Image and video hosting by TinyPic

11 March 2013

Asal DUIT,semua rambang mata

bila cakap pasal duit,
semua org jadi gila.
duet adalah raja,
raja segalanya,
duet boleh beli segala,
org kata kalo ada duet,
semua boleh jd,
betul?
kamu setuju?
aku setuju.sgt setuju,
apa yg x boleh dibeli skrg ni?
huh! boleh gila kalo ckp bab duet.

lg banyak kite dpt,
lg lah xcukup.
ada saje yg nk di cover tiap tiap bulan.
lepas satu satu,lepas satu satu,
kdg kdg ada jugak aku pk,
kenapa kena beli?
perlu ke? x perlu ke?
tapi kemahuan,meraja dlm diri,

" ala,duet boleh cari "

mcm tulah dialog bila dh terbeli sesuatu.

gaji kita?
kita selalu minta naik gaji naik gaji naik gaji.
tapi adakah gaji yg kita dpt setimpal dgn kerja yg kita lakukan.
aku malu dgn diri aku kdg kdg,
aku banyak kelaut.
kerja aku kalo banyak,banyak lah.
kalo xde,mengadap blog lah aku.
sampai bila?
aku pon tak tau,

" saya yg menurut perintah "

tu jelah.nk lebih lebih kang org tak suka.
tapi kita asik mintak gaji di naikkan,
aku suka,mmg aku suka,
aku bersyukur,
tapi dlm masa yg sama aku takut kalau
kemudian hari nanti,
kita x terbalas budi org yg menaikkan gaji kita.
aku takut.
andai kata tiada apa yg berlaku dikemudian hari,
Alhamdulillah lah.aku risau negara ni x selamat.
aku takut,anak aku kecik lg. ( doakan keselamat negara kita )

aku pon xtau sampai bila kita nk jd manusia yg gila duet.
aku agak gila ngan duet,tapi x lah sampai nk mati.
aku biasa biasa je,bg aku,kalo kali ni xde,
takpe,sabar.mybe lain kali ada.
malas nk mengharap.bialah biasa biasa je.

tp kalau duduk di takuk ni je,
sampai bila pon xkan berjaya kan,
kita akan tua.kena cr sesuatu yg boleh
menstabilkan masa depan kita di hari tua nanti.

aku ingin memulakan sesuatu perniagaan,
tapi dlm hati kecil aku selalu kata

" boleh kah aku? "

hmm tiap kali kita nk buat sesuatu,mst akan ada risiko ryte?
kena berani.ye kena berani.
aku rasa aku boleh.tp aku kena struggle sikit,
aku nk kan sesuatu yg boleh menambahkan lagi simpanan kami,
untuk anak anak kami,
aku xnk lah gaji yg dinaikkan,tanpa kita lakukakan apa apa.
gaji naik,tapi kerja tetap cm tu.mkn gaji buta.
aku xnk.tp nk buat camne kan.

lagi sekali " saya yg menurut perintah "

apa yg aku bebelkan ni?
ntahlah.
tapi yg aku tau aku tgh cakap pasal duet.
org boleh gila bila dgr pasal duet.

harini aku puasa,rasa mcm ada baby dlm perut,
sbb masa bulan ramadhan ritu princess dlm perut.hehe.
merepek lagi.adoi! bye! Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 comments:

  1. memang betul.. takut duit yang kita dapat.. tak setimpal dengan apa ynag kita buatkan.. akak pun selalu terfkir begitu... emmm

    ReplyDelete
  2. in sya Allah dimana ada kemahuan disitu ade jalan...pernigaan adalah sunnah nabi..jgn takot tuk mencuba ;)

    ReplyDelete
  3. orang kata duit tak boleh beli bahagia tapi bolehkah bahagian tanpa duit.. erm... yang penting kena seimbangkan hidup untuk jadi lebih bahagia...

    ReplyDelete
  4. gunakan sebaik mungkin.. baru kita tau nilai duit yg kita dpt tu..

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com