19 July 2013

" MAK,sakittttt "


salam 10 ramadhan,
dah sampai 10 ramadhan dh kita.
kejap nya masa.rasa cepat je.
sok sok dh raya kan.

smlm aku x up 1 entry pon.
sape perasan?
hehehe.xde sape kan?
ok xpe.

nk cite jugak knp aku xde entry smlm.
smlm aku EL,mak aku dtg KL mlm kelmarin.
nk tgk opah sedara aku katanya.
dh sakit teruk.

so mmg xsuka nk menyusahkan org lain,
bia lah aku EL pon xpe.demi bawak mak aku.
lg pun aku letih sgt,mengantuk gila.
anak dara aku tu kul 3lebih baru tido.
gila lah,bayang kan lah aku tido 2 jam je.
xmampu aku nk bukak mata.
last last aku bangun pg aku ckp kat mak aku,
mak jom lah org bawak mak g,
lg pun aku pun nk tgk keadaan opah sedara aku tu.

pg semalam hujan kan.
sejuk gila.princess x mandi lg.
ngan baju tido aku hangkut masuk kete.
hehehe.nak sampai ke batu cave tu spttnya cpt je.
tapi sbb jem,kul 10 lbh gak baru sampai.

mak aku mcm biasa lah.sampai sampai trus nk masuk rumah,
aku,adik aku,cucu nya habis ditinggalnya.
hahaha.kelakar lah mak ni.

masuk je,makcik aku trus bawak g jumpa opah.
opah mmg dh telantar,
tinggal tulang sbb x makan nasi.
minum susu je.

tapi ingatan dye masih kuat,
dye boleh ingat mak aku,
ingat papa aku,
ingat aku.
ingat adik aku.
tapi dye asik tanya papa aku,
" zahari mana,zahari? "

sedih.
mak aku nangis,
aku nangis.

paling sedih bila dye ckp sakittt,
sakittttttttttttttt,tangan dye sakit,
kaki sakit.
myb sbb dh xde isi kan.
lenguh agak nya.

masa sakit tu jugak asek seru nama mak dye,
" makkkk " "makkkk "
dalam hati aku,eh opah masih panggil mak dye?
hmmm setua mana pun kita.kita tetap panggil mak kita kan.
bukan kita yg muda ni je sakit panggil mak,
opah yg sakit tu pun panggil mak dye.
besar nya nama MAK tu.
sedih sgt aku rasa.

aku xtau nk mendoa kan apa?
nk ckp semoga opah cepat sembuh ke?
sbb hakikatnya mmg opah mungkin akan mcm tu je.
sampai akhir hayat dye.
aku cuma boleh mendoakan opah tabah,
sabar menghadapi dugaan Allah.

hmm tu je kot.
xde idea nk taip apa dh.

k.bai~



15 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sayu je anum baca entry nie

diana said...

patut la tak upate semalam..kat fb pun sunyi je...:)

pagi2 dah baca entry sedih..huhu..

mama leen said...

minta maaf tanya, opah sakit apa.. cian dia.. semoga cepat sihat

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga opah terus kuat dan tabah..aminn.

shaFazie said...

semoga opah rara kuat & tabah...

✿ pink velvet ✿ said...

sedih pulak aku baca entry ni *sobs*

:: Mrs.Eady :: said...

kita doakan supaya opah diringankan kesakitan nyer..

beta kupu said...

tua mcmna pun kta ttp cri mak kan...sdey plak dgr...insya' msh ada hrpn tuk smbuh n moga opah tabah & cekal

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

semoga opah sedara Rara terus kuat menempuh hari2 mendatang. Arwah Opah Yana pun pernah terlantar macam ni, makan berak semua orang uruskan. . mmg sedih sebab kita pernah tgok dia sihat cergas.

shark said...

hope semuanyer baek nnti..

Sya Mimie said...

bergenang pula airmata baca ni.. moga Allah mengurangkan sakitnya..

BlueiceButterfly said...

hebat kan seorang ibu tue..tetap gak kita ingat sampai bila-bila..InsyaAllah semoga opah tabah hadapi ujian

aimi adilah said...

arwah nenek sy cm tu gak kurus xmkn nasi air susu pon xmimum bnyk.......sedih mmg sedih kak.....

semoga opah akk kuat utk semua ni......

sentiase lah ade di sisi dye....

=(

fazilzura said...

adoi dik .. naik bulu rome ku huhuhuhh ..

mamaaaaa... windu2

Khai♥Rin : anies said...

syafakallah opah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...