Image and video hosting by TinyPic

04 May 2013

Poster paling SERAM semasa kempen mengundi

sumber : blog cik epal

mcm mcm kan dorg ni kempen,
sampai habis sume kisah kisah diselak balik,
ungkit mengungkit,kutuk mengutuk,
dh makin parah dh,aku ni naik runsing dh,
kat wall FB aku tu,bertalu talu.beriye riye.
naik pening.org tgk fb sbb nk info yg bermanfaaat,
tapi ni x,yg ni kutuk org ni.yg tu kutuk org tu.
haih! knp ntah,masalah nya sume dh tua tua belaka tu,
takkan lah nk ajar sume benda,ko nk kempen kempen lah,
jgn lah kutuk kutuk org,tak pasei pasei dpt dosa.
malu lah wey! aku yg muda ni pon tau malu.

undilah apa apa pon.tapi jgn lah kita sesama melayu berbalah.
malu lah kat anak anak muda,bg lah contoh yg baik.

contoh last week,aku g kedai,nk beli brg,pas tu dgr bising bising,
rupanya ada kempen sebuah parti ni,aku mls lah nk sebut nama,
then ada manusia memberi ceramah,berbangsa cina,
aku tak kisah lah dorg nk ckp apa pon,tp yg aku menyirap bila.
dye boleh ckp cm ni,

" melayu sesama melayu berbalah,mcm mana anda mau sokong melayu "

Ya Allah,aku rasa mcm maruah aku sebagai melayu jatuh,
malu,sedih sgt.padahal yg mendengar manusia tu bercakap adalah cina,
dan ada jugak melayu n india,lg lah jatuh martabat kita di mana bangsa
lain,haih! then ada jugak ahli parti tu yg berbangsa melayu,tapi knp dye diam,
dye bukan melayu ke?

dan yg lg aku sedih bila kita,melayu,sesama melayu,bergaduh,
nk rebutkan tanah melayu.hmmm ntah lah.sedih,kutuk sana ni,
perang mulut sana sini,bukak aib org sana sini.malu!

aku x mintak apa apa,HANYA,mohon PRU13 ni berakhir dgn selamat,
moga mana mana PARTI yg menang,dpt memimpin malaysia
ke arah yg betul dan boleh membangun kan negara.sbb anak anak
aku akan menempuh masa depan.kesian kat anak anak.

undilah pihak yg anda rasa betul bg anda,
aku?
ada lah! hahaha.mana leh bgtau! tp aku keje gov,
so aku kena undi ketua aku,yg bg rezeki kat aku,
InsyaAllah,pemikiran kita lain lain,yg penting kita x bergaduh sesama melayu,
dan tetap berkawan sampai bila bila.yek!

ok lah.bye! hentikan kutuk mengutuk.
selamat mengundi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 comments:

  1. etuju dgn entry u ni. nak berkempen tak perlu la mengutuk ke apa sampai poster camnila. tak perlu kot

    tulah ada sorang ustaz kat ofis cakap kalau kita kerja dengan kerajaan kita kene jujur bekerja dan menyokong dia sebab gaji kita dibayar oleh dia gitew la lebih kurang

    lama u tak dtg blog i kan. merajuk ke apa huhu

    ReplyDelete
  2. Stuju dgn u mmg poster paling seram penggal nie..tkut tgk..huhuhu :p

    ReplyDelete
  3. btl ckp rara..nak muntah tgk diorg bergaduh nak pertahankan ckp masing2, dah malas nak tgk fb dah tggu abis pru bru tgk blk..huhu..

    hentikan kutuk mengutuk hihi :D

    ReplyDelete
  4. memang takutlah poster ni. huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. memang takutlah poster ni. huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. adoyai, takde seram lagi poster ni??? sengai betul. tp epic kot.

    hahahahhahaha

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com