03 April 2013

Resipi Puding Keramel derhaka.



ni lah pudding karemel yg derhaka pada resipi.hahaha.
aku teringin sgt nk mkn pudding karemel,
so ritu buat lah makanan ni,
ropenya banyak pakai telur eh,
sampai 7 biji ko!
terkejut mak jemah!
tp xpe,sbb nk memenuhi keinginan anak tekak ni,
buat jugak lah,7 biji pon 7 biji lah labu!

kalau menikut resipi asal,
kite kena cair kan gula 3sudu kan,tambah 1 sudu air,
tapi akibat derhaka pada resipi,
aku ngan bijak pandai nya buh banyak air,sbb takut
gula tu keras sgt.hahahaha,bijakkan aku.
then boleh lak aku g kukus puding aku dlm magkuk,
mmg hazab lah nk keluar kan,
kena korek korek,dye x jatuh dgn cantik.
tu yg kalo korg nmpk tu,ada bekas lopak lopak.
hahahaha.

then disbb kan gula tu cair,
bila aku masukkan adunan,
adunan tu bercampur sekali ngan gula td,
huh! tensi, so x jd lah karamel aku,
so xde lah gula gula yg meleleh tu.

xbest lah kan,kite mkn karamel ni nk gula yg meleleh tu kan.
so MIL aku bantai nya masak gula lain,tuang pulak
kat atas karamel tu,hehehe.ok lah tu.menjadi.
tapi rasa dye sedap taw,
jgn ingat muka buruk xsedap.
sedap jugak.hahaha.

lain kali ingat,jgn derhaka kat resipi.
org dh suruh buat,buat je.hehehe.

mana resipi? xde lah.korg google sendiri eh.
heeee.larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.....

11 comments:

Nafisa81 said...

haha..macam2 lah. org dah expert je boleh derhaka kat resepi ni. kita yg amatur ni kena menurut perintah

Misz Pinkie Winkie said...

hahhha..ingat tue jangan derhaka pasa resepi..tapie kira sedapla sbb habis..eh!

♥ Wina ♥ said...

aahahahhh sama dengan kes wina

baru² nie buat puding karamel jugak..ikut sebijik mcm dalam resipi..sukatan semua sama

tapiiii hancur le...lembut sangat pas tu banyak lopak² iskkkk

tapiiii tapiiii rasa dia mmg sedap nak mampus ok ahahahahh :)

Masya said...

memang derhaka ni.. lain benoo... tp xpe.. kalau sedapp bedal jer...

diana said...

ha..tu la..derhaka lagi..heheh

mama leen said...

memang sedap.. penah buat sekali je.. huhu

Khai♥Rin : anies said...

x pe rara..next time mesti sedap punyerrr

Lynda Che Lah said...

lama tak buat..waaaaaa..Teringin!

Fifi Nadhrah said...

fifi pon suke puding caramel..

Ratu Hatiku said...

akk xpernah buat pun puding caramel nie, sbb ank2 kureng suka skit.. :)

Gadis said...

tak pernah buat..

perasan macam manis sgt je..
tapi gadis akan gigih mencuba jugak..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...