Image and video hosting by TinyPic

21 May 2013

Hijabista gelak kongkang!

aku tertarik ngan entry kak eidamimi
pasal rancangan hijabista,kat atsro tu,
aku tak tau lah kalau lepas ni aku nk kena gam ngan astro kan,
tp aku rasa dorg xbaca entry aku ni.hahahaha.

aku sbnrnya xpaham dgn rancangan yg dorg buat tu,
mmg lah dorg buat rancangan tu ttg org bertudung,
fesyen,tudung segala,tapi yg aku pelik tu,
dorg ni terlampau over,pakaian,cara pose,
mengedik gedik,melentuk liuk,
menggoda,pas tu yg paling aku x boleh blah,
cara gelak tu,gelak cm kongkang!
ahhhh xsuka aku.

bg aku,sebagai ikon or rancangan kat tv,
yang handle rancangan tu as islamic,kena lah
sopan,gelak sopan,duduk sopan,baju sopan,
contoh cm rancangan Saffiya tv9 tu,aku suka tgk Saffiya,
sbb pengacara nya sopan,cantik,pakaian x over,
lemah lembut je bila ckp,
bia lah org nk ckp dye fake ke apa,
tapi tu yg mmg ptt cara mengacarakan rancangan cm tu,
betul x? sape setuju ngan aku?

betul x bila aku kata,dorg ni pakai tudung hanya untuk berfesyen.
bukan utk menutup aurat,Wallahualam,tapi kalo tgk dgn gaye tu,
bukan dgn sepenuh hati.aku paling x suka ngan gaye pose dorg!
ahhhhhh xsuka!

hahahaha.
k lah bye!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 comments:

  1. aah baru tengok sekali aritu..
    Macam hover kot diorang ni..
    tau la muslimah tapi pembawakan tu mmg xkena org bertudung..

    ReplyDelete
  2. hahahahahaha..kahkahkah...ada mcm longkang x anis gelak?adoi..tsedak bc rara ckp gelak cam longkang!

    ReplyDelete
  3. ekekkek akk gelak sopannnn ekkeke

    hurmm entahlah rara , zaman skrg nie semakin banyak dan ramai manusia pelik2 .. ketara bab pakai tudung , dah macam2 jenis dan style ..

    yg pastinya tutup atas , dedah pula aurat dari segi ketat dan nipisnya kain .. huhuhu

    ReplyDelete
  4. kena tonjol cara yang muslimahlah kan ye dak?

    ReplyDelete
  5. betullll rara..sokong....bawa imej muslimah tak perlu nak hoverrrr mlampau kan

    ReplyDelete
  6. Sha pun xsuke..bile tngok iklan dorang aritu...xhingin nak nengok lepas cakap kemain kuat..gelak mcm ape..eeii..xmenggambarkan muslimah langsung...warna baju tu satuu..tolong la tnjuk ciri2x yang betul...ni lagi nak bagi orang ngutuk knape...adehhh

    ReplyDelete
  7. tgk gmbar tu..pakai tudung pon nampak leher??fesyen semata atau memang nak tutup aurat?

    ReplyDelete
  8. tengok fesyen pun dah x bekenan. Mmg x tengok langsung la jwbnya..

    ReplyDelete
  9. mcm2 style skrg.. huhuhu.. nnt future2 style ape lak yg kua kann

    ReplyDelete
  10. ekin sgt suke tgk cite safiyya ms pregnant
    x penah miss
    tue yg nama anak letak IZZARA SAFIYYA
    hehehehe

    ReplyDelete
  11. hari tu tgk promo dkt meletop.. ya rabbi gedik mcm haramzjadah! tak menahan. mmg xakan tgk citer gegedik pesen gini. pheww..

    ReplyDelete
  12. Kt umah xd astro malas nk amik astro sbb jarang tgk tv sejak ada anak nih rara...heheh...rancangan Safiyya suka tgk...best kan

    ReplyDelete
  13. tia memang tak berkenan dengan hijabista ni. banyak mengarut :(

    ReplyDelete
  14. saffiya lagi besh..hijabsita ni memang over fesyen..dya setuju dgn pndapat akk

    ReplyDelete
  15. laaa ingatkan zaza sorang je yang perasan pasal kegedikan yg sgt hover dorang tu..
    astro pun buat rancangan mcm ala2 tangkap muat je.. asal boleh.. nyampahh betul!!

    ReplyDelete
  16. pengarah dan penerbit belum cukup ilmu..tu yang jadi gitu..

    ReplyDelete
  17. tak pernah tengok tapi nampak dlm iklan tv..hmm..tgok macam over..akak perasan tp tak sangka sis buat entry pasal ni..komenla..memang nampak gediks sangatla sis..

    ReplyDelete
  18. xsuke nk tgk .. rs bkn bley di buat rujukan

    ReplyDelete
  19. sepatutnya tunjuk ciri2 muslimah kan.. ni fesyen semata2..huhu

    ReplyDelete
  20. rasanya dorang ni lebih kepada berfesyen...mmg tak salah berfesyen,tapi kene bersederhana..kalau dah gitu rupanya..adusss...tp takpela..asalkan dorg bertudung.cara dressup tu kt buat tk nampak jela haha

    ReplyDelete
  21. aida da tgk 1 episod. tak berkenan!!! may be rancangan utk remaja kot. but, remaja pun, kena la sopan sebab bertudung... hmmmm...

    ReplyDelete
  22. tak patut jadikan role modellllllll,not good not good....

    ReplyDelete
  23. btul2... umie tgk jgk minggu lepas... kat iklan je dh cm gedik ngada2 cmtu.. gelak plk cam rara ckp... hahaha... mmg xde ler aku nk ngikut kekdah cite dlm tu... tgk cite lain lg best...

    ReplyDelete
  24. kte pn tgok rancangan tu..mmg diorg agak over ckit...safiyya n hijabstailista kt tv9 g better

    ReplyDelete
  25. haha lawak la rara ni

    i dah lama tak berkenan hijabista ni

    huhu

    ReplyDelete
  26. hmmm xminat gak tgk... mcm over sket

    ReplyDelete
  27. X suka rancangan tu..x suka jugak primadona...x suka ngan RCW...huhu...

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com