Image and video hosting by TinyPic

20 November 2013

Penat kan bila jadi ibuu~

Aku bukan nk mengeluh tau.
Aku cuma nk share cite aku.
Aku pjj ngan laki.mmg rasa penat.
Now dh pulak aku dh kena ot.
Sampai bila aku nk ngelat kan.
Aku ot sampai kul 11pm.
Sampai rumah agak agak dlm 11 lebih.
Dah solat siap siap kt opis.
Balik rumah mandi then tido.
Kul 530am bangun pulak.masak utk anak.
Pegi keje mcm biasa.balik keje plak.
G cari barang mentah.utk masak.
Balik rumah masak lg bg anak makan.
Pas tu mandi.solat.gosok baju plak.
Pas tu turun bawah bg anak makan plak.
Pas tu main ngan anak jap.
Pas tu tido.pas tu ulang balik benda sama.

Eh ni ada masa taip entry sbb princess ikut
Mummy dye g kedai.hehe

Kdg kdg aku mcm nk nangis.sbb rasa penat sgt.tp kdg kdg aku enjoy.aku rasa aku dh jadi seorang ibuu yg hebat. PANG skali.
Hahahaha.eh betullah.semua ibuu hebat kan.

Hmm ok lah.tu je luahan hati utk harini.bye!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 comments:

  1. kita semua ibu yg hebat dgn bantuan Dia... rutin yg memenatkan tapi mengembirakan...

    dah cuti setahun dah dari berblog...hheee

    ReplyDelete
  2. Tudia nampak dah calon ibu mithali :)

    Sy mmg tak dapat nak m'hayati lah kan Kak punya kejerihan, hahaha, insyaAllah dikurniakan ganjaran tak t'nilai dari-Nya... Jadi Ibu, insan mulia dlm hidup mana2 manusia :)

    ReplyDelete
  3. Mcm kawan by.. dia pun suami dia duk jauh. Kdg2 dia nangis sebab x larat sgt. Nak nak kalau anak demam. Laki jauh ni mmg kena kental.. by sendiri pun kalau ditempat rara..nangis gak kot. Dah la aku cengeng. Hahaha

    ReplyDelete
  4. kena banyak bersabar kalau pjj ni...

    ReplyDelete
  5. Ra..
    Ibu mana yang tak penat..
    Apatah lagi dia ibu yang bekerja..
    Apatah lagi ibu yang bersendirian PJJ dengan suami..
    Tapi penat itu akan terhapus bila melihat gelak tawa anak setiap hari..
    Aku nak penat yang begitu Ra..
    Bukan penat menanggung rindu hari-hari tanpa suami tanpa anak disisi..
    Ko dapat bersama dengan anak hari-hari itu nikmat Allah yang tak terhingga buat ko Ra..
    Sama-sama kita berdoa semoga kita yang berPJJ ni akan bersama sebumbung melayari bahtera kehidupan..
    InsyaAllah..

    ReplyDelete
  6. sabar ye .. rasanye ramai yg alami nye ..aku dulu penah alaminye ... tp aku rasa lama2 bila dah terbiasa dah tak de masalah .. memula je sementara nk biasakan diri

    ReplyDelete
  7. Sis..nk tnya apa2 psl sambung belajar blh email akk ye..might b anyting i can assist u sis ye

    alyatirah@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Itulah pengorbanan Ibu merangkap Isteri..
    Jika kita redha dan ikhlas, besar pahalanya tu tau :D

    ReplyDelete
  9. sama la ra.. kita memang rasa penat. sampai tak tau nak luahkan macam mana perasaan penat ni. rasa penat sampai malas nak buat keje rumah, tp kalo tak buat siapa lg nak buat. rasa penat sampai nak marah tp xkn nak marahkan anak yg suci itu?

    so, nak taknak, lepas solat berdoa. redha, ikhlas.

    ReplyDelete
  10. Memang pun..kalau penat rasa mcm nak nagis & nak dudk bersendirian ajer kan...

    Tp bila duduk snedirian...mula la gelisah tak dengar suara anak...x gaduh dgn suami

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com