Image and video hosting by TinyPic

21 February 2013

Pembantu Rumah Dibelasah Hingga Koma

Kuantan: Seorang pembantu rumah kini bertarung dengan maut di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) selepas dibelasah dengan kayu sepanjang satu meter hingga koma oleh seorang penyamun yang memecah masuk rumah majikannya di Lorong Sekilau 61, Taman Perdana, Jalan Haji Ahmad di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 10 pagi itu, Bahriah Amaq Limah, 30, dari Lombok Tengah, Indonesia, parah di kepala, muka dan mata kanan akibat dihentak dengan kayu sebelum penyamun berkenaan melarikan diri bersama hasil rompakan dianggar bernilai RM7,000.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa tinggal berdua dengan ibu mentua majikannya yang berusia 70 tahun dan sedang melakukan rutin harian membersihkan bahagian atas rumah dua tingkat itu manakala warga emas berkenaan berada di dapur.

Majikan mangsa yang mahu dikenali sebagai Hee, 37, berkata wanita yang baru tiga bulan bekerja dengannya itu kini terlantar di ICU HTAA dan masih tidak sedarkan diri - metro

Foto

Ya Allah,kesiannya.

 moga Allah selamat kan dia.
walaupun ada amah yg memukul anak kita,
buat benda jahat kat kita,
tapi x semua amah mcm tu,
ada jugak yg mempertahankan
majikannya.

simpati.

selamat pagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 comments:

  1. mcm trend pulak eh rara..tgh 'in' cerita psl amah..huhu..kesian kalau yg xbersalah jd mangsa :(

    ReplyDelete
  2. kesiannyer dia yerk.. penyamun tu nak menyamun janganlaer pukul orang...

    ReplyDelete
  3. ala...cian nyer..semoga die kembali sihat...x fobia....

    ReplyDelete
  4. ya allah kesiannya
    ye la x semua amaq jahat kan

    ReplyDelete
  5. Klw kes cam ni kesian pulak jd mangsa..

    ReplyDelete
  6. ya Allah kesiannyer..mcm2 hal sekarang ni kan..yg tu amah jahat..yg ni amah yg kena..kesian..

    amy mmg kena minum air gula bulan depan..sb umur 25 keatas..katenyer misi mmg prosedur skrg ni..25 keatas otomatik kena minum air gula even xde sejarah..huhu..takut..

    ReplyDelete
  7. ni lah akibat nila setitik,rosak susu sebelanga. yang x bersalah jadi mangsa disebabkan perbuatan seorang yang kejam

    ReplyDelete
  8. sediahnyaaa

    yg baik satu hal !
    yg jahat satu hal !

    sesungguhnya allah tahu apa yg terbaik buat ummatnyee ...

    ReplyDelete
  9. Ya Allah ksiannya... Semoga cepat sembuh pada pekerja itu..

    ReplyDelete
  10. kesian nya..awat la manusia sekarang ni ganas2 ye..
    kejam betul la..

    ReplyDelete
  11. Ya Allah, sembuhkanlah beliau. kasihannya....

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com