18 February 2013

Manusia.kalau busuk hati

Manusia.
Kalau busuk hati tu.
Buat mcm mana pun tetap nampak busuk.
Walaupun buat benda tu dibelakang kita.
Tp kita tau dia yg buat.
Kalau dh busuk hati tu.
Suma harta kita nk dicampak nya.
Sape lg kalau bukan kau.
Aku tau.

Solat x tinggal.
Pakai tudung.
Tutup aurat.
Tapi hati busuk.

Aku?
Suami aku ajar.
Jgn balas dendam.
Buat baik ngan org.
Kau campak.
Aku simpan.
Kau mengata.
Aku senyum.
Kau senyum.
Aku senyum.

Aku sabar.
Aku cuba jd penyabar.
Aku cuba ajar hati aku supaya
Jgn sakit hati dgn apa yg kau buat.
Moga aku tenang.
Moga aku jd insan yg
TAK BUSUK HATINYA.

3 comments:

diana said...

Rara,akak tengok katwishlist ada nak buatcermin mata ye?cer join kontext ni.mana tau kot2 dapat

http://www.papamifz.com/2013/02/contest-kaca-mata-papamifzcom.html

mOoN said...

sedang berusaha tenangkan hati dan perasaan biarpun sebenarnya terluka yg amat parah dengan keadaan sekeliling.. :'(

najihahfara said...

biarkan je dengan org yang busuk hati dengan kite ni kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...