22 November 2013

Diet Lunch jumaat~

Harini jumaat.disebabkan gaji pon belum.
So marilah kita bertafakur di opis saje!
Hehhhe.xpayah nk mengada berjalan plak
Kang ada je benda nk di beli.

Mcm biasa.diet lunch kat kafe rtm je.
Nasi 1 senduk ( kalau ikutkan hati nk
amik banyak.tp ingat diet diet! )
Amik ikan irham mr.arrogant ( panggilan kakak opis ku ) hehehe.and ayam goreng.
Kuah aku amik sup je.mls nk mkn
masak lemak.tp teringin pulak nk
makan kari.hmmmmm~
Total rm6.50
Mahal sket sbb amik ayam n ikan.

Dorg kata xelok mkn ayam n ikan skali.
Tu aku xpaham.ayam dan ikan xleh masakkan
Sekali kan.kalau makan cm ni xpe kan.
Ke ke? Tolong jawap please.

Hehehe tq korg!
♥♥♥

12 comments:

Byzura Mj (By) said...

makan sekali..aku tatau..kalau masak sekali, orang tua cakap boleh dapat penyakit dalaman sebab satu di air..satu di darat.. gitu lah. wallahualam. EH rtm? sebelah je kita rupanya =D

- AZIE - said...

2 jenis lauk tue hehehe..

achiek anis said...

sebab ikan laut

ayam darat...

nabi dah pesan tak elok makan campur antara darat dan laut sebab boleh menjejaskan kesihatan


wallahualam...:)

Lynda Che Lah said...

dr aspek kesihatan tak berapa elok Rara..tp kalau perut tahan..xpe..

Misz Pinkie Winkie said...

makan sekalie boleh kot ra..masak sekalie tak tau plak...neway lauk tue pon nampak sodappp jo!

Fifi Nadhrah said...

fifi jimat jugak sebab isnin depan baru gaji kan.. jimat tang makan tapi tadi pergi baby expo kat mid.. terbang jugak duit ratu2.. adoi la. hai..

Rizziela said...

sedapnya ikan keli tu...sya makan boleh..nak masak x blh..geli

adrianna syaz said...

Takpe jgk rara dpt makn ayam lagi...sya makan megi je ni...tnggu gajiiii..hehe

mysha said...

Amboiii bukan men melentok ikan mr arrogant tu ekekeke

Rasa sha tak elok makan skali.. sbb tak elok utk kesihatan

Hurmmm rasa nak g carik lak ikan mr. arrogant nih miahahahhaa

J.Syazwana said...

tulah kak rara, kekadang kite pon konpius. lagi2 kalau masak tomyam tu. kan kite selalu campur ikan, daging ngan seafood kan? dah tu cemana? hahah! nanti kalau dah dapat jawaban ce kabo sikit ye. hihihi

nurul said...

kalau ikut sunnah nabi, tak elok makan sekali, masak sekali lagi la elok dijauhkan. mesti la ada sebab kan dari segi kesihatan. saya dah amalkan sejak umur 18 kot. skrg dah 28. tak gemuk tak buncit walau makan byk. tapi saya mmg tak sentuh ais.

Farah Waheda Wahid said...

ikan irham tu memang saya tak makan, masa kecik2 makan, tapi dah besar tak boleh terima tekak pulak...hu hu hu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...