Image and video hosting by TinyPic

21 February 2013

Resipi Thin Crust Pizza CEPAT MUDAH SIMPLE



PERHATIAN : doh pizzah tu hanyalah menggunakan TORTILLA ye.
anda penah lihat tortilla? mcm kat bawah ni rupa dye.mcm capati.
boleh beli kat supermarket.dh siap ada ye kwn kwn.


Bahan untuk sos tu, x silap aku adik ipar aku just guna :

Masakkan : sos Preego,Ayam cincang Ramly,Tomato puree.
gula garam mcm biasalah secukup rasa.



dah siap masak sos,
potongkan dadu :
hotdog,cendawan,lada benggala,buah zaitun,nenas

sapukan rasa sos atas tortilla,
letak bahan bahan,then letak mozarella.

then bakar 180celsius, 10minit - 15minit.
ikut lah korg nk masak mcm mana,kalau lama sket
dye jd lg rangup.



MUDAHKAN!
sorry resipi x proper sbb taip sendiri,
xcopy mana mana blog.
tapi korg paham kan.hehehe.

kalau x paham tanya eh.
tapi mst paham punya lah.heee.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 comments:

  1. woh best... malam ni nak buat..... kalau rajin... hehe

    ReplyDelete
  2. wahhhh sedap nyaaa. nak nak !!

    ReplyDelete
  3. salam..

    wah menarik nih tak oernah terfikir lak akak nak buat mcm nih,bole dicuba ni kalu ada kerajinan nanti

    ReplyDelete
  4. nk try buat la.. sos tu kira mcm nk buat sos spageti eh rara?

    ReplyDelete
  5. Boleh akak cuba nanti. Kat rumah ada lagi tortilla. dah tatau nk wat aper ar.... thanks sgt2 sharing ye dik

    ReplyDelete
  6. simple bahan dia..inshaallah nk try nanti..tq rara share resepi ini :D

    ReplyDelete
  7. waweeeeeeeee beshh yee...nak buat tp microwave x beli lai....uwaaaaaaaa nk copy resepi sedappp tuh, pandai reka :)

    ReplyDelete
  8. Bagus jugak buat mcm niekan.. hihihi.. xterpikir nak buat.. Tq sharing ya :D

    ReplyDelete
  9. hey hey heyyy, ida trliur! nak buatttt nak buattt.. tapi nk beli oven dulu.. hahahaha

    ReplyDelete
  10. Waaaa ..nyummieee ..bestnya kalau dpt mkn nie hihi

    ReplyDelete
  11. Waaa ..nyumiee..bestnya kalau dpt mkn nie

    ReplyDelete
  12. ok..ini mesti cube..sedapppp kelihatannya ..:)

    ReplyDelete
  13. pic last tu mengiurkan sungguh. presentation mcm pizza kt pizza hut jek. bagus la idea guna tortilla.

    ReplyDelete
  14. aduuh..sedapnye...boleh try nie..hehe

    ReplyDelete
  15. hai... mcm petang ni kene buat je. dah meleleh ni

    ReplyDelete
  16. oven rosak...
    huhu..kalau idak boleh buat...

    ReplyDelete
  17. nampak sedap.. bilalah nak mencuba ni.. hihi

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com