12 March 2013

budak 8 tahun kawin dgn NENEK!



Seorang murid sekolah berusia lapan tahun melangsungkan perkahwinan dengan wanita yang mungkin seusia dengan neneknya.

Sanele Masilela melangsungkan perkahwinan itu di depan 100 tetamu dengan ibu anak lima, Helen Shabangu, walaupun wanita berkenaan masih mempunyai suami.

Pasangan itu bertukar cincin dan bercium di majlis yang diadakan di Tshwane, Afrika Selatan.Sanele mendakwa dia berkahwin kerana diarah oleh nenek moyangnya.

Keluarganya yang membelanjakan kira-kira RM7,500 untuk majlis itu berkata, ia hanya bersifat ritual dan tidak sah dari segi undang-undang.

“Saya memberitahu ibu, saya ingin berkahwin kerana itu yang saya mahukan. Saya gembira dapat berkahwin dengan Helen. Apabila dewasa kelak, saya akan kahwin dengan wanita seusia saya,” kata Sanele.

Patience, Ibu Sanele yang berusia 46 tahun berkata: “Datuk Sanele mengarahkannya berkahwin sebelum dia mati. Dia memilih Helen kerana sayangkan wanita itu.[metro]

 “Dengan berbuat demikian, nenek moyangnya pasti gembira. Jika kami menghalangnya, sesuatu yang buruk akan berlaku ke atas keluarga kami.” Helen ketika mengulas perkahwinannya itu berkata: “Itu yang dimahukan nenek moyangnya.”
R.E.V.O.L.U.S.I


............................................................

mcm mcm dunia skrg ni kan.sabo jelah banyak banyak.

18 comments:

Nurzakiah Hanum said...

ermmmmmmm
macam2

fazilzura said...

pengsan

mama ila said...

ayooooo...ada jugak eh..hehehe

Misz Pinkie Winkie said...

selera plak dia kan...ermmmm

SweetLikeWhat said...

budak tu tak eklas jer rupanye..haha

Cho Zila said...

Oh tidak..

Papa Mifz said...

boleh pulak macam tuh...

Syida Rasyidah said...

erm.. no komen.. haihhhh :)

faraherda.razalan said...

Aniaya je kat budak kecik tu. Aduhai...

ieda immi said...

adoii tepuk dahi akak nie huhuhu

ieda immi said...

aduhhh tepuk dahi akak !

Chekgu Azrine said...

hadoiiii...apa pun tak boleh daaa

Amanda Suria said...

hakak fening...ini macam pun ada..fitammmmmm....

hayati hashim said...

aaaaaaaaa????

Hana Soffelia said...

hahaha

mampu gelak je.

Aty_Fared said...

Ade pulak begitu...haaaiihhh...

ArELeEz said...

mengong! ooppsss! hu3..

sal ya said...

ada jugak baca pasal ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...