..duit paxtayer..swasta x perlu buat gitu..cuma announce profit dlm annual report jelah kan..

anyway, i tak marah..jgn salah faham my comment..tahniah dan bersyukurlah kalau korang dpt naik gaji..dh lama kan x naik gaji..moga diluluskanlah ye..amin..

Citizen said...

Why did you say "...sebab nilah pekerja swasta makin bengang dengan gov."? It sounds 'biased judgment'.

Eventhough I'm not a worker yet, saya tak fikir awak wajar mengeluarkan kenyataan sedemikian. Saya setuju dengan kenyataan Dee. Tambahan, tiada apa yang perlu dibeng***kan pekerja swasta kerana para profesional luar negara memandang cara kerja sektor swasta Malaysia adalah jauh lebih cekap berbanding sektor awam (termasuklah penggunaan waktu rehat).

Apapun, saya harap pekerja awam dapat manfaatkan kenaikan gaji dengan baik kerana kami semua juga adalah pembayar cukai. Sigh...

Anonymous said...

ya betul diana

HanNis SaNia said...

wowo people suka ckp gov xwt kje tp skg da lain.... cth me jabatan sy no weekend. blik kje 11mlm 1 pg utk malaysia jgk..da lm gaji xnaik ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...