Image and video hosting by TinyPic

07 November 2013

aku BENCI org TEBANG pokok!



sana sini org tebang pokok.
tensi aku.

skrg cuaca tak menentu.
kalau panas terik sgt.
kalau hujan,terus ribut.
dh tu org tebang pokok lagi.
kalau jalan kaki time panas,
xtau nk lalu bawah pokok mana,
sbb sume dh terang,pokok besar sume ditebang.

aku ingat lg dulu.
masa aku nk g kelas mengaji,
jauh rumah mengaji tu,
aku kena jalan kaki,
dengan kawan kawan.
kalau dgn kawan jalan kaki jauh mana pon xpe.
best!

sepanjang jalan,xyah pakai payung pon xpe,
lalu je bawah pokok,sbb teduh.
pokok cover kami.hehehe.
sambil tu lari lari pijak daun kering.
krup krap krup krap bunyi dye,
sonok gila.

sampai skrg tebiat tu x hilang~
nmpk daun kering mst nk pijak.
kalau xde bunyik krup krap tu mst frust.
means daun dh lembik.hehehe.

tapi skrg ni xde dh nk jumpa pokok besar.
sume kena tebang.sume diganti dgn atap.
aku xsuka.seyes!

sian anak aku nanti.xde dah merasa mcm aku kecik kecik dulu.

( aku xupdate lg pasal sabah.ntah kenapa mood xsampai lg )
( td cr resipi agar agar milo,nk buat utk princess )

k.bai!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 comments:

  1. Saya plak... bila tgk pokok kena tebang, hati rasa sedeh. Sedih sangat. Terasa mcm pokok tu kawan saya yang sudah dibunuh. Rasa sunyi sgt. Tak tau la, saya juga seperti awak, suka pokok, pokok besar, teduh, rimbun hijau. Tapi nasibnya tumbang menyembah bumi.

    ReplyDelete
  2. hurm.. betul tu safura, pokok dah makin hilang dari pandangan, rebah menyembah bumi, dek akibat kegiatan manusia yg tamak dan rakus..huhuhu.. tak lame lagi ape yg tinggal utk anak masa depan, pokok plastik buatan manusia kah?

    ReplyDelete
  3. betul!sebab tu cuaca tak menentu sekarang..emmm..

    ReplyDelete
  4. Yep kite ada pegi IKEA sbtu lepas. seyes ke nmpk?? huhu nti klw tsmpk lg kene tego2 yep ^_^ hihihi

    ReplyDelete
  5. maybe sebab bahaya pada orang awam..tp mmg sedih bila pokok ditebang..dah jadi hutan batu..

    ReplyDelete
  6. Betul la rara.. tambah2 kat Penang lagi la tak dak pokok sgt.. dengan panas pulau lagi.. bayangkan la.. rasa nk pitam setiap kali kena kuar p beli makanan.. huhuhu

    ReplyDelete
  7. tak suka jugak orang tebang pokok..nanti environment makin panas.

    ReplyDelete
  8. Tu la..save the nature please..apa ja yg generasi akan dtg nk tgk..dulu..byk pokok2..leh gayut2..skrg..emm..semua pnuh bngunan je kan..

    ReplyDelete
  9. Setuju. Tapi... Kalau tak tebang pokok xd la perabot, xd la rumah papan, xd la plywood, xd la kertas.. xd la...... larrrriiiikkkk! Ini statement org keje Timber Board. Hahaha.

    ReplyDelete
  10. btol la sbb xde pokok..klu hujan tuh petir kemain direct jeee..tkot btol

    ReplyDelete
  11. sentap kannn baca poster tu..cuba kalau wifi..sayangggg bebenor..huhuhu! go green pleaseee :)

    ReplyDelete
  12. dulu, rs syg bla tgk org tebang pokok kelapa... rs mcm pasni... ada tumbuh lg x

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com