22 September 2013

Imannsophea yang sgt menguji kesabaran

Aku xtau knp 2 hari ni princess sgt cranky.xnk dgn sapa sapa.nk kat aku sorg je.xnk mkn sgt.nk yg org lain punya mknan.makanan dye xnk.smlm bawak g taman.harini xbawak sbb tangan n kaki banyak sgt kena gigit nyamuk.so harini tu yg ngamuk sgt.asek tunjuk ke taman je.g pagar nk keluar sendiri.tgk pagar kunci.mengamuk.nk keluar jugak.
Dekat nenek xnk.kat maksu ngamuk.kat ibuu jugak nk.sampai nk kencing,nk kedapur payahnyaaaa~ aku nk ngamuk jugak.tp aku sbr.sbrrrr banyak banyak.fahami anak aku.knp mcm ni.mst ada yg xkena.
Aku biarkan dye nangis.sampai merah merah muka.biar kan dye menangis.dr aku termarah dye.baik biar je dye nangis.dr smlm aku perhatikan.sblm tidur dye mst nk tgk video.salah aku.aku yg ajar.so kena lah terima.smlm aku xnk pasang.nangis nangis dye.aku pasang trus diam.siap joget joget sengih tgk aku.sejuk trus hati ni.pas tu aku baring sebelah dye.agak agak letih tgk video.dye landing atas perut aku.mata still tgk video.aku terlelap.sbb penat sgt.aku terjaga tgk video pasang.dye dh tido.
Sama mcm td.lepas dye nangis nangis.aku bawak naik atas.buat susu.salinkan baju dye.bg tgk video.sambil tu baringkan.mula dye joget joget goyang tangan.tp pas tu diam.rupanya dh tido
Ya Allah.awak sgt sgt menguji ibuu anak ku.sgt menguji kesabaran ibuu.xpelah anak.ibuu mintak maaf sbb biarkan awak nangis.tp biar lah.ibuu ada cr ibuu sendiri.moga ibuu akan terus tabah dan sbr membesarkan awak tanpa naik tgn atau menengking awak.ibuu syg awak sgt sgt.

6 comments:

fifi said...

i ni jenis sangat sabar tau tapi betul cakap u..anak ni sangat2 menguji kesabaran.tapi i tahan lagi tak jerit kat rissa cuma tangan i cepat jer babab dia.tapi takdelah kuat.sian rissa.wakakaka.sabar ye ra.princess nak testing mak dia tu..

Umi Qi said...

Rara...mmg anak2 nak beralih bulan akan ada peel mcm2 perubahan diorang nak tunjukkan...Qi pun mcm tuh lah dulu rara, asal umi Qi pi dapur nak ikut, nak pi tandas mengikut, nak makan pun lagi lah susah rara...kena berganti2 makan baru kita leh mkn...tp kan rara...lama2 perangai tuh nanti ilang sendiri...perangai merap tuh nama yer rara...Qi pun lama2 dh hilang...x tau ar nanti dpt balik :)

ameris said...

rara, sabar lah nak membesarkan anak mmg camtu. kekadang kita pun naik hangin. akak pun camtu ada skali tu termarah yaya sbb dia sepahkan kain yg dah lipat. nangis sedu2 budak tu. cian pulakk..

Aeen said...

rara..princess mcm raees au....ade time dia cranky sgt...mmg betul2 mguji kesabaran...dah la mama dia ni pun hormon xstabil...nk bsabar tu aduhai....lama2 ain biar je dia..lagi pujuk lagi dia kuat meraung...fuuuh...

~AmyLiana86~ said...

dugaan besarkan anak kan sis..tu la smoga kita semua tabah besarkan anak kita..semoga anak kite jd anak soleh n solehah..amin.. =)

QueeN TerataI said...

bykkanlah bersabar utk layan kerenah anak tu yer.. anak2 kecil mmg akan berubah-ubah kelakuannya.. nama pun anak kecilkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...