07 November 2013

aku BENCI org TEBANG pokok!



sana sini org tebang pokok.
tensi aku.

skrg cuaca tak menentu.
kalau panas terik sgt.
kalau hujan,terus ribut.
dh tu org tebang pokok lagi.
kalau jalan kaki time panas,
xtau nk lalu bawah pokok mana,
sbb sume dh terang,pokok besar sume ditebang.

aku ingat lg dulu.
masa aku nk g kelas mengaji,
jauh rumah mengaji tu,
aku kena jalan kaki,
dengan kawan kawan.
kalau dgn kawan jalan kaki jauh mana pon xpe.
best!

sepanjang jalan,xyah pakai payung pon xpe,
lalu je bawah pokok,sbb teduh.
pokok cover kami.hehehe.
sambil tu lari lari pijak daun kering.
krup krap krup krap bunyi dye,
sonok gila.

sampai skrg tebiat tu x hilang~
nmpk daun kering mst nk pijak.
kalau xde bunyik krup krap tu mst frust.
means daun dh lembik.hehehe.

tapi skrg ni xde dh nk jumpa pokok besar.
sume kena tebang.sume diganti dgn atap.
aku xsuka.seyes!

sian anak aku nanti.xde dah merasa mcm aku kecik kecik dulu.

( aku xupdate lg pasal sabah.ntah kenapa mood xsampai lg )
( td cr resipi agar agar milo,nk buat utk princess )

k.bai!

14 comments:

LydSunshine said...

Saya plak... bila tgk pokok kena tebang, hati rasa sedeh. Sedih sangat. Terasa mcm pokok tu kawan saya yang sudah dibunuh. Rasa sunyi sgt. Tak tau la, saya juga seperti awak, suka pokok, pokok besar, teduh, rimbun hijau. Tapi nasibnya tumbang menyembah bumi.

eMMe said...

hurm.. betul tu safura, pokok dah makin hilang dari pandangan, rebah menyembah bumi, dek akibat kegiatan manusia yg tamak dan rakus..huhuhu.. tak lame lagi ape yg tinggal utk anak masa depan, pokok plastik buatan manusia kah?

SweetLikeWhat said...

betul!sebab tu cuaca tak menentu sekarang..emmm..

HanNis SaNia said...

Yep kite ada pegi IKEA sbtu lepas. seyes ke nmpk?? huhu nti klw tsmpk lg kene tego2 yep ^_^ hihihi

Dee said...

maybe sebab bahaya pada orang awam..tp mmg sedih bila pokok ditebang..dah jadi hutan batu..

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Betul la rara.. tambah2 kat Penang lagi la tak dak pokok sgt.. dengan panas pulau lagi.. bayangkan la.. rasa nk pitam setiap kali kena kuar p beli makanan.. huhuhu

Azhafizah Md Nor said...

tak suka jugak orang tebang pokok..nanti environment makin panas.

adrianna syaz said...

Tu la..save the nature please..apa ja yg generasi akan dtg nk tgk..dulu..byk pokok2..leh gayut2..skrg..emm..semua pnuh bngunan je kan..

DYatie said...

Setuju. Tapi... Kalau tak tebang pokok xd la perabot, xd la rumah papan, xd la plywood, xd la kertas.. xd la...... larrrriiiikkkk! Ini statement org keje Timber Board. Hahaha.

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi
singgah pagi jumaat

TelingaBulat said...

btol la sbb xde pokok..klu hujan tuh petir kemain direct jeee..tkot btol

Nursaila Norman said...

sentap kannn baca poster tu..cuba kalau wifi..sayangggg bebenor..huhuhu! go green pleaseee :)

Khai♥Rin : anies said...

dulu, rs syg bla tgk org tebang pokok kelapa... rs mcm pasni... ada tumbuh lg x

Melana Gutti said...

Sy x pernah tebang pokok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...