17 July 2013

Cuepacs Tetap Mahu Kerajaan Pertimbang Bonus Aidilfitri

aku rasa Datuk Omar Osman ni mmg bersunguh sungguh nk mintak bonus.
dye tetap suh PM pertimbangkan lg pemberian bonus,xdpt 2bulan,
1/2 bulan pun jadi lahhhhhh~ hahahaha.
hang cankul pon hang cankul lahhhh~
teringat lak cite p.ramlee.

tapi aku kesian lak tgk d.Omar ni.
bersungguh sungguh.tapi PM kata dh ada kenaikan
utk julai ni.so xyah bonus dh.
tapi apa lah sgt kenaikan julai tu kan.
kikiki * xbersyukur ko ni kan!
hehehe.aku xtau nk belah pihak mana,
kalau dpt bonus aku suka,
tapi kesian lak kat D.Omar asek meminta minta.
tapi org x nk bg.

kesian kat PM gak sbb myb duit kerajaan xde kan.
xde bajet.tu sbb xleh nk bg kan.
kesian gak.
hmmm xpelah.
bialah kita jd pemerhati.
kalo ada ada lah kan.
kalo xde,terima jelah kenaikan tu je.
jimat jimat lah kite nk raya ni,
tukar duet raya pon cukup cukup je.
jgn lebih lebih.kikiki.
*eh aku xtukar lg duet raya.

baju raya pon 3 pasang je dh lah eh.
xyah lah beli baju Hatta Dolmat tu.
pakai baju cap Jalan TAR je dh lah.
xpon g je kenanga,3 rm100
hahahaha.

eh aku nk g kenanga jap lg.
sape nk ikut.saje nk survey survey.
bosan lah duk opis je.
hehehe.


KUALA LUMPUR: Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) hari ini tetap meminta kerajaan memberi bonus setengah bulan gaji sempena Aidilfitri kepada 1.4 juta penjawat awam walaupun mereka akan menerima kenaikan gaji tahunan pada bulan ini.
Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata pemberian bonus itu dapat mengurangkan beban mereka dalam membuat persiapan hari raya kerana perbelanjaan ketika Ramadan dan Aidilfitri adalah tinggi berbanding hari biasa.
"Sekarang ramai peniaga yang menaikkan harga barang sempena musim perayaan. Jika diberi bonus setengah bulan itu diharap dapat mengurangkan beban perbelanjaan mereka," katanya ketika dihubungi Bernama, Selasa.

mcm ni lah kalau dpt bonus.hehehe

19 comments:

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Kalau dapat bonus syukur.. kalau tak dapat xpe la gaji dah naik kan.. syukur jugak tue.. ;p

Anne Nurain said...

harap2 la ada jgk bonus, bole la mnumpang rezeki ayah sy.. kehkehkeh..

cha said...

Eh bukan dh confirm ke dpt bonus stgh bulan? I dpt tau dr ofismate sbb husband dia keje dept gaji ni. Husband dia yg confirmkan. Tp tak taula

Lynda Che Lah said...

Rara..
dah agak bila umum kenaikan Julai..xkan ada bonus punye tahun ni..ahaha..boleh tak komen mcm ni..so..jgnlah harap sgt bonus 1/2 bulan tu..jawapan dia tetap sama..kenaikan telah diberi..

ros_reeza said...

Selamat berpuasa, #8 Ramadhan..

Harap2 dapatlah bonus.. :)
Kenaikan gaji?.. 95 ringgit je.. huhu..

Nurzakiah Hanum said...

ala kasi la bonus

fifi said...

haraplah dapat bonus...nak soping jugak ni..

Sumijelly Sumi said...

sebenarnya mana cukup dengan kenaikan gaji tu,,

contoh.. minimum RM80 x 6 = RM480.00

dah la tu nak kene kumpul tiap bulan br dpt RM480.00

kalu dpt bonus dpt sekali arung..pas tu x usik gaji kita.. pas tu kalu bonus minimum RM500... jadi cer pikir...

berapa kita untung... nama punj bonus.. durian runtuh kan??

eh..terover lak komen...hahahaha

Sumijelly.com

:: Mrs.Eady :: said...

ade alhamdulillah..takde pun alhamdulillah juga :)

aizamia3 said...

kalau tak dapat jangan mengeluh.. masih tetap dapat kenaikan gaji kan.. ;)

faraherda.razalan said...

Sy selalu je suke dgn Rara ni. Suka think positive. Tak kesah apa pun. Rilek je. Ada org, pentingkan jenama klu nak beli itu ini. Mmmm...

Wah, boleh g shopping ke? Jeleslah mcm ni!

careno said...

kalau dpt bonus sblm raya mmg lega la skit kann.. apa pu syukur dgn apa yg ada...

ameris said...

harap2 staff dapat bonus..
saya semi gomen jek, blm tentu dapat, kalu dapat alhamdulillah...

rATu kEBaYA said...

akak yg bukan gomen ni pun menunggu gak berita baik menjelang raya ni. hehehe.. menumpang bonus en. suami. kalau ada alhamdulillah..

syiela said...

kalau dapat bonus makcik suka... menumpang en.somi

wantie said...

untung orang orang gomen. nak dapat bonus pun ada orang tolong fight.

kami kat swasta ni kena la fight sendiri utk bonus.sob..sob..

mama_ka0ri said...

kalau dapat bonus lagi best!! hehe..
saya bukan keje gomen pon padahal..haha..

Khai♥Rin : anies said...

untung dpt bonus. kami ni hujung thn je la br dpt ;-)

diana said...

ada lagi ke baju raya 3 100 zaman la ni rara..?hehhe..eh..akak punya baju raya satu je tau..sebab baju tahun2 lepas memang pakai sekali setahun..ja..pikir2 rugi je nak beli 3,4 pasang..bukan pakai pun..hahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...