Image and video hosting by TinyPic

03 April 2013

Resipi Puding Keramel derhaka.



ni lah pudding karemel yg derhaka pada resipi.hahaha.
aku teringin sgt nk mkn pudding karemel,
so ritu buat lah makanan ni,
ropenya banyak pakai telur eh,
sampai 7 biji ko!
terkejut mak jemah!
tp xpe,sbb nk memenuhi keinginan anak tekak ni,
buat jugak lah,7 biji pon 7 biji lah labu!

kalau menikut resipi asal,
kite kena cair kan gula 3sudu kan,tambah 1 sudu air,
tapi akibat derhaka pada resipi,
aku ngan bijak pandai nya buh banyak air,sbb takut
gula tu keras sgt.hahahaha,bijakkan aku.
then boleh lak aku g kukus puding aku dlm magkuk,
mmg hazab lah nk keluar kan,
kena korek korek,dye x jatuh dgn cantik.
tu yg kalo korg nmpk tu,ada bekas lopak lopak.
hahahaha.

then disbb kan gula tu cair,
bila aku masukkan adunan,
adunan tu bercampur sekali ngan gula td,
huh! tensi, so x jd lah karamel aku,
so xde lah gula gula yg meleleh tu.

xbest lah kan,kite mkn karamel ni nk gula yg meleleh tu kan.
so MIL aku bantai nya masak gula lain,tuang pulak
kat atas karamel tu,hehehe.ok lah tu.menjadi.
tapi rasa dye sedap taw,
jgn ingat muka buruk xsedap.
sedap jugak.hahaha.

lain kali ingat,jgn derhaka kat resipi.
org dh suruh buat,buat je.hehehe.

mana resipi? xde lah.korg google sendiri eh.
heeee.larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 comments:

  1. haha..macam2 lah. org dah expert je boleh derhaka kat resepi ni. kita yg amatur ni kena menurut perintah

    ReplyDelete
  2. hahhha..ingat tue jangan derhaka pasa resepi..tapie kira sedapla sbb habis..eh!

    ReplyDelete
  3. aahahahhh sama dengan kes wina

    baru² nie buat puding karamel jugak..ikut sebijik mcm dalam resipi..sukatan semua sama

    tapiiii hancur le...lembut sangat pas tu banyak lopak² iskkkk

    tapiiii tapiiii rasa dia mmg sedap nak mampus ok ahahahahh :)

    ReplyDelete
  4. memang derhaka ni.. lain benoo... tp xpe.. kalau sedapp bedal jer...

    ReplyDelete
  5. ha..tu la..derhaka lagi..heheh

    ReplyDelete
  6. memang sedap.. penah buat sekali je.. huhu

    ReplyDelete
  7. x pe rara..next time mesti sedap punyerrr

    ReplyDelete
  8. lama tak buat..waaaaaa..Teringin!

    ReplyDelete
  9. akk xpernah buat pun puding caramel nie, sbb ank2 kureng suka skit.. :)

    ReplyDelete
  10. tak pernah buat..

    perasan macam manis sgt je..
    tapi gadis akan gigih mencuba jugak..=)

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com