Image and video hosting by TinyPic

26 July 2013

Aku tak BOLEH Dengar Lagu RAYA!

aku rasa aku xde cite kat blog pasal ni.
Opah aku meninggal sebelum suami aku g umrah haritu.
Jumaat 26April2013 x silap aku.
aku pon ingat ingat lupa tarikh nya.
Opah ni mak papa aku.
aku panggil Opah Gopeng.

pg Jumaat tu aku siap siap mandi nk g keje mcm biasa.
baru kua toilet.aku dgr MIL aku ckp telepon.
dlm hati aku sape lak tepon subuh subuh ni kan.
rupanya mak aku.aku dgr MIL aku sebut
" opah gopeng " " opah gopeng "
aku dh seriau,naik bulu roma aku.
opah aku mmg x sihat.last opah aku kua masa akikah
princess dulu.pas tu opah aku dh xlarat nk bangun dh.
paling boleh pon duduk atas wheelchair.

nasib lah adik aku lepas kawen dye trus
g jumpa opah.kalo x mst dye pon sedih.
xdelah ralat sgt dye x balik masa pengebumian opah ritu.

lepas aku dgr MIL aku sebut opah gopeng tu.
aku trus turun bawah.dgn towel je.mmg xsempat nk pakai baju.
aku trus sambar fon.mak aku ckp

" opah dh xde ra,opah gopeng dh xde "

masa tu aku xtau nk ckp apa.
badan aku menggeletar,terduduk aku kat situ.
seyes terjelepuk.patut lah aku teringat kan opah
2 3 hari sblm tu.aku nangis.nangis sekuat hati.
aku xsempat nk hug opah.nk cium opah.

*Ya Allah,tempatkan lah opah dikalangan org org beriman.

aku trus ckp kat suami aku.
" sayang eb nk balik,eb nk balik syg "
nasib jugak laki aku dh ada kat KL.
sbb esoknya nk buat kenduri untuk PIL aku sbb
dorg nk berangkat ke makkah ahad tu.
mmg dugaan.malam tu kami kena balik KL jugak balik.
even letih gila.tapi aku puas hati,sbb dpt cium opah buat
kali terkakhir.*sedih.

pg td masa nk g keje.aku dgr lagu raya.
dgr lagu Sanisah Huri tu.
tiba tiba air mata berlinang.
teringat kat opah.tahun ni beraya tanpa opah.
mcm xbiasa.sbb dh biasa pg raya,g semayang raya,
pas tu jumpa opah.salam opah,makan makan.borak borak.
tapi tahun ni x jumpa opah dh.cuma akan g pusara opah.
Ya Allah,sedihnya.sedih sgt.



aku cuma ada atok je skrg.
atokwan and opah belah mak aku.
opah belah mak aku ada lg.
sbb atuk aku kawin 2,opah muda lah.
tapi bukan lah muda mcm rozita che wan tu.
opah aku tu dh tua jugak.
kat opah tu lah aku bergantung kasih skrg.
aku pon dh baring je.xleh jalan dh.
duduk atas wheelchair jugak.
hmm sedih tgk atok.

even kita ada mak ayah untuk bergantung kasih.
tapi bg aku kasih sayang opah pon
xde tolok bandingnya.
opah ni lain taw.kalo aku balik,
dye mst akan masak sedap sedap.
kalo balik gopeng,opah aku mst akan masakkan
" koli asom " kat aku.korg xtau kan?
org rawa tau lah.
ikan keli yg dibakar,and dimasak dgn santan.
hmm hanya opah yg tau.

kalau arwah opah belah mak aku pon sama,
bila aku balik sana,dye akan masak aku sambal tumis udang.
mmg takkan miss.dye tau aku suka.
aku rindu opah opah aku.rindu rindu.

tapi hanya Al-Fatihah yg mampu aku sedekah kan pada mereka.

and tahun ni xtau lah knp.
sensitip beno dgr lagu raya yg sedih sedih.

muka sedih td.baru pas nangis ni.hahahaha.
kenangan.arwah opah gopeng.moga tenang disana.Amin


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 comments:

  1. ALfatihah.. semoga arwah ditempatkan bersama golongan yg beriman..
    Rara x mo sedih2 tauu.. ;)

    ReplyDelete
  2. salam nuzul al-quran
    salam jumaat
    singgah pagi

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum awak. al-fatihah.. semoga allahyarhamah ditempatkan dikalangan orang yang beriman. kuatkan hati ye yanggg. sheila takda nenek, takda atok >__________<

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah..
    dah nak raya ni takmo sedih2 yer rara..nanti raya gi melawat pusara arway yer..

    ReplyDelete
  5. mmg sedih kalau org yg disayangi dah xde. akak mmg dah lama xde nenek. yg tgl pon atuk belah mak dgn nenek tiri.

    ReplyDelete
  6. al- fatihah buat opah gopeng..moga rohnya di cucuri rahmat

    ReplyDelete
  7. Al-Fatihah~

    tp sy pun tggl opah je (belah mak) yg lain dah xde since kecik lg...klu xde pape pun sedih dgr lgu rya, ni kan plak ada memori, berganda2 la..pape pun sabor n redho k

    ReplyDelete
  8. Al-Fatihah~

    tp sy pun tggl opah je (belah mak) yg lain dah xde since kecik lg...klu xde pape pun sedih dgr lgu rya, ni kan plak ada memori, berganda2 la..pape pun sabor n redho k

    ReplyDelete
  9. hadiahkan al-fatihah..itu yg terbaik

    ReplyDelete
  10. Sedih baca kisah rara ngan arwah opah...al-fatihah

    ReplyDelete
  11. tahun lepas bulan posa opah akak meninggal..bila raya rasa suram je..tak best langsung..akak ni masa kecik dok dengan opah..opah lak ada sorang je..tahun ni kami semua nak beraya dengan gembira.tak nak sedih2 lagi.opah pun mesti tak suka anak cucu dia bermuram masa hari raya..jadi ,jangan sedih2 ye Rara...

    ReplyDelete
  12. Al fatihah.... Huhuhu....bile dengar lagu rayer nak blk kg la....

    ReplyDelete
  13. kite pon sama. sayu je bila dengar lagu raya ni. masa puasa ke 14 baru2 ni, maklong kite meninggal dunia. sedih sgt. sebab family kite kira rapat jugk dgn maklong tu. -_-

    ReplyDelete
  14. al-fatihah. i sedih sebab dah 11 tahun beraya takde ayah :'(

    ReplyDelete
  15. Al fatihah~ nenek saya pun dah meninggal kak. Setahun lebih. Tak sempat langsung jumpa dia masa dia sakit. Tengok muka dia buat kali terakhir pun tak sempat. :'(

    ReplyDelete
  16. Al Fatihah..takziah sis..opah gopeng saya pun dah 10 tahun lebih meninggal. mmg x bermakna raya kalau x de opah :(

    ReplyDelete
  17. Al Fatihah..takziah sis..opah gopeng saya pun dah 10 tahun lebih meninggal. mmg x bermakna raya kalau x de opah :(

    ReplyDelete
  18. Al Fatihah..takziah sis..opah gopeng saya pun dah 10 tahun lebih meninggal. mmg x bermakna raya kalau x de opah :(

    ReplyDelete
  19. Sempat selit rozita che wan haihh rara ku

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com