Image and video hosting by TinyPic

10 October 2013

korang reti ke SIANG IKAN?

hahahaha,cerita pasal siang ikan pulak ko pepagi ni yek~
wakakaka.bukan apa.aku teringat kes aku pg td.
dah lah aku bangun lambat.kul 6am,
nk xnk aku kena bangun masak.
nasib lah nk buat ikan bawak stim je kat princess harini.
so senang lah.xbanyak keje,tapi masalah nya ikan keras.
lupa nk bawak keluar,pas tu TAK SIANG LAGIK!
huaaa nk nangis aku.tapi xpe,aku kan cool~
hahaha.

aku rendam dulu ikan,
potong segala sayur mak nenek~
bawang,then kemas balik.
nk siang ikan,alamak keras lagi.
tapi xpe,aku buat roti telur dulu,
pecah telur buh garam,
pas tu tgk ikan balik.
ok lah,ikan dh lembik,
boleh siang.

TAPI!
aku tgk je ikan tu.
eh cane nk siang ikan ni.xreti pulak aku.
selalu kalau ikan kembung,mak aku ajar,
tarik je insang dye tu,pas tu terkeluar lah segala isi perut.
mmg terror lah aku kan.tapi ikan bawal ni trus jd x reti.
kat mana nk tarik.muka ikan bawal ni kecik comei je.
mulut dye pon comei.hehehe.kan kan,xcaye ce korg tgk.
last last aku tarik je insang dye.dh lah kecik.
pas tu terkeluar gak isi perut dye,tapi mcm xlawa dh ikan.
adehhh~ xpelah,asalkan boleh mkn.hehehe.



pas dh siap,masukkan dlm pemanggang ajaib.
pas tu bia je.siap~
so aku sambung buat roti telur.
hehehe.

dlm 6.45 jugak siap.
kelam kabut aku mandi.
lambat tu sbb sibuk nk snap pic dulu.
wakakaka.standart lah kan.
nasib sempat sampai opis before 8.
tahniah safura!

bg yg x pandai siang ikan.
meh sep sket! hahaha.
harini aku blaja cane nk siang ikan bawal.
sok sok nk belaja siang ikan Keli pulak.
ko mampu?! dgn ikan keli melompat lompat nya.
eeeuuwww x dapat nk bayang kan.

mak aku sampai skrg fobia dgn ikan keli
dan x mkn ikan keli sbb dulu masa preggy kan adik
bongsu aku,papa aku nk mkn ikan keli.pas tu mak aku siang sume,
ikan tu melompat lg.trus lepas tu mak aku x mkn ikan keli.
fobia sampai skrg.wakakakak.

aku beli 2ekor ikan.1 aku punya bekal.hehehe.dan breakfast roti telur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 comments:

  1. ikan kecik pandai la..klu ikan bawal nie pikir 10 kali juga macam mana nak siang

    ReplyDelete
  2. Hebat ibu sofia nih...mmg supermom lah...leh buat kerja byk dalam satu masa yg singkat cayalah....xper janji ikan disiang kan rara...ruper x cantik x per...janji air tgn ibu hari2

    ReplyDelete
  3. bolehlah siang ikan tp kalau nak siang ikan keli mmg idoklah teman..suh je org kat pasar siangkan terus..hihi

    ReplyDelete
  4. ikan kecik2 boleh la ra..ikan bapak besar mmg tak pandai..haha

    ReplyDelete
  5. pandai, tp sejak kahwin, suami yg siang segala binatang sebelum disimpan dlm peti, or else, suruh je peniaga yg siangkan siap2, smpai rumah basuh n simpan je terus :)

    ReplyDelete
  6. selalu belah perut ikan bawal tu dengan pisau dulu untuk keluarkan isi perut dia..

    ReplyDelete
  7. haha... xpe..walaupun ikan bawal tue nampak aneh janji sedap ^_^

    ReplyDelete
  8. Skrng x yah susah2 da kut nak siang ikan...kat psar da bole sruh orng tu siangkan...
    Tp akak...alhamdulillah...bole je siang segala ikan tu...almaklum ler...duk kg dlu...jga adik2....kena masak...buat keje segala bagai....dah terbiasa....

    Skrng ni je maleh yg amat...! Pgi pasar....abng...siap siang eh...~bg arahan je kat mamat jual ikan tu...:-)

    ReplyDelete
  9. ikan keli, haruan, sembilang adlh sgt xreti nak siang... maka sanggup ngaku x makan sbb x nak siang ekekekekee

    ReplyDelete
  10. rajinnyer masak..hbehe..siang ikan keli mmg mguji betul la..heehe..pernah siang ikan toman x? tu la seksa..kena pegang mata die tau..lau pegang kat mulut xpasal2 nati dia gigit tangan..hehe

    ReplyDelete
  11. hihihi....akk ikan ok lg tapi bab potong ayam selalu failed!

    ReplyDelete
  12. haha...saya pun fobia siang ikan keli. dah buh garam pastu tutup kejap dalam bekas bagi mati la konon sbb keli ikan air tawar. kena garam mati la kan. takde maknanya. dah sejam kena garam pun masih melompat kalo siang. dah la bdn licin lembik. terjerit2 haku siang keli sampai 3 jam. pastu kalo kena siang keli harap mak je buat =P

    rupanya ada member kata letak la keli tu kat tempat beku esbok. konpem mati & tak melompat. adoi nape la tak terfikir dulu. kat kg kalo beli keli dia bg hidup2. nak taknak kena siang sendiri. skrg dah dok umah sendiri nasib la semua ikan beli boleh mintak org jual tu siang sekali. bahagia hidup =)

    ReplyDelete
  13. Salam Safura, Me pandai siang ikan yg kembung ke selar ke,teror sgt la, tapi ikan selalu Me nye hubby yg siangkan, ayam ke, dia basuhkan..dia tahu wife dia ada byk urusan lain kat umah, heheheh...

    ReplyDelete
  14. hihi sy xpandai siang ikan. selalu beli mtk org jual tu siang siap2 pastu suruh buang perut2 ikan sume. balik just cuci n korek2 kalau ada lg sikit2 kotor dalam tu. nak hrp sy pesiang ikan mau muntah dlu dlm sinki T_T

    ReplyDelete
  15. hehe...alhamdulillah ikan pape pun iols boleh je siang termasuk ikan keli yang hidup2 tu..

    anak perempuan sulong katakan...
    semua kena buat sendiri...ngeeee

    ReplyDelete
  16. Hahahha.. Topik best.. Klu ros suka beli ikan di pasar, sebab nak diorg siangkan.. Hehhhe... Kalau ikan kembong pandai lah..kikiki

    ReplyDelete
  17. Rajinnya kakak msk pagi2 :)

    Heee Shakira reti siang ikan macam akak la, ikan kembong..ngeh3! Ikan bawal sumpah tak pernah lg tgn ni duk godek..haha keli apatah lagi..haha :p

    p/s: mak kita pun tak makan ikan keli, sangat rugi mak2 kita ni..hehe

    ReplyDelete
  18. Aty dah lama tak siang ikan...!!! Hahahahahahahaha.. sbb aty beli siap soh kedai tu siang kan...dasar sgt kaaannnn...

    ReplyDelete
  19. mun pun rasenya xpernah lagi siang ikan bawal ni..

    ReplyDelete
  20. bkn x reti siang ikan.. TAK SUKA nak siang ikan jer.. hehehe

    ReplyDelete
  21. super mommy la akk..hehe..
    kalau kita bukan kata masak ikan, silap2 roti telur tu hegeh2 nak siap..hehehe

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com