13 March 2013

jgn harap nk tido lena!

org org selalu pesan kat aku,
bila ada anak ni jgn tido lena sgt.
nanti takut anak jaga kite x sedar.

YA.
sejak ada anak mlm ku xlena.
hahaha.aku sempat lena beberapa jam je,
beberapa jam tu ada lah dlm sejam 2,
tu pon belum tentu,kdg2 baru lena 30mint je.
anak aku dh ek ek ek,
anak aku x nangis,
tp mcm gelisah.
pusing kiri,pusing kanan,
aku yg jd x keruan.

mcm mlm td,
mula nya anak aku tido elok,
pas tu mcm xlena,dlm kul 1am,
dye nangis,aku bg susu,
pas tu tido jap,

pas tu ek ek ek lg,
aku tepuk,tido jap,
pas tu kul 3am,
ek ek ek lg,
aku cek suhu badan ok,xdemam,
aku tgk kalo kena gigit semut,
xjugak,
last last aku tepuk tepuk perut.
kembung pulak.
keras sgt perutnya.

aduhhhh sian anak aku,
ptt cm xselesa.
( adakah sbb aku bg puree carrot semalam )
aku pon gagah turun bawah,
amik minyak yuyi,
sapu kat betis,perut tapak kaki,
bukak sume seluar and stokin dye,
pas tu aku gelek gelek kan perut dye atas kepala.
xkentut pon,pas tu princess meniarap,
aku bia dye meniarap,
princess leh gelak gelak pas tu ajak main,
aku layan lah kejap,bg dye penat.
aku tepuk tepuk,dlm keadaan meniarap
dye tertido kat lengan aku,
aku xsedar yg aku pon lena sama ( adehhh sory anak ibuu )

then aku angkt dye,
bg tidur elok2,aku mengiringkan dye belah kanan,
and peluk bear dye,
lena tido sampai subuh.
Alhamdulillah.

pg ni aku yg ting tong,
bgn kul 6.30am,
mandi mandi solat,siap siap dh kul 7am,
turun bawah amik magkuk makan,
puree and botol.letak dlm beg,
naik atas amik princess kul 7.10am

hantar princess,trus g keje,
jalan jem,
duhhh,lantak lah.aku mls nk pk.
lambat pon lambat lah.
8.03am sampai opis,ok lah.
mls nk stress stress,nt lg letih.

mcm ni lah bila dh ada anak,
seyes mmg aku kurang tido skrg,
tp xpe.as long as anak aku sihat,
perlukan yg terbaik,
xpe,ibuu sanggup syg.
ibuu sanggup.

neway! selamat pagi.
thanks korg sbb sudi baca luahan aku pg ni.
pasal puree tu jap g aku nk buat entry lain.
ada benda nk mintak kat korg,
nk mintak pendapat.

18 comments:

With Julia said...

Bila ada anak...segala kesusahan menjadi senang bila menatap baby kita sihat....itu adalah hadiah kita setiap hari :)

Hana Soffelia said...

Hana lak sedar kul 7.10 td. nsb baik opis dekat, jln xjem. sempatlah check in kul 7.55. hehe Ni pun gara2 naurah tidur kul 1.30 pg td.

Nurzakiah Hanum said...

moning
singgah pagi

Sue-Rya Qistina said...

biasalah tu bila ade anak kecik. mcm saya dah nak masuk 3x pengalaman menjaga anak kecik. mujur husb rajin membantu. kdg2 dia yg ambil alih jaga n bagi susu kt baby tgh2 malam.

SweetLikeWhat said...

anis pun lambat..bangun pukul7 hari ni..waaaa

shark said...

begitulah pengorbanan seorang ibu kan..
:)
pengalaman yg indah..

Asz Miza said...

Sama la kes kita Rara..sejam dua bangun ek ek ek..kadang bukan nk minum susu pun..isap2 kjap tdo..pastu ek ek ek lagi..sampai la kol 5..kol5.30 jam da bunyi..wahhh tension kadang2 tapi nak wat camne kan..

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi,biasalah tu kan..mcm tu la mak kit dlu ..hihi..brjaga jaga kt ni..

Mila Ahmad said...

berkorban apa sahaja demi anak kan ?

Hanis Azla said...

Salam rara..

bila ada anak kecil, dapat tidur lena dua tiga jam pun dah kira nikmat.. sementara nak tunggu dia besar memang tidur kita tak lena.. itulah pengorbanan namanya kan..

mama leen said...

betul la sesangat... ni tengah ngantuk gilak ni.. ranea bangun setiap jam pastu nak makan biskut kul 2 pagi.. nyanyi2.. kul 4 lompat2 katil.. hadoilaaa

Cik Puan Tqah said...

ms preggy ni tido puas2..boleh...hihihi

Siti Nursyamimi said...

betull..setuju sangat..
sanggup brkorban apa sje demi anak..
bhgia bila tgk anak sihat n ceria..

sal ya said...

mmg tak pernah lena. kalau anak demam lg la. tdo mcm tido2 aym je. akn tersedar snd.

Fifi Nadhrah said...

sokong!~ tapi fifi alhamdulillah.. kalau bangun nak susu memang fifi susukan.. lepas tu lene berdue.. kalau bangun nak main.. fifi tido je.. abah ufairah amek alih.. hihi..

UmmiZulaikha said...

huargggghhh..tghari ni nekad nk tido kt surau..hahahahha

Ratu Hatiku said...

Tapi lain ank lain ragam sebenarnya... mcm akk dulu ank sulung dgn no. 2 mmg xtdo mlm akk, Alhamdulillah ank yg ke 3 nie xplak dia meragam mlm... :D

CAHAYA MATA said...

errr... 8:03pg pun kira lewat...??

arrgghhh...!!

*pengsannnnn...





p/s : akak slash in 8:55pg..slumber je..tak rasa bersalah..boleh..??hahahaha.. *sila jgn ikut mcm akak ya.. ;-p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...