10 July 2013

MAK : bila anak dah besar besar



ni msg mak aku dpt td.
tgh tgh aku BW,ada msg masuk.
saje lambat lambat tgk.sbb syok sgt BW ko!
bulan puasa lah katakan,xde sape nk kacau sgt.
so boleh BW ngan senang hati.

aku tgk tgk hp.rupanya mak haku!
hehehe.

baca msg mak aku terdiam.terkedu.
aku xtau nk balas apa.
lama aku pk.rasa panas mata ni.
nk nangis.dikala ni,aku rindu sgt mak aku.
dh lama aku xbalik ipoh.last masa adik aku
kawen ritu.25/5 haritu.rini dh masuk 10/7
lama gak lah aku xbalik.tu yg rasa rindu semacam je tu.

so aku decide aku nk balas msg mak aku tu dlm bentuk lawak lawak.
so xde lah mak aku sedih sgt kan.aku pon xde lah
nangis jap g.tapi sedih tetap ada.

mak aku mmg jenis suka meniaga.
ko ckp je nk apa? sume mak aku tau masak.
kalau dulu tu.laksa mak aku,rojak,kuih muih,
mmg popular lah mak aku punya.sampai aku kawen ritu.
mak aku buat sebalang besar kuah rojak.
habis tau x.mmg laku rojak mak aku.
rojak buah taw.bukan rojak pasembor tu.

aku dh ckp kat mak aku.mak duduk je lah rumah,
nt kami bg duet.tapi mak aku xnk.nanti dye bosan lak.
so mak aku trus meniaga jugak.
kalo bulan puasa mmg mak aku akan berniaga kat bazar ramadhan.
mak aku jual makanan yg dye terror lah.laksa.
kuih muih.so dulu masa kami kecik kecik,
aku lah jd mangsa mak,
kena potong timun,bawang,salad.
masa tu xsuka hokeh.sbb aku nk tido.
tapi kena buat keje.hehehe.tapi buat jugak lah.
sian mak aku.

then bila dh siap semua brg.adik adik aku lah yg kena masukkan dlm kete.
masa tu bertempik tempik menyuruh org ni masukkan,
org ni xnk,suruh org tu.mmg kecoh lah.hahaha.
best moment!

now kami dh besar,aku keje KL,
adik lelaki aku JB,tinggal lah mak adik kembar n adik lelaki lg sorg,
mashu kembar yg kakak dh duduk dgn aku.mashu kembar yg adik kerja
sambilan sementara ni.yg lelaki tu pon keje.so now tinggal mak sorg
buat sume keje.kesian mak.mst mak penat.

hmm sedih nya rasa,
masa kecik kecik dulu.kita malas sgt nk tolong mak kan,
tapi bila dh besar ni,dh jauh ni,rasa mcm nk cepat cepat g tolong mak,
tapi apakan daya,dh berjauhan baru beriye nk tolong.
masa dekat ngan mak melawan mak je.
hahaha.hampun mak!

jumaat ni org balik ye mak.
mak tunggu taw.nanti org tolong mak eh.
sayang mak!


17 comments:

ZazaMyMoon said...

alaaaaaaaaaa manja emak ni
tapi sedih & sayu kan kalau mak kita kata gitu.. hehe

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

huhuh macam tu ya rasa..macam tak nak kawin je..nanti pisah dgn mak, jauh...:(

fazilzura said...

huhuh sedey nyewwww

even akk dok dkt ngn mak tp leh rs diorg sunyi bile anak2 dh beso ..

cm akk ni susah le nk anak ramai psl dh 2x czer , cume doa moge Allah swt bg rzeki lebey skit lg 3thn .. kut2 dpt twin ke kan ..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Yana duk setaman dengan mak, tapi masih jarang2 dapat balik. kalau balik pun kejap2 je tak dan tolong smua dah siap. mak kerja opis,so dapat tolong lipat2 kain pun jadilah

Lynda Che Lah said...

Rara..sedih..
pagi td hantar Qoid umah mama..mama ckp..klu nak lauk buka dia masak lebih boleh tapau..sbb semalam merungut..nak masak apalah waktu buka..sbb nak fair n square ngan hubby..iftar kat umah MIL rabu, umah mama Khamis..so selebihnya pandai2la..nak masak kat umah ke...kat luar ke..tp sedih bila tau dia akan masak sorang-sorang..

mOoN said...

kan rara.. dulu malas sangat nak tolong mak.. bila dah jauh cam ni rasa cam sedih la pulakk..

mama tisya said...

mak rindu tu lama ank tk blk...sure tk sbr nk blk ipoh ye jumaat ni

**jelly bunny yg p smlm kt klcc...smua outlet ada 50%

Shakina Farhan said...

since tahun lepas berpantang-raya dekat rumah mak sendiri tahun ni kompem rumah mertua..mak sendiri ckp xkisah pun tp dlm hati mana tau kan..nasib baik thun ni dpt balik lama sket..

Chekgu Azrine said...

Sedih n terharu sgt baca..

Nurzakiah Hanum said...

sayu je baca :)

Munnafendy said...

hurm tu la kan.bila dkt mls je rasa nk tlg apa2 bila jauhh..rasa nk terbang cpt2 blk jmp mak

Umie Artoqiemie said...

alolololololo~

diana said...

akak masa kecik takdok dengan mak..jadi memang tak sempat nak ingkar2 perintah mak nih..rasa jeles je bila baca citer macsm ni..hahah..ada kenangan dengan mak masa kecik..

NM02 said...

ok, kalu mcm tu tu, adjus masa, amek coti ke balik kg hujung minggue ke, kasik ilang rasa rindu ngan mak ye

mak mesti sunyi sebab anak2 jauh. balik la bersahur dan berbuka bersama mak. nak tunggu raya, lambat lagi ni

ArELeEz said...

musti ur mak happy sgt bile tau u nk balik. ;)

saya tak tipu....nina the mummy n the boys said...

balik cepat taw!!! kak nina pon org ipoh!!!! ipoh mali talak sombong...

Sya Mimie said...

biasa la tu kak..sume orang pun rasa macam tu.. masih normal lagi..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...