Image and video hosting by TinyPic

13 November 2013

Resipi Marble Kek Pelangi MUDAH


weekend lepas kami buat kek marble.
MIL aku dh lama dh nak buat.tapi xterbuat.ahad lepas trus dia g beli bahan.
malam tu aku tolong lah adun kan.senang je resipi ni.
makcu bg resipi.makcu ni mil punya adik punya isteri.eh betul ke eh?
hahaha.dia mmg pandai buat kek,kuih segala.dia punya kueh koci mmg
thumbs up taw tak! aku suka gila!

ni bahan bahan :

sebuku butter
6 biji telur
2 cawan gula castor
2 1/2 cawan tepung naik sendiri
essen vanilla
pewarna yg disukai

panaskan oven 150. * ni agak agak je.hehehe.

pukul butter,masukkan telur,gula,tepung,essen vanilla.
kira campur kan semua lah senang.hahaha.
pas tu bahagikan kepada 3 bahagian.buh warna yg digemari.

campurkan semua secara berselang seli.
then bakar.oleskan keliling loyang dgn minyak.
nanti senang kek jatuh sendiri.

bakar 45minit.SIAP!

aku mcm xpercaya kek tu sedap.sbb x spongy sgt.xmanis sgt.
aku suka lah! nk buat pon sonang! nanti nk buat lagik! hehehe

selamat mencuba!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 comments:

  1. lama xmakan kek marble... meh bak sini cket... hehehe

    ReplyDelete
  2. Dh lama tak buat kek. Dan tak pandai membakar. Biasa mengukus jek.

    ReplyDelete
  3. Mak yana selalu buat kek marble ni.. senang kata nya.

    ReplyDelete
  4. senang gak nak buat cake ni eh Rara.. tapi aku kadang malas sebab nnt berkecah dapur hahaha

    tak apa lah aku dpt tgk gambar ko pun jadi lah nyah hehe

    ReplyDelete
  5. sedapnye ra..nanti ade masa nak cuba buat..tq resepinye ye..

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com