19 February 2013

suami aku RAJIN membantu?

topik HotFm : bruce willis boleh salin lampin 7saat?

nk cerita pasal suami lah rini.
selak paper asek pasal buang bayi,
rompak,mati,belasah,bosan kan?

topik hotfm rini agak menarik,
suami korg bantu x korg buat kerja rumah?
hehehe,aku tersenyum.teringat suami aku
yang tgh tidur tu.

suami aku membantu aku x?
kalau masa aku preggy dulu,
suami aku mmg xbg aku buat keje berat.
contoh berat : angkat kain dlm bakul,
turun bawah untuk basuh.
suami aku kata,tiap tiap minggu dia balik,
bia dye yg basuhkan,

minggu 1, ok.
minggu ke 2 ok.
masuk minggu ke 3,
aku tak tahan dh.aku rasa bia lah aku
basuh sendiri.bukan suami aku xboleh basuh.
boleh,tapi disumbatnya suma baju.basuh sekali.
habis baju berbulu.turun kaler.masam.hehe.
sayang sayang.kelakar.
last last aku basuh jugak baju sendiri.
baru puas hati.

lepas ada anak ni.
kalau bab salin lampin,
mmg suami aku boleh tolong salin,
tapi kalo dia yg tolong salin,
aku rasa wipes yg ada 100keping tu,
5 hari je boleh habis.
suami aku ni terlebih hygiene.
kalau menyentuh bab anak,dye nk sume purfeccttt.
lap bontot bia banyak guna wipes.
baru bersih.pas tu baru pakai kan pampers.
so lambat.sempat lah anak kencing lg skali atas tilam.
so bia aku buat jugak.

kalau suruh buat susu anak.
dye akan basuh dulu sume botol dgn air panas.
then baru buat susu.
kan aku kata suami aku terlebih hygiene.
bila aku marah,lambat.mula lah dye membebel.
hehehe.

penah sekali masa princess baru keluar wad
pasal cirit birit tu,dia suruh kami pakai sanitizer sebelum pgg anak,
mcm yg dekat hospital tu.bayangkan lah.hehe
so kesimpulan nya,suami aku mmg boleh buat keje
dan membantu,xde lah berat tulang.
tapi kalo terpaksa baru aku suruh.
kalau tak baik aku buat sendiri,
sbb nya,ada bab dye terlebih bersih,
ada bab dye buat sambil lewa je.

tapi,apa apa pun,
tanggujawap tu semua mmg atas isteri.
aku sbgai isteri,xpenah merungut kena buat semua tu.
sbb aku tau,suami aku dh penat mencari nafkah.
so bialah kita yg buat.
buat apa nk susahkan suami.

lgpun bila dorg buat salah,kita jugak yg sakit hati kan.
so baik xyah suruh.hehehe.

suami aku.buah hati aku.jiwa raga aku.


5 comments:

Cik Puan Tqah said...

hoho.. ok la rajin kan..dr malas.. just takes time la..jenis particular sgt..hihi

Cik Eka said...

hehehehehe

semoga suami eka nanti dptlah membantu meringankan kerja rumah...

waaa suami akak.. mmg sngt perfect ek kalu buat kerja pasal anak
nak tergelak pulak wipes 100 kpg 5 hari boleh habis.

lelaki boleh buat kerja kan.tapi kekadang kita rasa nak buat sndiri je.. hehehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

byk gak bntunya kan..

diana said...

suami akak rajin..memang rajin..tapi akak ni bukan bagi dia buat apa2 sebab kat mata akak ni nampak tak sempurna je..heheh..misalnya dia sidai baju.akak tak nampak macam sidai.nampak macam dia sangkut je baju tu..hahaha

najihahfara said...

harap2 nnt dapat suami macam hubby akak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...