Image and video hosting by TinyPic

30 August 2013

pendapat aku : kenapa FILEM KL GANGSTER 2 tersebar?

kesian kat Syamsul kan.
hmm tapi nk buat cane.
dh tersebar dah pon.
dah ada org yg tgk.tapi rata rata
org ckp best lah~ hehehe.
aku pon nk tgk.tp x dpt.
cari x jumpa pon.sape dh tgk?
jom lah share~ hehehe *jahat aku ni.

tapi td bila baca entry abg Ben,
dye kata dye x kesian pon kat Syamsul.
kenapa? dye kata sbb bahasa yg dye gunakan,
cara bercakap,tingkah laku x sesuai untuk anak anak
yang baru nk membesar.

hmm bila fikir balik mmg betul.
kalo budak budak 3 4 5 tahun tgk.mst akan terikut kan.
budak budak dh lah mmg cepat mengikut.
kang di sepak terajang nya anak org kat nursery~
kesian~

tapi nk buat cane abg Ben,
negara kita ni,filem filem mcm tu je yg laku,
kalo buat filem skema skema xde sape nk g tgk.
tgk lah cite Nasi Lemak apa ntah filem Hans tu.
sampai Hans merajuk rajuk lah xnk buat filem dh.
sbb x mendapat sambutan.
hehehe.

cuba tgk filem filem cane yg laku kat negara kita?
filem Adnan Sempit~ David Teoh~
cite Kl Gangster,cite cinta cinta~ *jarang lah nk hot~
selalu cite cite abg abg long,kak kak long ni je yg laku.
KENAPA? sbb org kita suka cite cite cm ni.
bahasa cm ni yg boleh dibuat tiruan.
jap g penuh pulak lah FB dgn bahasa bahasa filem ni.
betul x?

kalo cite mcm Magika,Hikayat Merong Mahawangsa tu.
mmg xde lah org nk tgk~ hehehe.tu pon kira nasib baik lah
cite Cicak Man KRU tu laku.aku pon suka cite tu.
bg aku,cite cite mcm KRU buat tu bagus.effect sume best.
TAPI! org org kita ni kureng~ xminat.sbb cite tu xde bahasa bahasa kasar,
xde perilaku yg gempak untuk ditiru.hhehehe.kan kan?

walaupon cite ni x elok sgt untuk budak.
tapi xpelah~ bagus jugak sbb ada jugak lah benda yg kita
nk tgk kat wayang.kalo x cite omputih je.
kdg kdg kita support lah jugak cite melayu~
tapi aku harap korg korg pengarah filem ni,
buat lah cite yg elok elok.mcm cite omputih tu.
even org x layan,lama lama org layan jugak.
tgk mcm KRU,aku suka sume filem dorg~

jgn lah buat cite NASI LEMAK lah,
SANTAN lah.hahaha.xlaku nya derrr~

eh mana pendapat aku kenapa Filem Kl gangster 2 tersebar td?
hilang dh.dh melalut ke lain dh.hahahaha.

aku pon xtau knp tersebar,sume mst kru dye lah yg sebarkan tu.
biasalah.sume org nk buat duet.xkenal mana halal haram,
amik hasil org.xbaik taw korg~
kesian Syamsul.dh lah dye nk kawen lepas ni.
hehehe.

ok lah.banyak lah ni.bye~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 comments:

  1. tapi filem tu mmg tak sesuai utk ditonton oleh kanak2 dan budak sekolah.. akak pun tak suka sgt filem camtu dibuat..

    ReplyDelete
  2. nak buat camnerkan.. tapi takper pengarah kita kaya2 belaka jugakan...

    ReplyDelete
  3. mama memang tak tengok cerita macam ni.. hehe..

    ReplyDelete
  4. bila citer2 macam nie menjadi hot disebabkan yg menonton suke dan akhirnya akan ikut .. sbb tu filem kita menjadi ikutan anak2 muda skrg dan membawa kpd gejala2 yg x sihat semua nie ..

    bunuh2 org macam bunuh cicak .. kerat2 potong2 .. semua dari mana? dari media TV .. filem2 ..

    hurmm siapa salah ..
    siapa yg x cegah ? siapa yg menggalakkan ..

    huhuh kalau bahasa baik ibu bapa petunjuk paling dekat , anak buat salah ditegur .. kalau bab nie siapa yg patut sekat dan tegur ? huhuhu sedih sebenarnya ..

    ReplyDelete
  5. x berapa nak suka gak tgk filem ganas2 ni...hati ai kan hati bunga2...hahahaha...tapi seyes,,sejak2 ada anak x berapa nak suka tgk cerita ganas2 ni...

    ReplyDelete
  6. Alaaa kesian shamsul...cter die kan best2...dah la ensem...*eh tu motip die sbnrnye kan..bhahahhaa

    ReplyDelete
  7. citer gengster2 diharamkan kat uamh akak ni..citer paling ganas yang kami tengok pun otromen dengan ben 10..heheh..
    suami akak tak bagi tengok citer gengster2 yang cakap macam kuang ajor tu..takut maisara ikut sebab dia memang ada bakat meniru skrip filem.
    sekarang adik pulak..tengok otromen je..tapi dah pandai tentang2 dinding,tendang walker,ketuk kepala orang..sabar je la..

    ReplyDelete
  8. xpenah tgk citer melayu kat pawagam

    ReplyDelete
  9. kadang2 melampau sangat bahasanya

    ReplyDelete
  10. mmg skrg bnyk cite melayu yg merepek je, tajuk pun tah pape.. dan cite2 gangster ni orang suka sb ada aksi2 kira adventure sikit dari cite dayu2 macam tengok drama, padahal filem. oopps abg sol marah la. harap2 siapa yg sebarkan tu di ambil tindakan

    ReplyDelete
  11. Cerita ni x sesuai ngan kanak yg sdg membesar.. Dh bapak yg dh sedia maklum besar tu jd la ketua keluarga yg bagus, mainlan peranan anda.. Xyah la bg anak anda tgk.. Bkn brader sol wat citer ni utk channel CERIA.. Internet lg bahaya utk kanak2 membesar.. Sume buleh tgk ape.. Jd peranan bapak tu yg penting.. Pertikai byk mende yg xbgs kt dunia ni pn xgune jugak..

    ReplyDelete
  12. eh eh..
    kelain plak cter..
    hehe..
    jap lg ada ler bahasa baru untk bdk2 skolah.

    ReplyDelete
  13. Ayat terbarunye...macam sial...(ayat zizan dlm kl gangster 2)

    ReplyDelete
  14. korang ni smua hipokrit.. lau citer cina atau org putih.. lg gnas!! !!!tau pulak mate korang x bkelip"!!xde pulak kluar prkataan gnas dri mlot korang.. dasar hipokrit!! !HIDUP FILEM MELAYU..

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com