13 November 2013

Resipi Marble Kek Pelangi MUDAH


weekend lepas kami buat kek marble.
MIL aku dh lama dh nak buat.tapi xterbuat.ahad lepas trus dia g beli bahan.
malam tu aku tolong lah adun kan.senang je resipi ni.
makcu bg resipi.makcu ni mil punya adik punya isteri.eh betul ke eh?
hahaha.dia mmg pandai buat kek,kuih segala.dia punya kueh koci mmg
thumbs up taw tak! aku suka gila!

ni bahan bahan :

sebuku butter
6 biji telur
2 cawan gula castor
2 1/2 cawan tepung naik sendiri
essen vanilla
pewarna yg disukai

panaskan oven 150. * ni agak agak je.hehehe.

pukul butter,masukkan telur,gula,tepung,essen vanilla.
kira campur kan semua lah senang.hahaha.
pas tu bahagikan kepada 3 bahagian.buh warna yg digemari.

campurkan semua secara berselang seli.
then bakar.oleskan keliling loyang dgn minyak.
nanti senang kek jatuh sendiri.

bakar 45minit.SIAP!

aku mcm xpercaya kek tu sedap.sbb x spongy sgt.xmanis sgt.
aku suka lah! nk buat pon sonang! nanti nk buat lagik! hehehe

selamat mencuba!

6 comments:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

lama xmakan kek marble... meh bak sini cket... hehehe

DYatie said...

Dh lama tak buat kek. Dan tak pandai membakar. Biasa mengukus jek.

ohpanduan panduan said...

sedapnya. nak rasa juga boleh?

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Mak yana selalu buat kek marble ni.. senang kata nya.

ZazaMyMoon said...

senang gak nak buat cake ni eh Rara.. tapi aku kadang malas sebab nnt berkecah dapur hahaha

tak apa lah aku dpt tgk gambar ko pun jadi lah nyah hehe

SweetLikeWhat said...

sedapnye ra..nanti ade masa nak cuba buat..tq resepinye ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...