14 May 2013

BISA air tembikai

kalau nk ikutkan baru.xlah baru sangat.
dh 8 bulan aku bersalinkan princess.
dan dlm 8 bulan ni aku pantang air tembikai.
yg lain lain pon pantang.tp aku curi curi mkn sikit sikit.
laksa aku dh mkn,tp sebulan sekali lepas 6bulan bersalin.
toge,kacang panjang,mkn sikit sikit.
nangka x makan lagi.
air tebu,kelapa x minum lg.
aku takut,bila aku tanya mak aku,
mak aku pon kata,hmmm jangan lagi.
so aku hold dulu.

tapi haritu,
cuaca panas sgt.adik aku bantai beli air tembikai.
Ya Allah sedap nya.sonok nya dpt minum,
aku xtahan,aku teguk sikit.
sikit je.biar rasa kat bibir.

tapi bisanya,
korg tau x,kaki aku,bdn aku lenguh lenguh
satu badan,kaki dr lutut ke bawah paling lemah,
sejuk.rasa bisa,lenguh sgt.xtahan.
tapi aku xsapu pun minyak panas,
aku bia je.mengadu kat laki aku pon x.
sbb takut.takut nanti kena marah.hehe.

aku malas nk dgr laki aku membebel.
hehehe.nt sakit telinga.

aku ais boleh tahan lg minum,
tp lepas ni aku nk kurangkan jugak lah.
sbb mmg bisa rasanya.tajam.
lepas ni tobat xnk minum dh tembikai.
huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

tapi bila lah aku boleh minum balik eh.
tembikai laici.ohhhhh sedaaaappppp!

19 comments:

Mooniqueen said...

mak ai sampai mcm tu sekali ae? MQ tadi pun lunch minum tembikai..tak tahan la panas2 ni...

Puteri Satu said...

ITULA kadang2 badan kita ni tak sama.. ada orang boleh je minum kan.. akak paling pantang nenas... memang tak berapa berani nak makan sngat.. tapi klu nenas masak tu belasah je... padahal anak dah 2 tahun setengah dah pun... akak pantang ais.. 100 hari jek... hahahaha pastu bedal.. alhamdulillah tak de apa ... tapi ais ni sebenarnya memang tak elok pun.. bukan saje untuk kita yg lepas besalin.. kan...

ZazaMyMoon said...

sila pantang yer. CPR
jangan nanti sakit di kemudian hari hehehe

ieda immi said...

adehhh minum lak ngan aiss !
ko kan dik ... ;)

Nieyl said...

serius...so,pasnie x mo main rasa2 yea kak...hihihi

combi said...

xpe..pengajaran :D

shark said...

x minum ais..
awet muda tau :P

Chekgu Azrine said...

sis..akk smpi skg xminum n mkn lg buah tembikai..mmg ramai yg ckp bisa..bila bca citer sis..lg kuatla xmo mkn..hehe

diana said...

oo..ye ke?/akak mujur la tak de bisa2..semua boleh amkan..cuma lalu dengan tak je..kalau dah jadi gitu baik elak kan..badan nak pakai lama..

Siti Nursyamimi said...

mimi semua dah bantai dah..laksa je lum lgi..mak marah..hehe..
ada r jgk rse sesak nafas, lenguh2 tu tp xdpt dipastikan makanan pe leh jd gtu..nmpk sgt xalert kan sy?? hahaha..
btw, kne jaga2 r dlm pemakanan k..
tp yg sedap2 tu yg xleh mkn tu...huwaaa..

UmmiZulaikha said...

tembikai xleh eh.. nasib xminum lg.. huhu

mOoN said...

knp x bleh minum ea? huhuhu..

Suria Lekatlekitgurl said...

pantang jugak rara.. akak ni abis pantang, tak pantang dah.. hahahaha. takde sapa nak tolong marah jgn tu jgn ni.. lagipun akak pun sebenarnya bukan tau sangat apa yg blh & x blh makan. Tp setakat ni ok lagi.. takde effect apa2 yg teruk

Rara Nasiha said...

Ouhh, baru tau yang tembikai tak boleh diminum bila berpantang. hehe

Wawa said...

eh eh yeke...dah setahun lbeh ni mcm dah lame tinggalkan pantang2 tu sume..hihi...mungkin tu sbb ade gak badan bisa2...

azizah :) said...

wahh banyak gak pantangnya kan.. takut! kawan jijah cakap kalau anak sulung dah pantang habis.. mmg akan2 dtg kena pantang betul2.. kalau x mmg badan bisa..huhu

With Julia said...

raraaa...kita serupa...julia baru je minum air tembikai dua hari lepas...husband yg buat homemade...tp kan rara...ju rasa apa yg rara rasa...berbisa satu bdn sampai ju nk tidokan anak x d tenaga...rasa melepekkkk je ats lantai...ya Allah...bisa sungguh lepas bersalin minum...walhal dh lama kan x minum...kena hati2 kan rara...sedihhh bersalah kt QI... :(

InaAchik said...

dah 8 bln erk? pantasnya masa berlalu. rasanya br lg akak tgk pic kawen rara. :)

Fiefi Irafizah said...

tadi minum air tembikai. sambil2 gugella nak taw apa bisa air ni dan jumpe blog ni. bisa gak air tembikai ni ye. jenis buah 'sejuk' kan.
nway nice blog =)

ff newbie lg.
ibuimanihadif.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...